First 250, małe komplikacje

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Witam, po kilku latach przerwy w modelarstwie zapragnąłem wrócić do pasji. Technologia poszła na przod, postanowilem zbudować swoją 250.
Po przestudiowaniu forum zrobiłem zakupy i zabrałem się za budowę. Moje graty to :
-emax mt2204
-litllebee 20A opto
-naze32 5rev 10dof
-PDB diatone v8.3 lc filtr
-rama qav250 z abc-rc
-aku tattu 1550 75C
-gemfan 5030

Fpv w przyszłości.

Apke mam wiekową 35MHz Hitec Laser4, planuje w najbliższej przyszłości zakup Turnigy 9xrpro ale póki co chciałbym pouczyć się latać przy nodze na hitecu. I teraz pytanie jak odpalić tryb Angle mając tylko 4ch, czy da się go uruchomić w cleanflight. Bo jeśli dobrze rozumiem standardowy tryb to tryb acro.

Obecnie złożyłem wstępnie quada podłączyłem do cleanflight lecz nie mogę się połączyć z blhelisuite. Wyskakuje mi takie okno
Obrazek
Jak rozwiązać ten problem? Chciałbym wgrać najnowszy soft oraz ustawić kierunek obrotów silnika.
Jeszcze jedna sprawa przeprowadzilem synchronizację silnikow, sprawdzając silniki suwakiem, po opuszczeniu suwaka dwa silniki zatrzymują się natychmiast a pozostałe kręcą się jeszcze swobodnie zwalniajac do zera. O ile się nie mylę to na tych softach powinny wszystkie stawać w miejscu.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
BloodyLordV
Posty: 321
Rejestracja: wtorek 15 gru 2015, 21:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: BloodyLordV »

Niestety z tego co wiem potrzeba Ci przynajmniej 6 kanałów, więc obawiam się, iż to nie zadziała. 35 MHz? Przywodzisz na myśl stare dobre czasy i mój pierwszy porządny nadajnik - Futaba T4EX.
Yuneec Typhoon Q500 4K
Nox3 - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=38631
Youbi XV130 - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=39039
ST10+
Spektrum dx6i
--------------------------
Nieuleczalnie uzależniony od latania.
Awatar użytkownika
kwak
Posty: 369
Rejestracja: poniedziałek 21 lis 2011, 01:53
Lokalizacja: Pszczółki / Skowarcz

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: kwak »

Na 4 kanałach polatasz, ale nie wiem czy da się na stała włączyć tryb Horizon, (sprawdzę w domu)
Co do BlHeli, musisz wybrać intreface, SILABS BLHeli Bootloader (cleanflight) i connect. W tym czasie nie możesz być połączony przez Cleanfligt GUI z FC i oczywiście regle musza być zasilane z pakietu.
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Dzięki, połączenie z cleanflight uniemożliwiało połączenie z blhelisuite. Regle mają najnowszy soft, rewersy na silnikach ustawione. Niedługo pierwsze próby lotu.
Orientuje się ktoś czy da się ustawić tryb Angle na stałe mając apke 4ch? Czy jestem skazany na tryb acro?
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: kamilborkowski »

Chyba się da. Spróbuj w zakładce Modes ustawić dla Angle suwaki na pełny zakres.
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Tak tylko suwak na pełen zakres mogę ustawić dla aux którego nie posiadam, gdyby dało się ustawić dla któregoś z 4ch było by ok.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
kwak
Posty: 369
Rejestracja: poniedziałek 21 lis 2011, 01:53
Lokalizacja: Pszczółki / Skowarcz

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: kwak »

Ustaw dla jakiego kolwiek aux, teoretycznie powinno zadziałać, po save horizon powinien na zielono świecić

byphone
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Spróbuję po pracy, ale skąd w powietrzu sygnał z kanału którego nie posiadam, wydawało mi się że musi być sygnał z zakresu 1000-2000 żeby tryb był aktywny.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
kwak
Posty: 369
Rejestracja: poniedziałek 21 lis 2011, 01:53
Lokalizacja: Pszczółki / Skowarcz

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: kwak »

Teoretycznie każdy kanał jest domyślnie w neutrum (1500), nawet ja jest nieaktywny, wiec ustawiasz pełny zakres i zapisujesz ustawienia.
Obrazek
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Faktycznie tylko u mnie po save zapala się czerwona dioda, możliwe że w moim fc zamiast sygnalizacji odpalonego trybu lotu zamiast zielonej jest czerwona dioda?
Podobno moje regle mają opcje oneshot125, w cleanflight zaznaczylem te opcje, ale nie znalazłem jasnych informacji czym jest ta opcja konkretnie. Jakby mógł mi ktoś wyjaśnić będę wdzięczny.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
kwak
Posty: 369
Rejestracja: poniedziałek 21 lis 2011, 01:53
Lokalizacja: Pszczółki / Skowarcz

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: kwak »

Jedna dioda to status, druga to power (tak jest w SP F3), Naze5 nie mam i do końca nie wiem jak jest, ale tym się nie sugeruj, jak w CF jest ta opcja podświetlona na zielono to powinna być aktywna.
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Gmeracz »

Drucik pisze:Podobno moje regle mają opcje oneshot125
Nie tylko Oneshot125, ale mają też Dumped Light.

Pierwsza opcja ustawia krótszą pętlę pracy procka ESC = szybszą odpowiedź regulatorów, przez to płynniejsze sterowanie i szybszą reakcję.
Druga to tzw. aktywny hamulec. Powoduje, że przy np. przechylaniu jedna strona zwiększa obroty, a druga strona hamuje polem magnetycznym. Daje to znacznie lepszą manewrowość, bo normalnie silniki hamują tylko oporem powietrza.
Od śmigła...
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Dzięki za odpowiedź, właśnie się zastanawiałem bo dwa silniki miały ustawione w blhelisuite "dumped light" a w pozostałych "high", na wszystkich ustawiłem high ale jak mówisz że dobra opcja to zmienie. Podobnie było z opcją "motor stop" dwa stawały w miejscu po opuszczeniu gazu. To dobra opcja? Czy powinny swobodnie zwalniać?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9751
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: pawelsky »

Drucik pisze:Tak tylko suwak na pełen zakres mogę ustawić dla aux którego nie posiadam, gdyby dało się ustawić dla któregoś z 4ch było by ok.
Jesli masz watpliwosci to po prostu ustaw na pelen zakres jednego z 4 kanalow ktore masz :-)

EDIT: wrooc, cos mi sie na oczy rzucilo i sobie ubzduralem ze masz laser 6 a nie 4, pewnie dlatego ze szostka gdzies mi sie tam jeszcze kurzy w szafie :(
Drucik
Posty: 61
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: First 250, małe komplikacje

Post autor: Drucik »

Ok tryb udało mi sie aktywować

Powrócę do mojego pytania, czy opcja "brake on stop" powinna być zaznaczona w blhelisuite?
ODPOWIEDZ