Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 24 lis 2017, 19:18


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: piątek 14 paź 2016, 19:58 
Offline

Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 00:36
Posty: 66
A kamerkę nagrywania i fpv i goggle jakie kupiłeś ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 00:06 
Offline

Rejestracja: środa 17 sie 2016, 14:52
Posty: 79
Lokalizacja: Radom-Polandia
rafi.devtox pisze:
No nie. Wiadomo ze obciazenie silnikow bedzie w czasie lotu zroznicowane ale podajac chocby przyklad ladowania w wysokiej trawie gdzie silniki zatrzymuja sie momentalnie jest wieksze prawdopodobienstwo ze regle nie spala sie od naglego wzrostu pradu... To chyba sensowny argument... A majac regle na granicy wytrzymalosci przy tych silnikach o dymek nie trudno



Dobrze kolega mówi, już dwa razy na takim zestawie załatwiłem w ten dokładnie sposób regle LB20a.
Teraz czekam na 30 a o 20 zapominam na zawsze.

_________________
Latanie to pasja.....realizowana na różne sposoby.
http://www.eagles.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 08:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 20:13
Posty: 1225
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
To zależy, ja zawsze odcinam silniki na pewnej wysokości nad trawą i ląduje udarowo :) Również latam na 2205 z poczciwymi bl20a i od dwóch sezonów nie miałem żadnych problemów.
Jedynie z mojej winy czytaj. krety regle padały...

_________________
Użytkowane: Bixler 2 1500m, SkySurfer 2000mm, Transporter Q7.6, Mini-Hrejser slim 280mm, Delta120min.
Składają się: SU31 ElectriFly, FarFlyer długolot fpv.
Zakurzone: T-rex 500ESP, Ofna ultra lx comp, Hpi Sprint 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 09:09 
Offline

Rejestracja: środa 17 sie 2016, 14:52
Posty: 79
Lokalizacja: Radom-Polandia
mknet pisze:
To zależy, ja zawsze odcinam silniki na pewnej wysokości nad trawą i ląduje udarowo :) Również latam na 2205 z poczciwymi bl20a i od dwóch sezonów nie miałem żadnych problemów.
Jedynie z mojej winy czytaj. krety regle padały...


Nie twierdzę że LB są złe, wręcz przeciwnie, ale jestem początkującym rajdowcem i dwa razy spóźniłem się z rozbrojeniem o jakieś 2sek. Regle padły, co w takiej sytuacji zrobić? Mam podejrzenie że nieoryginalne LB (których wszędzie pełno) są mniej wytrzymałe. Jednak nie mam potwierdzenia gdyż nie mam jeszcze oryginałów, nie przetestowałem. Zastanawiam się teraz czy brać 30a czy 20a, bo może 20a jak będą oryginały wytrzymają te 2sek?

_________________
Latanie to pasja.....realizowana na różne sposoby.
http://www.eagles.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Posty: 466
Lokalizacja: strzelce krajeńskie
4X FVT LittleBee 30A ESC 2-6S BLHeli Supports OneShot125 For RC Multirotors
https://banggood.app.link/E9W7qhojux

100% oryginaly. Patrzac na dylematy zwiazane z ladowaniem w trawie chyba warto je kupic.

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 09:48 
Offline

Rejestracja: środa 17 sie 2016, 14:52
Posty: 79
Lokalizacja: Radom-Polandia
Właśnie o to mi chodzi...będzie bezpieczniej, ale nie ma pewności że też nie polecą.
Najbezpieczniej to takie regle które mają odcięcie, czyli np. Kiss

_________________
Latanie to pasja.....realizowana na różne sposoby.
http://www.eagles.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 10:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Posty: 466
Lokalizacja: strzelce krajeńskie
To byloby najlepsze rozwiazanie. Ale ze juz regle kupione nie bede sie bawil w wymiane. Poza tym te regle bardzo ladnie pracuja. Pozostaje ustawic uzbrojenie silnikow pod przelacznik i miec reke na pulsie. He he :-)

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 14:53 
Offline

Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 00:36
Posty: 66
regle już zamówione , każde regle mają też swoją przeciążalność w impulsie . Jak się spalą to kupimy drugie :)

Proszę o pomoc w doborze audio/ wideo do w/w sprzętu

EDIT - scalenie

Witam

Czy może ktoś pomoc przy konfiguracji RX i TX , sprzęt i podłączenia mam tak jak kolega zakładający ten temat czyli :
Xracer f303 v3.1, 9XR Pro, XJT i 4xR

Jako że 4xR zakupiłem przez BG a HJT w 77Hobby przyszły z różnym firmware EU i not EU po wgraniu przez 9XR do XJT wersji XJT_141016 udało się zbindować i na odbiorniku zapaliła się zielona dioda i czasami delikatnie mruga.
Ale dalej nie wiem co i jak ustawić żeby to gadało ze sobą
W cleanflight odczyty ze wszytskich kanałów mam 1500 jak widać na zdjęciu

Może ktoś coś jeszcze podpowiedzieć co i gdzie ustawić

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT - scalenie

Ok ... znalazłem błąd w połączeniu .. Kolega zakładający temat też ma błąd w połączeniu SBUSa , aż dziwne że mu chodzi

prawidłowe połączenie jest tak
https://www.youtube.com/watch?v=x0s4Onyi8NM

EDIT - scalenie

Witam

Co może być przyczyną.... że jak moja 250 odlecę w poziomie na ok. 100m to przechodzi w tryb failsafe i ląduje ( teraz w śniegu :) )
Wiem że może to być albo bateria albo sygnał RSSI.
Telemetrii nie mam jeszcze uruchomionej na aparaturze i blackboxa też jeszcze nie ogarniam.
Jak podejść do sprawdzenia przyczyny i poprawienia bo przecież 100m to nie max zasięg.
thx


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 26 lip 2017, 09:07 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 18 lip 2016, 17:51
Posty: 9
Witam,
po wielu lotach nadszedł czas na sprzęt do fpv. Jednak po przelutowaniu starych regulatorów (odlutowanie pinów i przylutowanie kabli bezpośrednio do fc) pojawił się problem... Na początku wszystkie silniki ruszały, jednak sprawdzałem to na prawie rozładowanej baterii. Gdy już naładowałem baterię, to jeden silnik się nie kręcił wcale. Nie pojawił się żaden dymek, nic.

Po krótkich oględzinach stwierdziliśmy, że biały kabel sygnałowy był luźny. Poprawiliśmy luty, jednak nadal silnik był martwy. Stwierdziliśmy, że wejście na fc jest już przegrzane i uszkodzone i przelutowaliśmy silnik z pada nr 3 na 5.

Próbowałem zmienić ustawienia w betaflight zgodnie z tym tutorialem: https://www.youtube.com/watch?v=z5aO-3_n-Hs, jednak po wpisaniu identycznych komend pojawiają mi się inne wyniki, przykładowo gdy wpisuję "resource" pojawia mi się lista jak po wpisaniu "resource list", tak samo dzieje się gdy próbuję z "resource motor 5 none" itp itd.

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Byłbym bardzo wdzięczny, jeszcze nie miałem okazji wypróbować mojego nowego sprzętu fpv.

EDIT:
próbowałem również z komendami "mmix" (zgodnie ze znalezionymi tutorialami), także bez rezultatu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 26 lip 2017, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 lip 2017, 08:17
Posty: 24
Lokalizacja: Krasnystaw
Sprawdzenie regulatora możesz zrobić tak że podłączasz go po pin gdzie inny ci działa, robisz kalibrację i wtedy jeżeli regiel wystartuje to znak że coś z ustawieniami albo wyjściem kontrolera jeżeli nie wystartuje to może być niestety uszkodzony.

_________________
Walkera, Syma ,Nine Eagle, Tarot, MJX, DJI, Zerotech, AEE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 27 lip 2017, 08:31 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 18 lip 2016, 17:51
Posty: 9
Dziękuję za radę, też miałem taki pomysł ale bałem się, że kolejny pin się rozwali. Gdy wreszcie podłączyłem pod działający pin motor ruszył.

Rozwiązanie okazało się być trywialne - nie miałem najnowszego oprogramowania wrzuconego na fc (betaflight 3.1 był potrzebny), ja to pomyliłem z wersją betaflight configurator'a...

Po flashowaniu komenda resource zaskoczyła. Oto moje kroki:

1. Pin 3 rozwalony, przelutowanie esc z pin 3 na pin 5.
2. Odpalenie CLI i wpisanie komendy
Kod:
resource
(przypisania, które da się zmieniać) i
Kod:
resource list
(aktualne przypisania). W quadx powinniśmy widzieć w resource list motor od 1 do 4.
3. "Zwalniamy" pin nr 5, czyli wpisujemy identyfikator, który jest przy motor 5 na liście "resource", w moim przypadku było to
Kod:
resource motor 5 none

powinien pojawić się napis "freed" (lub coś z tym słowem).
4. Przypisujemy zepsuty pin w nowe miejsce, w moim przypadku było to
Kod:
resource motor 3 b08

5. Wpisujemy
Kod:
save

6. Kalibracja esc, testy - wszystko powinno już działać

Przydatny link to: https://www.youtube.com/watch?v=cEMfs_4X2VM

A gdy chcemy zmienić kolejność silników: https://www.youtube.com/watch?v=z5aO-3_n-Hs

Mam nadzieję, że komuś to pomoże :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.