Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do praktyków
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do praktyków
Zakładając, że model jest poprawnie wyważony, śmigła także. Nie ma drgań, podmuchów wiatru, nie ma baro i mamy stałe obroty, to czy taki
model sam będzie w stanie utrzymać stałą wysokość?
Czy zachodzi zawsze konieczność kontroli wysokości i stałe wykonywanie korekt na podnoszenie czy opuszczanie.
Może ktoś rzeczowo się wypowiedzieć?
Dziękuję :)
model sam będzie w stanie utrzymać stałą wysokość?
Czy zachodzi zawsze konieczność kontroli wysokości i stałe wykonywanie korekt na podnoszenie czy opuszczanie.
Może ktoś rzeczowo się wypowiedzieć?
Dziękuję :)
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
Marzyciel...zlotu pisze:Nie ma drgań, podmuchów wiatru,
Przez pewną chwilę - o długości zależnej od tego jak bardzo nie ma drgań, wiatru, szumu na drążkach w aparaturze, PIDów, jakości baterii i jeszcze kilku drobiazgów. Potem i tak trochę odpłynie.zlotu pisze:czy taki model sam będzie w stanie utrzymać stałą wysokość?
Ten wredny...
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
U mnie takie chwile mierzy się w mSVerid pisze:Przez pewną chwilę
A poważniej - to, co napisał Verid to bardzo optymistycznie wyglądająca wersja...
Suma:
występuje zawsze, no i ciągły spadek napięcia baterii...drgań, wiatru, szumu na drążkach w aparaturze, PIDów, jakości baterii i jeszcze kilku drobiazgów
Pozdrawiam
Janusz
Ostatnio zamęczam: S800 na Omnibus F4
Janusz
Ostatnio zamęczam: S800 na Omnibus F4
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
Jak nie masz baro GPS, to przygotuj się na stałe utrzymywanie wysokości przepustnicą.
Dojdziesz do wprawy, to nawet nie będziesz o tym myślał.
Dojdziesz do wprawy, to nawet nie będziesz o tym myślał.
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
Tylko do czego komu zatrzymanie w miejscu na dłużej w 250tce?
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
Oczywiście masz rację. Rozwijając zagadnienie, chodzi mi o "utrzymywanie" stałej wysokości podczas lotu. Naoglądałem się trochę filmów z wyścigów i szybkichkamilborkowski pisze:Tylko do czego komu zatrzymanie w miejscu na dłużej w 250tce?
lotów, dlatego zastanawiam się jak to jest z tą wysokością. Czy to kwestia wprawy i ćwiczeń, czy też pomaga w tym baro gps. Hm ?
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
W 250tkach tylko i wyłącznie kwestia wprawy. Przez pewien czas myślałem, że umiem całkiem dobrze latać 250tką aż polatałem w garażu pod dachem... Tam dopiero trzeba operować throttlem bo przy każdym skręcie/przyspieszeniu/zwolnieniu 250tka mocno się przechyla więc trzeba kompensować straty wynikające ze zmieniającego się wektora ciągu. Oczywiście po pierwszym lataniu rozwaliłem mobiusa i silnik o dach :)
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt
Hmm.
No to może ja już się na tyle wprawiłem w zabawkowych QUADach, że nawet nie zauważyłem - ale moja świeżo zrobiona 250`tka (pierwsza w życiu) - pierwszy raz w powietrzu i wysokość trzymała. Minimalnie pływa na boki (ale zero PIDowania), ale wysokość była OK. Z drugiej strony jest to na tyle nieprawdopodobne, że prawdopodobnie to ja utzymywałem stałą wysokość mimo woli.
No to może ja już się na tyle wprawiłem w zabawkowych QUADach, że nawet nie zauważyłem - ale moja świeżo zrobiona 250`tka (pierwsza w życiu) - pierwszy raz w powietrzu i wysokość trzymała. Minimalnie pływa na boki (ale zero PIDowania), ale wysokość była OK. Z drugiej strony jest to na tyle nieprawdopodobne, że prawdopodobnie to ja utzymywałem stałą wysokość mimo woli.