Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do praktyków

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

zlotu
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 05 paź 2015, 14:26

Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do praktyków

Post autor: zlotu »

Zakładając, że model jest poprawnie wyważony, śmigła także. Nie ma drgań, podmuchów wiatru, nie ma baro i mamy stałe obroty, to czy taki
model sam będzie w stanie utrzymać stałą wysokość?
Czy zachodzi zawsze konieczność kontroli wysokości i stałe wykonywanie korekt na podnoszenie czy opuszczanie.
Może ktoś rzeczowo się wypowiedzieć?
Dziękuję :)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: Verid »

zlotu pisze:Nie ma drgań, podmuchów wiatru,
Marzyciel...
zlotu pisze:czy taki model sam będzie w stanie utrzymać stałą wysokość?
Przez pewną chwilę - o długości zależnej od tego jak bardzo nie ma drgań, wiatru, szumu na drążkach w aparaturze, PIDów, jakości baterii i jeszcze kilku drobiazgów. Potem i tak trochę odpłynie.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
JSt
Posty: 137
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2015, 12:13
Lokalizacja: Kraina Kwitnącej Bulwy

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: JSt »

Verid pisze:Przez pewną chwilę
U mnie takie chwile mierzy się w mS ;-)
A poważniej - to, co napisał Verid to bardzo optymistycznie wyglądająca wersja...
Suma:
drgań, wiatru, szumu na drążkach w aparaturze, PIDów, jakości baterii i jeszcze kilku drobiazgów
występuje zawsze, no i ciągły spadek napięcia baterii...
Pozdrawiam
Janusz

Ostatnio zamęczam: S800 na Omnibus F4
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: Adrián »

Jak nie masz baro GPS, to przygotuj się na stałe utrzymywanie wysokości przepustnicą.
Dojdziesz do wprawy, to nawet nie będziesz o tym myślał.
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: kamilborkowski »

Tylko do czego komu zatrzymanie w miejscu na dłużej w 250tce? :roll:
zlotu
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 05 paź 2015, 14:26

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: zlotu »

kamilborkowski pisze:Tylko do czego komu zatrzymanie w miejscu na dłużej w 250tce? :roll:
Oczywiście masz rację. Rozwijając zagadnienie, chodzi mi o "utrzymywanie" stałej wysokości podczas lotu. Naoglądałem się trochę filmów z wyścigów i szybkich
lotów, dlatego zastanawiam się jak to jest z tą wysokością. Czy to kwestia wprawy i ćwiczeń, czy też pomaga w tym baro gps. Hm ?
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: kamilborkowski »

W 250tkach tylko i wyłącznie kwestia wprawy. Przez pewien czas myślałem, że umiem całkiem dobrze latać 250tką aż polatałem w garażu pod dachem... Tam dopiero trzeba operować throttlem bo przy każdym skręcie/przyspieszeniu/zwolnieniu 250tka mocno się przechyla więc trzeba kompensować straty wynikające ze zmieniającego się wektora ciągu. Oczywiście po pierwszym lataniu rozwaliłem mobiusa i silnik o dach :)
bajer0
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek 04 sty 2016, 20:13
Lokalizacja: Łódź

Re: Utrzymanie stałej wysokości przez 250 - pytanie do prakt

Post autor: bajer0 »

Hmm.
No to może ja już się na tyle wprawiłem w zabawkowych QUADach, że nawet nie zauważyłem - ale moja świeżo zrobiona 250`tka (pierwsza w życiu) - pierwszy raz w powietrzu i wysokość trzymała. Minimalnie pływa na boki (ale zero PIDowania), ale wysokość była OK. Z drugiej strony jest to na tyle nieprawdopodobne, że prawdopodobnie to ja utzymywałem stałą wysokość mimo woli.
ODPOWIEDZ