250-tka w wykonaniu początkującego...
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
250-tka w wykonaniu początkującego...
No więc i na mnie nadejszła pora a że mam zerowe doświadczenie w typowej ZMRce to poproszę pewnie o pomoc...
Na razie mam pełny zestaw gratów, na zdjęciu nie wszystkie:
A więc:
- FC CC3D z Cleanflightem i drobnymi przeróbkami (typu buzzer na pin procesora, nie wiem czy to konieczne?)
- rama z myrcmart, typowa ZMRka... http://www.myrcmart.com/rcx-h250cf3k-fp ... -8092.html
- PDB z banggooda... http://www.banggood.com/Diatone-ZMR250- ... 76127.html
- silniki RCX 2004... http://www.myrcmart.com/rcx-1804-2400kv ... -6281.html i te drugie
- regle DYS 16A, te malutkie (ależ one są malutkie )... http://www.banggood.com/DYS-BL16A-Mini- ... 75796.html
- wiadro śmigieł 5x3, różnej maści, najwięcej(3/4 wiadra ) wziąłem tych tanich... http://www.banggood.com/Diatone-Ghost-5 ... 71904.html ale na deser mam jakieś lepsiejsze HQpropy czy też jakieś carbony
- RC będzie eLeReS z antenką krótką od KKacper'a
- FPV: kamerka sony 600-tka 32x32mm, minimOSD w wersji mikro oraz nadajnik do wyboru któryś z tych dwóch ze zdjęcia (600 vs 200 mW...)
- pakiet 1400 3S (Turnigy jakieś klasyczne 30/40C oraz te nowe multistary 40/80C)
- do rejestracji mobius.
- pewnie jakiś LiPoalarm
- w nawigację chyba się nie pcham, odpuszczam GPSa i kompasa.
Pierwszą rzeczą którą chciałbym zmienić to zróżnicować wysokość "górnej" półki - jakoś upcham CC3D i mogę obniżyć sufit nad nim, wydaje mi się że będzie zgrabniej to wyglądało (wtedy bateria będzie niżej, mniej więcej równo na wysokość z mobiusem). Natomiast duża przestrzeń pod mobiusem (czyli za kamerką płytkową) akurat na zmieszczenie gratów FPV... znaczy micro OSD tylko tam chyba wyląduje bo nadajnik jakoś na tył upcham, te nadajniczki są mikroskopijne, oba. No i w tej przestrzeni za kamerką dam jeszcze eLeReS'a... jak wyprowadzić antenkę aby po minucie (optymista ) nie wycedzić tak że pourywam?
Regielki pójdą na ramiona, w termokurczkę łącznie z ramieniem.
Nasuwa mi się pierwsze dziwne pytanie - jak się zakłada te trójkątne nóżki na ramiona - mam obawy że coś połamię
No i druga wątpliwość to czy te podzielenie górnego pokładu nie spowoduje jakichś negatywnych skutków? Muszę go przeciąć zaraz za "mobiusem" i dać niższe , o wiele niższe dystansy, na szczęśćie we wszystkich pokładach ZMR mam otwory pod mocowanie "dużych" FC 45x45 które to otwory mogę wykorzystać jako konstrukcyjne do skręcenia ze sobą przeciętego pokładu i niższego , PDB.
Aaa i pytanko - PDB daję na sam dół czy jednak wyżej? Logiczne że powinien być wyżej ale ma on od spodu PADy do wlutowania LEDów.... no i w tym układzie LEDy świeciłyby między pokładami
Zabieram się pomału do przymiarek.
Na razie mam pełny zestaw gratów, na zdjęciu nie wszystkie:
A więc:
- FC CC3D z Cleanflightem i drobnymi przeróbkami (typu buzzer na pin procesora, nie wiem czy to konieczne?)
- rama z myrcmart, typowa ZMRka... http://www.myrcmart.com/rcx-h250cf3k-fp ... -8092.html
- PDB z banggooda... http://www.banggood.com/Diatone-ZMR250- ... 76127.html
- silniki RCX 2004... http://www.myrcmart.com/rcx-1804-2400kv ... -6281.html i te drugie
- regle DYS 16A, te malutkie (ależ one są malutkie )... http://www.banggood.com/DYS-BL16A-Mini- ... 75796.html
- wiadro śmigieł 5x3, różnej maści, najwięcej(3/4 wiadra ) wziąłem tych tanich... http://www.banggood.com/Diatone-Ghost-5 ... 71904.html ale na deser mam jakieś lepsiejsze HQpropy czy też jakieś carbony
- RC będzie eLeReS z antenką krótką od KKacper'a
- FPV: kamerka sony 600-tka 32x32mm, minimOSD w wersji mikro oraz nadajnik do wyboru któryś z tych dwóch ze zdjęcia (600 vs 200 mW...)
- pakiet 1400 3S (Turnigy jakieś klasyczne 30/40C oraz te nowe multistary 40/80C)
- do rejestracji mobius.
- pewnie jakiś LiPoalarm
- w nawigację chyba się nie pcham, odpuszczam GPSa i kompasa.
Pierwszą rzeczą którą chciałbym zmienić to zróżnicować wysokość "górnej" półki - jakoś upcham CC3D i mogę obniżyć sufit nad nim, wydaje mi się że będzie zgrabniej to wyglądało (wtedy bateria będzie niżej, mniej więcej równo na wysokość z mobiusem). Natomiast duża przestrzeń pod mobiusem (czyli za kamerką płytkową) akurat na zmieszczenie gratów FPV... znaczy micro OSD tylko tam chyba wyląduje bo nadajnik jakoś na tył upcham, te nadajniczki są mikroskopijne, oba. No i w tej przestrzeni za kamerką dam jeszcze eLeReS'a... jak wyprowadzić antenkę aby po minucie (optymista ) nie wycedzić tak że pourywam?
Regielki pójdą na ramiona, w termokurczkę łącznie z ramieniem.
Nasuwa mi się pierwsze dziwne pytanie - jak się zakłada te trójkątne nóżki na ramiona - mam obawy że coś połamię
No i druga wątpliwość to czy te podzielenie górnego pokładu nie spowoduje jakichś negatywnych skutków? Muszę go przeciąć zaraz za "mobiusem" i dać niższe , o wiele niższe dystansy, na szczęśćie we wszystkich pokładach ZMR mam otwory pod mocowanie "dużych" FC 45x45 które to otwory mogę wykorzystać jako konstrukcyjne do skręcenia ze sobą przeciętego pokładu i niższego , PDB.
Aaa i pytanko - PDB daję na sam dół czy jednak wyżej? Logiczne że powinien być wyżej ale ma on od spodu PADy do wlutowania LEDów.... no i w tym układzie LEDy świeciłyby między pokładami
Zabieram się pomału do przymiarek.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Ja zastosowałem szczypce do pierścieni segera, ładnie się rozciąga i wygodnie zakłada (stwierdzam ze te nóżki od RCX są mega wytrzymałe )Rurek pisze:Nasuwa mi się pierwsze dziwne pytanie - jak się zakłada te trójkątne nóżki na ramiona - mam obawy że coś połamię
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - MT3510 - Skywalker 4in1 - T-2D - Boscam 5.8GHz
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
PDB lepiej na dół i regle pomiędzy płytki coś jak ja mam
Wtedy całą kabelkologie masz schowaną
Wtedy całą kabelkologie masz schowaną
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Tak, też miałem z nimi zagwozdkę. Ja zakładałem "ręcznie" , trzeba je nałożyć na ramię z jednej strony i z wyczuciem rozciągnąć i założyć z drugiej. Fakt, bardzo wytrzymałe maluchy. Dopiero jedna sztuka mi się zaczyna rozwarstwiać.Fiszbin pisze:Ja zastosowałem szczypce do pierścieni segera, ładnie się rozciąga i wygodnie zakłada (stwierdzam ze te nóżki od RCX są mega wytrzymałe )Rurek pisze:Nasuwa mi się pierwsze dziwne pytanie - jak się zakłada te trójkątne nóżki na ramiona - mam obawy że coś połamię
Myślę, że nie będzie problemu.Rurek pisze:No i druga wątpliwość to czy te podzielenie górnego pokładu nie spowoduje jakichś negatywnych skutków? Muszę go przeciąć zaraz za "mobiusem" i dać niższe , o wiele niższe dystansy, na szczęśćie we wszystkich pokładach ZMR mam otwory pod mocowanie "dużych" FC 45x45 które to otwory mogę wykorzystać jako konstrukcyjne do skręcenia ze sobą przeciętego pokładu i niższego , PDB.
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
a po co wam te nóżki ! a fee
Quad, Ranger EX na Pitlabie, S800, Taranis X9E i kupa różnych innych gratów ;)
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Co do budowy "low profile" zobacz tutaj : http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=37&t=28543&start=15
Wszystkie graty typu Vtx, minimosd upakowane pod fc, gorny poklad niewiele nizej niz wysokosc kamery fpv - wg mnie tak wyglada duzo bardziej "sexi" ;d
Ps. Szkoda ze nie zalapales sie na diatone pdb w wersji 2.1
Wszystkie graty typu Vtx, minimosd upakowane pod fc, gorny poklad niewiele nizej niz wysokosc kamery fpv - wg mnie tak wyglada duzo bardziej "sexi" ;d
Ps. Szkoda ze nie zalapales sie na diatone pdb w wersji 2.1
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Przecież ma PDBv1ck pisze:
Ps. Szkoda ze nie zalapales sie na diatone pdb w wersji 2.1
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Wiem,że ma.. ale diatone wypuścił poprawioną wersję :slaweks pisze:Przecież ma PDBv1ck pisze:
Ps. Szkoda ze nie zalapales sie na diatone pdb w wersji 2.1
http://m.banggood.com/Diatone-ZMR250-V2 ... 87596.html
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
No niby poprawione ma dielektrykę na dziurach i to wszystko. Podkładki izolacyjne w v1 załatwiają sprawę.
Mechaniczna poprawka dziur w V2.1 pod montaż ramion jakoś mnie nie dotyczy - wszystko pasuje... a nawet gdyby - to od czego jest wiertło i/lub dremel
Nie poprawiono stabilizatora 12V na mocniejszy który i tak miałby rację bytu tylko przy 4S. Przy moim setupie 3S ten stabilizator wywalam, do niczego nie jest potrzebny (a nawet szkodliwy - wzbudza się po podaniu napięcia niższego od 12V...). W jego miejsce pójdzie za to mikro LC-filterek z projektu forumowego w wykonaniu Lee.
Mechaniczna poprawka dziur w V2.1 pod montaż ramion jakoś mnie nie dotyczy - wszystko pasuje... a nawet gdyby - to od czego jest wiertło i/lub dremel
Nie poprawiono stabilizatora 12V na mocniejszy który i tak miałby rację bytu tylko przy 4S. Przy moim setupie 3S ten stabilizator wywalam, do niczego nie jest potrzebny (a nawet szkodliwy - wzbudza się po podaniu napięcia niższego od 12V...). W jego miejsce pójdzie za to mikro LC-filterek z projektu forumowego w wykonaniu Lee.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Jak tak to faktycznie.. myslalem ze dali chociaz mocniejszy stabilizator 5v.Rurek pisze:No niby poprawione ma dielektrykę na dziurach i to wszystko. Podkładki izolacyjne w v1 załatwiają sprawę.
Mechaniczna poprawka dziur w V2.1 pod montaż ramion jakoś mnie nie dotyczy - wszystko pasuje... a nawet gdyby - to od czego jest wiertło i/lub dremel
Nie poprawiono stabilizatora 12V na mocniejszy który i tak miałby rację bytu tylko przy 4S. Przy moim setupie 3S ten stabilizator wywalam, do niczego nie jest potrzebny (a nawet szkodliwy - wzbudza się po podaniu napięcia niższego od 12V...). W jego miejsce pójdzie za to mikro LC-filterek z projektu forumowego w wykonaniu Lee.
Btw, gdzie mozna znalezc ten mikro lc filterek w wykonaniu lee?
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Pewnie w ogłoszeniach Lee lub PW
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Wywal oryginalne nogi i daj krótkie dystanse, najlepiej czarne. Wg mnie wygląda to znacznie lepiej, dużo łatwiej wymienić jak przypadkiem pęknie (choć mi się to nie zdarzyło). Oryginalne nogi nie zawsze dobrze trzymają się na ramionach.Rurek pisze:...Nasuwa mi się pierwsze dziwne pytanie - jak się zakłada te trójkątne nóżki na ramiona - mam obawy że coś połamię ...
Regulatory proponuję dać na ramiona, a nie między laminaty - dużo szybszy i łatwiejszy serwis w razie konieczności. A nadajnik raczej 600mW, 200 ew. do przetestowania. Sześćsetka powinna dać większy komfort latania
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Dokładnie, dystanse nylonowe są najlepszymi nóżkami. Są lekkie nie telepią się, łatwo je zdjąć i wymienić itd. Ja stosuję te 12mm, wkręcam je w ramię i jest idealnie ;)
-
- Posty: 21
- Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 18:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Nóżek lepiej nie zakładaj (jak koniecznie chcesz to można je normalnie ręką rozgiąć i nasunąć).
Górny pokład trzyma stabilność całej góry (sam dół jest super mocny). Jak podzielisz pokład i gdzieś przywalisz to możesz pozrywać tulejki.
Najlepiej jakbyś miał jakąś górną płytkę z rozbiórki i tak je złączył by opierały się na tych samych tulejkach (dwie drugie tulejki od przodu)
Przycinasz pierwszą płytkę za tulejkami, a drugą przed tulejkami. Między płytki (na tulejkach) dałbyś nylonowe dystanse.
Buzzer do CC3D po małej przeróbce cleanflighta podpinam pod wyjście na 6 motor (jak chcesz to pisz na PW to podeślę Ci gotowy soft).
Samego cleanflighta polecam w wersji poprawionej przez Borisa. Na PIDC Luxfloat kopter jest super stabilny, a i lata się super.
PDB idzie jako środkowa płytka (ledy widać przez otwory w dolnej).
Antenę do eleresa najlepiej dać z tyłu na samej górze. Eleresa najlepiej spiąć trytytką pod samym sufitem. Antenka ma najlepsze miejsce, ale jak przywalisz w jakąś gałąź to ją pewnie stracisz (ja tak już dwie załatwiłem).
Górny pokład trzyma stabilność całej góry (sam dół jest super mocny). Jak podzielisz pokład i gdzieś przywalisz to możesz pozrywać tulejki.
Najlepiej jakbyś miał jakąś górną płytkę z rozbiórki i tak je złączył by opierały się na tych samych tulejkach (dwie drugie tulejki od przodu)
Przycinasz pierwszą płytkę za tulejkami, a drugą przed tulejkami. Między płytki (na tulejkach) dałbyś nylonowe dystanse.
Buzzer do CC3D po małej przeróbce cleanflighta podpinam pod wyjście na 6 motor (jak chcesz to pisz na PW to podeślę Ci gotowy soft).
Samego cleanflighta polecam w wersji poprawionej przez Borisa. Na PIDC Luxfloat kopter jest super stabilny, a i lata się super.
PDB idzie jako środkowa płytka (ledy widać przez otwory w dolnej).
Antenę do eleresa najlepiej dać z tyłu na samej górze. Eleresa najlepiej spiąć trytytką pod samym sufitem. Antenka ma najlepsze miejsce, ale jak przywalisz w jakąś gałąź to ją pewnie stracisz (ja tak już dwie załatwiłem).
Re: 250-tka w wykonaniu początkującego...
Biorąc pod uwagę że to moja piersza budowla to raczej nic nie mam w szufladzie chyba że sobie odrysuję na laminacie i wytnę przednią płytkę (tę odcinaną pod mobiusem) i rzeczywiście płytki będą wtedy "zachodzić" na siebie co wpłynie na sztywność konstrukcji.mjedlinski pisze:Najlepiej jakbyś miał jakąś górną płytkę z rozbiórki
Oooo nie znam tego rozwiązania, mógłbyś szerzej na forum (nawet w nowym temacie albo w wątku o CC3D z Clenaflightem) to opisać, byłoby dla wszystkich. Zarówno kwestia buzzera jak i kwestia "modowanego" softu CF...mjedlinski pisze:Buzzer do CC3D po małej przeróbce cleanflighta podpinam pod wyjście na 6 motor (jak chcesz to pisz na PW to podeślę Ci gotowy soft).
Samego cleanflighta polecam w wersji poprawionej przez Borisa. Na PIDC Luxfloat kopter jest super stabilny, a i lata się super.
Muszę to sobie dokładnie przymierzyć bo coraz bardziej się skłaniam do tego aby dać PDB na sam dół... wtedy cały istniejący makaron schowałbym w tej dolnej wąskiej "komorze" między płytkami mocującymi ramiona...no musze to z kablologią przymierzyć co się lepiej układa w kablotece, mając ESC na ramionach.mjedlinski pisze:PDB idzie jako środkowa płytka (ledy widać przez otwory w dolnej).
W tym miejscu (czyli pod obniżonym górnym pokładem) chciałem dać VTx... schowany dość głęboko aby nie urwać gniazda przy kretobiciu...no i tu w pobliżu eLeReS? nie za ciasno/blisko siebie dwie promieniujące zabawki?mjedlinski pisze:Antenę do eleresa najlepiej dać z tyłu na samej górze.
W ogóle zastanawiam się nad pigtailem do anteny eLeReS'a ale konstrukcja (elektryczna) anteny - nie wiem czy pigtail jej nie odstroi...
Muszę rozważyć za i przeciw - co wolę - zasięg 5km czy notorycznie niszczone gniazdo co nie jest bez znaczenia dla kieszeni - łatwo unieszkodliwić eLeReS'a raz na zawsze wyrwaniem gniazda....
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...