Baterie do racing quadów 250
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Baterie do racing quadów 250
Na fb są testy nowych pakietów, jak kolega Kenobi wrzuci to będą wykresy. Albo kopać, albo cierpliwie czekać :)
Re: Baterie do racing quadów 250
jaciomp, jak byś otworzył dobrze oczy to byś zobaczył wyniki testów w dziale 250-class które na moją prośbę wrzucił Kenobi http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=34099
Po za tym testy wydajności nie świadczą o tym jak bateria będzie się zachowywała podczas dłuższego użytkowania, czy się nie będą cele rozjeżdżały i jaka będzie jej trwałość - jak dla mnie podniecasz się przedwcześnie
Tattu to pakiety które mają cele z selekcji i podczas prawidłowego użytkowania cele się nie rozjeżdżają znacząco (setne części volta) więc są IMO bardzo wysokiej jakości.
Nie wiadomo jak będzie to wyglądało z pakietami SLS które się pojawiły na rynku szybko i równie szybko mogą zniknąć
Tak samo ludzie się strasznie podniecali pakietami Graphen z HK, miałem okazję na mitingu w Niemczech z człowiekiem który na tych bateriach latał i jakoś nie piał z zachwytu a raczej był do nich sceptycznie nastawiony... Tak samo ludzie piali za pakietami Multistar dedykowanymi do racing quadów, okazało się że to wielka zielona kupa która nie daje deklarowanej wydajności...
GensAce to ogniwa o bardzo mocno ugruntowanej renomie która nie wzięła się z powietrza a w zasadzie można powiedzieć że jednak z powietrza lata na nich czołówka światowa zawodników heli 3D a sam proces produkcji i selekcji cel w GensAce jest bardzo rygorystyczna.
jaciomp, przez moje ręce przeszły różne różne pakiety w różnej jakości i jak na razie najlepsze jakie miałem to Tattu, są jeszcze jedne pakiety które chciał bym sprawdzić ale na ta chwilę nie opłaca się ich zamawiać bo są dostępne tylko w USA.
Po za tym testy wydajności nie świadczą o tym jak bateria będzie się zachowywała podczas dłuższego użytkowania, czy się nie będą cele rozjeżdżały i jaka będzie jej trwałość - jak dla mnie podniecasz się przedwcześnie
Tattu to pakiety które mają cele z selekcji i podczas prawidłowego użytkowania cele się nie rozjeżdżają znacząco (setne części volta) więc są IMO bardzo wysokiej jakości.
Nie wiadomo jak będzie to wyglądało z pakietami SLS które się pojawiły na rynku szybko i równie szybko mogą zniknąć
Tak samo ludzie się strasznie podniecali pakietami Graphen z HK, miałem okazję na mitingu w Niemczech z człowiekiem który na tych bateriach latał i jakoś nie piał z zachwytu a raczej był do nich sceptycznie nastawiony... Tak samo ludzie piali za pakietami Multistar dedykowanymi do racing quadów, okazało się że to wielka zielona kupa która nie daje deklarowanej wydajności...
GensAce to ogniwa o bardzo mocno ugruntowanej renomie która nie wzięła się z powietrza a w zasadzie można powiedzieć że jednak z powietrza lata na nich czołówka światowa zawodników heli 3D a sam proces produkcji i selekcji cel w GensAce jest bardzo rygorystyczna.
jaciomp, przez moje ręce przeszły różne różne pakiety w różnej jakości i jak na razie najlepsze jakie miałem to Tattu, są jeszcze jedne pakiety które chciał bym sprawdzić ale na ta chwilę nie opłaca się ich zamawiać bo są dostępne tylko w USA.
Re: Baterie do racing quadów 250
Ja już te wykresy widziałem dawno, ale myślałem, że wrzuci tutaj dlatego tak mącę
SLSy to nie są zupełne nowości, chyba że w świecie dronów, jak wszystko. Także jakością się nie martwmy. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę ważny czynnik ceny, to chyba jednak obiją Gensą dupkę. Kenobi zresztą przypuszcza, że to ta sama fabryka, więc może i jakość równie dobra.
Nieważne, ja się ogromnie cieszę z takiej alternatywy.
SLSy to nie są zupełne nowości, chyba że w świecie dronów, jak wszystko. Także jakością się nie martwmy. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę ważny czynnik ceny, to chyba jednak obiją Gensą dupkę. Kenobi zresztą przypuszcza, że to ta sama fabryka, więc może i jakość równie dobra.
Nieważne, ja się ogromnie cieszę z takiej alternatywy.
Re: Baterie do racing quadów 250
Jako że dostałem do testów baterię z gearbest 1300mAh Dinogy 65C 4s i raczej jest to dedykowane pod wyścigowe quadro to tutaj zamieszczę mój test. Będę go porównywał do Tattu 1550 75C 4s bo nie mam wersji 1300 a i tak większość (chyba?) lata na 1550.
Bateria przyszła w standardowej folii ochronnej w standardowym kartoniku. Pierwsze co zrobiłem to pomierzyłem długości kabli, w racing quadro walczymy o każdy gram więc ta informacja jest dość ważna.
Tak więc Dinogy ma raptem 5mm dłuższy kabel wynoszący 10,5cm do złączki Xt60, Tattu ma 10cm oraz oba kable to 14AWG.
Później pomierzyłem 4ogniwowe zaplecze energii i różnica to praktycznie niekiedy błąd kiepskiej miarki - 33mm - Tattu oraz 31mm - Dinogy przy tej samej długości lipola
Ważenie przed testami :)
Tattu
Dinogy
Każdy oczywiście widzi różnicę, jednak należy pamiętać że Tattu ma 250mAh więcej pojemności - przynajmniej teoretycznie co pozwala na dłuższy lot i większe dopuszczalne piki prądowe.
Następnie oba akumulatory trafiły do laboratorium na testy, zostały naładowane dnia poprzedniego. Posługiwałem się instrukcją dla boeinga 787 gdzie też mają lipo w których mowa że po 4h od ładowania można zaczynać eksploatację. Tutaj odczekałem więcej niż 4h.
Układ pomiarowy składał się z obciążenia cyfrowego, kalibratora Druck DPI620 oraz sondy Agilenta 1146A.
Przy testach robiłem próbę dla 1C a następnie dla obu baterii 10C.
Czyli 15,5A dla Tattu oraz 13A dla Dinogy.
Pierwsze sekundy na wykresie to czas ustabilizowania się pomiaru więc nie będzie do końca rzetelny.
Jak widać Dinogy ma podobną linię rozładowania dla tych samych parametrów obciążenia. Warto pamiętać że max prąd w piku dla Tattu to 116A~~ a dla Dinogy 84,5A co przy prądożernych zestawach może okazać się za mało i szybko zużyjemy pakiet.
Co do lotów na obu bateriach mało mogę powiedzieć bo udało się dopiero zrealizować jeden lot przez warunki atmosferyczne - czekam na pogodę bo raz leje raz wieje wiatr i tak z dnia nadzień leci czas. (zrobię update po kilku lotach)
Obie baterie nieużytkowane leżą w storage i widać, że w Dinogy 2 cele na 4 się rozchodzą. Nie jest to dobra oznaka a raczej kiepskiego doboru ogniw do pakietu. W Tattu wszystkie trzymają równo.
Bateria przyszła w standardowej folii ochronnej w standardowym kartoniku. Pierwsze co zrobiłem to pomierzyłem długości kabli, w racing quadro walczymy o każdy gram więc ta informacja jest dość ważna.
Tak więc Dinogy ma raptem 5mm dłuższy kabel wynoszący 10,5cm do złączki Xt60, Tattu ma 10cm oraz oba kable to 14AWG.
Później pomierzyłem 4ogniwowe zaplecze energii i różnica to praktycznie niekiedy błąd kiepskiej miarki - 33mm - Tattu oraz 31mm - Dinogy przy tej samej długości lipola
Ważenie przed testami :)
Tattu
Dinogy
Każdy oczywiście widzi różnicę, jednak należy pamiętać że Tattu ma 250mAh więcej pojemności - przynajmniej teoretycznie co pozwala na dłuższy lot i większe dopuszczalne piki prądowe.
Następnie oba akumulatory trafiły do laboratorium na testy, zostały naładowane dnia poprzedniego. Posługiwałem się instrukcją dla boeinga 787 gdzie też mają lipo w których mowa że po 4h od ładowania można zaczynać eksploatację. Tutaj odczekałem więcej niż 4h.
Układ pomiarowy składał się z obciążenia cyfrowego, kalibratora Druck DPI620 oraz sondy Agilenta 1146A.
Przy testach robiłem próbę dla 1C a następnie dla obu baterii 10C.
Czyli 15,5A dla Tattu oraz 13A dla Dinogy.
Pierwsze sekundy na wykresie to czas ustabilizowania się pomiaru więc nie będzie do końca rzetelny.
Jak widać Dinogy ma podobną linię rozładowania dla tych samych parametrów obciążenia. Warto pamiętać że max prąd w piku dla Tattu to 116A~~ a dla Dinogy 84,5A co przy prądożernych zestawach może okazać się za mało i szybko zużyjemy pakiet.
Co do lotów na obu bateriach mało mogę powiedzieć bo udało się dopiero zrealizować jeden lot przez warunki atmosferyczne - czekam na pogodę bo raz leje raz wieje wiatr i tak z dnia nadzień leci czas. (zrobię update po kilku lotach)
Obie baterie nieużytkowane leżą w storage i widać, że w Dinogy 2 cele na 4 się rozchodzą. Nie jest to dobra oznaka a raczej kiepskiego doboru ogniw do pakietu. W Tattu wszystkie trzymają równo.
Re: Baterie do racing quadów 250
Warto ryzykować z SLS-ami? pomijając testy ktoś użytkował je dłużej? Gens ace, które kupiłem w połowie poprzedniego roku mają już za sobą ok 100 cykli parę miesięcy nie były używane na ten okres zabezpieczone, jestem zdumiony w jakim stanie są cele zero rozjazdów napięć na celach i nie zauważalne spadki pojemności, na próbę chyba wezmę ze 2 pakiety tych sls, a resztę sprawdzonych tatu/gens ace, potrzebiję pakietów 3s co najmniej 75C.
Bad-cat- flip32+, frsky D4R-II+DJT TG9X,emax simonkK 12A, dys1806
Re: Baterie do racing quadów 250
Fajny test
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Baterie do racing quadów 250
Nie wiem czy ktoś wspominał, dziś odkryłem ogromną przewagę pakietów TATTU 1800mAh 45C nad konkurencją. Otóż na obu płaskich powierzchniach pakietu pod papierem kryje się blacha aluminiowa, odkryłem przy dzisiejszym kreciku. Model koziołkował z 10m po trawie, pakiet się wyrwał (taśma rzep zerwana) i coś wbiło się nieznacznie ale jednak. Byłem pewien że pakiet na śmietnik, a tu taka niespodzianka.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: Baterie do racing quadów 250
Generalnie wszystkie (a przynajmniej używane przez mnie) gensy i tatu mają blachy. Między innymi z tego powodu nie puchną choćby chciały.
Nie wiem jak sls-y, ale podejrzewam, że też mogą mieć blachy.
Nie nowość, choć nie analizowałem konkurencji gensów, tattu i sls pod tym względem. Moje turnigy niebieskie na pewno blachy nie miały
Nie wiem jak sls-y, ale podejrzewam, że też mogą mieć blachy.
Nie nowość, choć nie analizowałem konkurencji gensów, tattu i sls pod tym względem. Moje turnigy niebieskie na pewno blachy nie miały
Protos Mini
Goblin 700
Quad 250
Goblin 700
Quad 250
Re: Baterie do racing quadów 250
To ja moge dodac trzy grosze. Aku Kryptonium zakupione w polskim sklepie oba 3S po ok 7-8 cyklach ladowania pradem 1C aku o pojemnosci 1000 mAh zrobil sie piekne napuchniety (stosowany do FPV w quadzie wiec sie nie wysilal) aku 4000 mAh zasilajace model - cele tak sie rozjechaly ze ladowarka dluzej balansowa cele niz je ladowala.
Oba odeslane z reklamacja do sprzedawcy.
Wysłane z mojego SHIELD Tablet przy użyciu Tapatalka
Oba odeslane z reklamacja do sprzedawcy.
Wysłane z mojego SHIELD Tablet przy użyciu Tapatalka
Valdi
Syma X8, TBS Discovery, QX90, Racer by Jackuzy / NAZA Lite/ FPV Boscam/Vuzix/Xiaomi YI/Misio-OSD
Syma X8, TBS Discovery, QX90, Racer by Jackuzy / NAZA Lite/ FPV Boscam/Vuzix/Xiaomi YI/Misio-OSD
Re: Baterie do racing quadów 250
Czy ktoś wie gdzie w Polsce dostanę jeszcze TATTU 1300 mAh 4S 75C? Udało mi się kupić chyba ostatnią jedyną sztukę dostępną w kraju, a zamawiałem 5...
Re: Baterie do racing quadów 250
https://rcpro.pl/product-pol-4023-Akumu ... -4S1P.htmlatheros pisze:Czy ktoś wie gdzie w Polsce dostanę jeszcze TATTU 1300 mAh 4S 75C? Udało mi się kupić chyba ostatnią jedyną sztukę dostępną w kraju, a zamawiałem 5...
Realacc Qav-X - Racebase FC, LittleBee 30A-S, Emax RS2205 2300kv
Martian II 220 - Kiss FC, Kiss 24 ESC - Emax RS2205s 2300kv
Eachine E010 - Fx798T, Beecore f3 FC, Chaoli CL-615 motor, Charsoon 220mah 50c lipo
Mój kanał na YouTube
Martian II 220 - Kiss FC, Kiss 24 ESC - Emax RS2205s 2300kv
Eachine E010 - Fx798T, Beecore f3 FC, Chaoli CL-615 motor, Charsoon 220mah 50c lipo
Mój kanał na YouTube
Re: Baterie do racing quadów 250
a Tattu 1550 75C znajdę gdzieś w PL?
edit:
ok, znalazłem ale cena troche wysoka...
edit:
ok, znalazłem ale cena troche wysoka...
Re: Baterie do racing quadów 250
Niestety ale produkt niedostępny.Osi18 pisze:https://rcpro.pl/product-pol-4023-Akumu ... -4S1P.htmlatheros pisze:Czy ktoś wie gdzie w Polsce dostanę jeszcze TATTU 1300 mAh 4S 75C? Udało mi się kupić chyba ostatnią jedyną sztukę dostępną w kraju, a zamawiałem 5...
Syma X8SW / FQQ777 124 / Racer 250
Re: Baterie do racing quadów 250
Wczoraj dostępny był. Kto się gapił to się nie napił
Protos Mini
Goblin 700
Quad 250
Goblin 700
Quad 250
Re: Baterie do racing quadów 250
Miałem jeszcze zakładkę w tym sklepie otwartą z wczoraj, że produkt niedostępny :) Ale udało mi się kupić 2 sztuki.Osi18 pisze:https://rcpro.pl/product-pol-4023-Akumu ... -4S1P.htmlatheros pisze:Czy ktoś wie gdzie w Polsce dostanę jeszcze TATTU 1300 mAh 4S 75C? Udało mi się kupić chyba ostatnią jedyną sztukę dostępną w kraju, a zamawiałem 5...
Dzięki wielkie!