Baterie do racing quadów 250

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

I piąteczki śmigiełka :)
Trutututu nici z drutu.
Assur92
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Assur92 »

Zamówiłem sobie i zippy i turnigy, będę miał porównanie organoleptyczne co czy to 10C zrobi różnicę odczuwalną w czasie lotu jak i zwinności. A jak jedne i drugie będą się dobrze sprawować to zaraz się domówi po jeszcze jednych i będzie się latało do woli i szybko ładowało jako 6s :)
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Mateusz ja 1806 i szósteczki.
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

Jak proponujecie przeprowadzić testy pakietów do 250tek? Dysponuje ładowarka, która jest w stanie rozproszyć 80W w trakcie rozładowywania. Zastanawiam się czy dać maksymalny prąd rozładowania, co skutkowałoby, że w trakcie rozładowywania zmieniał by się on wraz ze spadkiem napięcia rożnych testowanych akumulatorów, bądź dać stały, jednakowy prąd przez cały okres rozładowywania.

Stały-łatwiej byłoby porównać wyniki poszczególnych baterii-6,5A

Maksymalny- bardziej zbliżony do tego z jakim spotykamy się w trakcie latania quadami - 8A

Więcej niż 8A nie ma sensu bo ładowarka nie wyrobi. 80w/9,9V= 8,08A (przy założeniu rozładowania do 3,3V na cele)
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

różnie to bywa ty masz zaledwie 8A. Inni mają inne silniki, śmigła i inną wagę. Ja cały czas zastanawiam się nad kupnem 1800 i 1500. Wydaje mi się że jak dokleję FPV to waga wyrwie brakujące aMpry
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
se-ba1
Posty: 84
Rejestracja: niedziela 07 kwie 2013, 11:20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: se-ba1 »

dubik3e pisze:Jak proponujecie przeprowadzić testy pakietów do 250tek?...
W locie?? :mrgreen:
A tak już na poważnie - jaki sens ma testowanie pakietów w ładowarce?? Co taki test ma pokazać??
Bo jak dla mnie - najbardziej wiarygodnym jest normalne użytkowanie pakietów, zgodnie z ich przeznaczeniem. Czyli kilka różnych pakietów, mniej/więcej takie same parametry lotu, 80-100 cykli ładowania... Wówczas można coś oceniać...
Ładowarka, jakakolwiek i jakkolwiek jej nie ustawisz, nie odda rzeczywistych parametrów lotu obciążających pakiet. Prawda??

A co do tematu przewodniego - ja używam pakiety 3S, 2200 mAh. Wiem, że dla większości riderów są za duże i za ciężkie. Ale ja "siem dopiero uczem" latania takim maleństwem. A i od niedawna używam FPV. Więc dzięki "ciężarowi" jest trochę spokojniej i łatwiej się w przestrzeni kinowej połapać... :mrgreen:
Czas lotu na śmigłach 5x3, silnikach 1804, z nadajnikiem Boscama 200 mW wychodzi mi na tych pakietach w granicach 7,5 do 8 minut lotu po bezpiecznej stronie napięcia.
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

se-ba1 pisze:
dubik3e pisze:Jak proponujecie przeprowadzić testy pakietów do 250tek?...
W locie?? :mrgreen:
A tak już na poważnie - jaki sens ma testowanie pakietów w ładowarce?? Co taki test ma pokazać??
Bo jak dla mnie - najbardziej wiarygodnym jest normalne użytkowanie pakietów, zgodnie z ich przeznaczeniem. Czyli kilka różnych pakietów, mniej/więcej takie same parametry lotu, 80-100 cykli ładowania... Wówczas można coś oceniać...
Jeśli chodzi o żywotność to żaden, ale jeśli chodzi o spadek napięcia pod obciążeniem to już coś. Można będzie zauważyć, który pakiet ma większego "puncha". Można też sprawdzić rzeczywistą pojemność pakietu,rezystancję poszczególnych cel - spasowanie cel w pakiecie. Co prawda przydałoby się dać większy prąd,ale nie mam takiej możliwości jednocześnie z rejestracją. Wyniki takiego testu mógłby ułatwić osobie wybór najlepszego pakietu do swojej 250tki.
se-ba1
Posty: 84
Rejestracja: niedziela 07 kwie 2013, 11:20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: se-ba1 »

dubik3e pisze:Jeśli chodzi o żywotność to żaden, ale jeśli chodzi o spadek napięcia pod obciążeniem to już coś. Można będzie zauważyć, który pakiet ma większego "puncha". Można też sprawdzić rzeczywistą pojemność pakietu,rezystancję poszczególnych cel - spasowanie cel w pakiecie. Co prawda przydałoby się dać większy prąd,ale nie mam takiej możliwości jednocześnie z rejestracją. Wyniki takiego testu mógłby ułatwić osobie wybór najlepszego pakietu do swojej 250tki.
Ale wszystko, co chcesz badać za pomocą ładowarki przy jej możliwości obciążania pakietu przy rozładowaniu jest naprawdę mało wiarygodne.
A jeśli wyjdą w takim "testowaniu" odchyłki w jakimkolwiek parametrze typu pojemność, rezystancja cel itd itp to znaczy że pakiet jest do kosza. Bo zauważ, że rozładowujesz prądem rzędu kilku Amper, a to jedynie 2-5 C dla pakietu w płynny i stały sposób. Bez żadnych pików, szpilek prądowych itd itp... :-)
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Test ładowarką odpada. Trzeba kilka baterii polatać i dać wnioski. Od 10 osób wnioski i coś można analizować. Jak to u mnie w pracy się mówi "speak with data". Ja dokupuje 1500 i 1800 + 2200 które mam + RCX1806 2400KV, 6020 T-Type. Zobaczymy co w trawie piszczy. Dziś dotarła kamera małego rozmiaru więc może nawet FPV
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

se-ba1 pisze: Ale wszystko, co chcesz badać za pomocą ładowarki przy jej możliwości obciążania pakietu przy rozładowaniu jest naprawdę mało wiarygodne.

Peak'ów jak w trakcie latania nie ma, zgadza się ale niz oznacza to, że wyniki bez peak'ów nic nie oznaczają.
se-ba1 pisze: A jeśli wyjdą w takim "testowaniu" odchyłki w jakimkolwiek parametrze typu pojemność, rezystancja cel itd itp to znaczy że pakiet jest do kosza.

To pytanie czy Twoje stwierdzenie?

se-ba1 pisze:Bo zauważ, że rozładowujesz prądem rzędu kilku Amper, a to jedynie 2-5 C dla pakietu w płynny i stały sposób. Bez żadnych pików, szpilek prądowych itd itp... :-)
A ile bierze quad 250 w zawisie z fpv i innymi pierdołami? 8-10A.

Burakko pisze:Test ładowarką odpada. Trzeba kilka baterii polatać i dać wnioski. Od 10 osób wnioski i coś można analizować. Jak to u mnie w pracy się mówi "speak with data". Ja dokupuje 1500 i 1800 + 2200 które mam + RCX1806 2400KV, 6020 T-Type. Zobaczymy co w trawie piszczy. Dziś dotarła kamera małego rozmiaru więc może nawet FPV

Rozumiem, że te 10 osób musi mieć identyczny sprzęt, ustawienia modelu i w ten sam sposób odczuwać wrażenia z latania?
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

Nie da się podczas latania organoleptycznie przeprowadzić wiarygodnych badań na odczucia. Quad musiał by mieć zainstalowany czujnik prądu który logował by cały lot, musiał by być zestaw np 10 takich samych baterii które latane były dokładnie przez jednego pilota w zbliżony sposób i w zbliżonych warunkach. Trzeba by było zrobić ileś cykli lotów oraz ładowania a dopiero te wyniki powinny zostać przeanalizowane i może dało by jakieś orientacyjne pojęcie o konkretnym modelu baterii. Te wyniki nie były i tak do końca miarodajne bo ładowanie baterii można przeprowadzić w warunkach powiedzmy laboratoryjnych to samego procesu rozładowania już nie do końca.

Jak dla mnie za dużo kombinowania a za mało samej frajdy z latania. ;-)
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

Przypomniało mi się, że ma jeszcze czujnik prądu z logerem i badaniem napięcia na poszczególnych celach. Mogę podłączyć silnik ze śmigłem w domu i wykonać jakieś symulowane skoki prądu w różnych odstępach czasu itp. Też prąd z dużym silnikiem byłby takie jak potrzeba.
se-ba1
Posty: 84
Rejestracja: niedziela 07 kwie 2013, 11:20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: se-ba1 »

PiotrSz pisze:... Jak dla mnie za dużo kombinowania a za mało samej frajdy z latania. ;-)
No. Dochodzimy do podobnego wniosku. Lepiej polatać... ;-)

Ale oczywiście badajcie, badajcie. Chętnie popatrzę, poczytam.
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

dubik3e pisze:Przypomniało mi się, że ma jeszcze czujnik prądu z logerem i badaniem napięcia na poszczególnych celach. Mogę podłączyć silnik ze śmigłem w domu i wykonać jakieś symulowane skoki prądu w różnych odstępach czasu itp. Też prąd z dużym silnikiem byłby takie jak potrzeba.
Obrazek
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

se-ba1 pisze:
PiotrSz pisze:... Jak dla mnie za dużo kombinowania a za mało samej frajdy z latania. ;-)
No. Dochodzimy do podobnego wniosku. Lepiej polatać... ;-)

Ale oczywiście badajcie, badajcie. Chętnie popatrzę, poczytam.
Ok ale tutaj nie chodzi o przyjemności, a pomoc innym ludziom w wyborze odpowiednich pakietów do ich quadów, a nie kupowanie 5 rożnych testowanie w quadzie i dopiero zakup najlepszych pakietów.
ODPOWIEDZ