Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 15 paź 2018, 18:45


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:34 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:45
Posty: 17
Prawo wymaga żeby bez licencji kierować dronem w zasięgu wzroku, więc jak np na trawie namaluje kwadrat 20x20m, gdzie cały czas widzę drona, to mogę w tym kwadracie latać w goglach fpv?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8679
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Hehe nie.
Bo nie będziesz patrzył na kopter, tylko w gogle.
Przepis mówił o patrzeniu nieuzbrojonym okiem, ale nie ma mowy o spotterze. Więc..

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 24 paź 2016, 10:53
Posty: 114
Lokalizacja: Rybnik, śląsk
To nie tak do końca, że bez świadectwa kwalifikacji (wg ciebie "licencji") możesz latać w zasięgu wzroku! Generalnie każdy lot w goglach FPV jest lotem BVLOS czyli poza zasięgiem wzroku. W przepisach jest mowa, że drona musisz widzieć nieuzbrojonym okiem, lub musisz mieć obserwatora. Może zaczekajmy, aż się wypowie ktoś bardziej zorientowany w tym temacie.

Adrián :) byłeś szybszy...

_________________
DJI Phantom 3 Standard - sprzedany, Eachine E010, DJI Phantom 3 Professional


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1868
A kumpli to ty nie masz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:47 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:45
Posty: 17
Dziki za szybką odpowiedz, :( ,maxiii mam ale żadnego to nie interesuje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 18:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1868
No to se nie polatasz:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 19:02 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:45
Posty: 17
a na przykład u siebie na działce albo u kolegi jak wyrazi zgodę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8679
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
To nie on ma wyrazić zgodę, musisz mieć druga osobę, którą będzie obserwowała gdzie się kopter znajduje i Ciebie o tym w teorii informowała.
Czy go to interesuje czy nie, to nie ma znaczenia.
Działka jest na ziemi, w powietrzu obowiązują inne przepisy, niż na ziemi.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 19:09 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:45
Posty: 17
A to i tak już coś, wszystko już wiem, jeszcze raz dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 20:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1868
Raczej nie wiesz:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 lut 2018, 20:53 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:45
Posty: 17
ale to co chciałem wiem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 lut 2018, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1409
Lokalizacja: Mielec
Pierdolety. Przecież można udać się na jakąś oddaloną łąkę/polanę i spokojnie polatać FPV. Jedyne na co zwracać uwagę to na obecność lotnisk i nie przesadzać z wysokością. Nie róbmy z tego jakiejś afery.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 lut 2018, 08:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6539
Lokalizacja: Polska
cebulator pisze:
Pierdolety. Przecież można udać się na jakąś oddaloną łąkę/polanę i spokojnie polatać FPV. Jedyne na co zwracać uwagę to na obecność lotnisk i nie przesadzać z wysokością. Nie róbmy z tego jakiejś afery.

Nie pierdolety tylko przepisy. Pytajacy pytal o prawo, wiec dostal odpowiedz z punktu prawnego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 lut 2018, 09:24 
Offline

Rejestracja: wtorek 03 lut 2015, 20:29
Posty: 357
Lokalizacja: wlkp
no niestety takie jest prawo - bardzo czesto wrzuca wiele roznych sytuacji do jednego wora :( normalni uzytkownicy na tym czesto traca - ale tez z drugiej strony ogranicza wybryki tego odsetka "mniej rozwaznych" ;)
pozostaje liczyc na racjonalnosc w jego stosowaniu/egzekwowaniu...

jeden kupi drona i bedzie latal tylko w promieniu 50m krecac rodzine czy robia sobie fotki, inny dostanie i huura w strefie na 500m, albo poleci na lotnisko ponagrywac samoloty... szkoda tylko, ze taki zly przypadek psuje opinie calego srodowiska RC i to na dlugo. Moze doprowadzic do zaostrzenia przepisow, czy bezsensownego zaogniania sytuacji. A dobre strony RC - ciekawe community, zloty, zawody, wciaganie mlodziezy w hobby, czy tez poznawanie piekna nowych lokacji (jesli ktos fajnie nagra i zlozy film) pozostaje niedocenione :(

_________________
#czasami bez ogonkow
flota 75mm-250mm +MavicAir +XK X380
RX: QX7, X-Lite, +eleres +multiprotocol, FS HD3
4x4 A979, reely core, remo, feiuye, abs ab1, trx revo, trx pede, trx tmaxx elekt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 17 lut 2018, 21:02 
Offline

Rejestracja: środa 13 gru 2017, 19:58
Posty: 37
Beyond the Visual Line Of Sight (BVLOS) of the person flying the aircraft

If the person flying the aircraft is unable to maintain direct unaided visual contact with it while it is airborne, then an alternative method of collision avoidance must be employed in order to ensure that it can still be flown safely.

BVLOS flight will normally require either:

a technical capability which is equivalent to the ability of a pilot of a manned aircraft uses to ‘see and avoid’ potential conflictions - this is referred to as a Detect and Avoid (DAA) capability
a block of airspace to operate in which the unmanned aircraft is ‘segregated’ from other aircraft - because other aircraft are not permitted to enter this airspace block, the unmanned aircraft can operate without the risk of collision, or the need for other collision avoidance capabilities
clear evidence that the intended operation will have ‘no aviation threat’ and that the safety of persons and objects on the ground has been properly addressed.

_________________
Hubsan 501s, XY215 race, iFlight XL7 gps, T-rex 450 (k-bar), Devil 420 (Bavarian Demon 3SX), JR Forza 700, Futaba 14SG.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.