Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 21 paź 2018, 09:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: piątek 19 maja 2017, 13:49 
Offline

Rejestracja: czwartek 01 wrz 2016, 21:17
Posty: 4
Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosować ? próbowałem go ustawić ale nie jest to takie proste


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6551
Lokalizacja: Polska
Failsafe jak najbardziej warto stosowac (a w lotach komenrcyjnych prawo wrecz tego wymaga) bo ma ono pomoc w minimalizowaniu ew. szkod w ludziach i mieniu w sytuacjach awaryjnych. Skutki jego dzialania moga byc dla samego latadla oczywiscie rozne (w przypadku Cleanflighta i wiekszosci multiwiipodobnych zazwyczaj dosc dramatyczne), ale nie o samo latadlo tu glownie chodzi.

Przede wszystkim jednak nalezy byc swiadomym jak dziala failsafe w danym modelu i miec je poprawnie skonfigurowane i przecwiczone.
https://github.com/cleanflight/cleanfli ... ailsafe.md


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8690
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Tylko w czym chcesz je ustawić? Bo inaczej w płatowcach, a inaczej np kopterach.

W płatowcach ustawiam zawsze odcięcie gazu i lotki tak, by powoli zataczał kółka. Tylko tutaj jest jeden haczyk, jak latasz nad wodą.. Ale to i tak lepiej, niż ma spaść komuś na głowę. Chociaż tego nie można nigdy wykluczyć, ale można zminimalizować i nie latać gdzie są duże skupiska ludzi.

W kopterze, gaz na tyle, by mógł powoli opadać i gimbal kierunku na środku, by opadał powoli w dół.
Do tej pory się sprawdzało.

Ale odpowiadając na pytanie, nawet trzeba, nie ze względu na prawo, ale zdrowy rozsądek.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11849
Lokalizacja: Mikoszewo
Adrián pisze:
inaczej w płatowcach, a inaczej np kopterach.

Nie w rozróżnieniu na typ latadła a raczej na automatykę którą posiada lub nie. W samolocie ustawiasz gaz na zero i lekki skręt jak masz tylko odbiornik. Jak masz jakiś AP to ustawiasz zgodnie ze specyfikacją AP żeby wiedział że ma stery przejąć. Podobnież w kopterach - jak masz FC ze wszystkimi bajerami to ustawiasz tak żeby wskoczyło RTH a jak golasa to niemal jak w samolocie - odcięcie lub redukcja gazu, tylko punkt z lotkami z oczywistych względów pomijasz.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8690
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Pisałem o przypadkach, gdzie nie ma gps.
A jak jest, też nie trzeba z niego korzystać, bo nie zawsze to najlepsze rozwiązanie. Kwestia miejsca, gdzie się lata i jak się lata.
Gps bywa zawodny, burze słoneczne itd. przy FS, odetnie gaz, to już daleko nie odleci.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11849
Lokalizacja: Mikoszewo
Adrián pisze:
A jak jest, też nie trzeba z niego korzystać, bo nie zawsze to najlepsze rozwiązanie. Kwestia miejsca, gdzie się lata i jak się lata.
Gps bywa zawodny, burze słoneczne itd. przy FS, odetnie gaz, to już daleko nie odleci.

Proszę cię.... :roll:

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8690
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Trudno, nie muszą się Wszyscy z Tobą zgadzać ;-)

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 20 maja 2017, 07:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11849
Lokalizacja: Mikoszewo
To nie chodzi o zgadzanie czy nie tylko jak się czyta takie rzeczy to się zaczyna człowiek głęboko zastanawiać czy ci konta nie zhakowali.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lip 2018, 11:19 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
To chyba odpowiedni temat odnośnie mojego pytania... (kontynuacja z http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=43620&p=552939#p552939)

Miałem kilka razy conn lost w locie na ok. 1s, i wtedy dron mi się poziomował (bo leciałem w angle) i zaczął pikać, potem nagle chwycił połączenie i leciał dalej. Właśnie taką sytuację miałem na myśli, że dron dryfuje ku ziemi, ale łapie sygnał i ściągam go z powrotem.
Ustawiłem failsafe w devo7, w pokoju jak wyłączyłem aparaturę, to latał ze 2 sekundy, potem wyłączał silniki całkowicie i łapałem go do ręki. Wtedy oczywiście włączenie aparatury nic nie da, dron i tak spadnie, ale w realnym locie gdy failsafe wyłączył silniki na zero, dron spada a nagle łapnie sygnał, to włączą się te silniki i można jakoś go ratować, czy już są wyłączone na amen?

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.