iNAV tryby lotu

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Wrzuciłem inny kompas M8N, jak chcesz mogę tez dla ciebie wrzucić skan z putty na innym kompasie.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:putty gada po i2c? ooo nie wiedziałem
Bo nie gada. To nie sa dane bezposrednio z kompasu.
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Kompas w końcu zaczął gadać, okazało się że układ L5883 był niedolutowany.
Obrazek
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Poskładałem wszystko do kupy, ale mam pewien kłopot w trybie ARM, trzęsie całym kopterem. ESC zostały skalibrowane, podczas uruchamiania silników w iNAV wszystkie kręcą cię równomiernie, nie pomaga podniesienie koptera do góry.
Film poniżej.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: pma_ »

Masz wszystko dobrze poskręcane? On próbuje wypoziomować coptera i bez śmigieł słabo to działa.
Załóż śmigła.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Założę śmigła i jeszcze raz zrobię kalibrację akcelerometrów
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: wrzech »

Mnie to wygląda na strzelanie silnikami. Coś jest nie tak na drodze inav -> esc .
Marek
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

wrzech pisze:Mnie to wygląda na strzelanie silnikami. Coś jest nie tak na drodze inav -> esc .
Jak robię test silników w zakładce MOTORS to silniki pracują równo. Jak włączę tryb ARM kopterem zaczyna rzucać.

Czy ktoś wie gdzie się wyłącza GPS w iNAV aby polatać w hali.
Awatar użytkownika
Avatar
Posty: 127
Rejestracja: środa 12 sie 2015, 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Avatar »

Oglądając filmik mam wrażenie, że oba silniki kręcą się w tym samym kierunku. Sprawdź dobrze.
Jeśli chodzi o zazbrajanie silników bez gps fixa, wpisz w cli: set nav_extra_arming_safety = OFF

Pozdrawiam
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Silniki kręcą się w dobrą stronę, założyłem śmigła i w trybie arm i angle moim zdaniem dostaje za dużych obrotów mając gaz na minimum.

Doszedłem do pewnego konsensusu, mianowicie wibracje które są na filmie są efektem drążka Throttle.

Problem polega na tym że jeśli w radiu mam ustawiony revers na 3 kanale to dodając gaz w iNAV wartość na 3 kanale rośnie ale w radiu na 3 kanale wartość spada, jeśli nie mam reversu na 3 kanale to mając gaz na min w iNAV mam max a w radiu min. Ktoś miał taki przypadek?.
Wirbracje jakie powstają są efektem że po uzbrojeniu Racer dostaje pełna moc.
Radio oczywiście kalibrowałem.
Ktoś miał taki przypadek?
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: Poli25 »

Racer podczas uzbrajania silników zwiększa sam obroty silników więc zrobiłem kalibrację ESC, w konfiguratorze sprawdziłem THR_MIN, jak widać wszystkie wyglądają tak samo.
Ktoś wie dlaczego podczas uzbrajania silników (ARM i ANGLE) racer zwiększa obroty i staruje jak z procy!!!.
Tak wyglądają ustawienia ESC Dshot 600. Zmieniłem oprogramowanie z 16.6 na 16.7
Obrazek
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: iNAV tryby lotu

Post autor: misiekkk »

Za duże P w PID i w efekcie oscylacji siła ciągu ciągle rośnie, bo to jest jedyna metoda na wyrównanie mocy.
Zredukuj bardzo mocno P ( np. do 5 ), I i D na 0 i PIDuj od zera cały copter.

Tylko uważaj, bo przy tak niskich P i zerowych I i D będzie bardzo gumowaty.
Nie zrób sobie ani komuś krzywdy, nie podnoś go wyżej niż 1-2m.
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
ODPOWIEDZ