Strona 1 z 1

iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 06:04
autor: Głuś
Wiem że już kiedyś pytałem o tryby lotu, ale przez prawie dwa lata iNav się zmienił. Posiłkuje się oficjalną dokumentacją: https://github.com/iNavFlight/inav/wiki/Flight-modes a pytanie brzmi:
Czy do NAV POSHOLD + NAV ALTHOLD dokładacie jeszcze ANGLE? W zasadzie z tego co piszą na wiki to nie trzeba, ale zastanawiam się co się stanie jeśli w trakcie lotu np. GPS przestanie działać (nie ważne z jakiej przyczyny po prostu znika fix) wtedy Poshlod się wyłączy? i jak nie będzie Angle to przejdzie w Acro? Czy będzie stabilizował i dryfował z wiatrem?

Drugie pytanie: czy telemetrie iNav z płytek typu F3 - F4 da się w pełni pożenić z eLeReS'em?

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 12:48
autor: lgojniczek
Wiem że już kiedyś pytałem o tryby lotu, ale przez prawie dwa lata iNav się zmienił. Posiłkuje się oficjalną dokumentacją: https://github.com/iNavFlight/inav/wiki/Flight-modes a pytanie brzmi:
Czy do NAV POSHOLD + NAV ALTHOLD dokładacie jeszcze ANGLE? W zasadzie z tego co piszą na wiki to nie trzeba, ale zastanawiam się co się stanie jeśli w trakcie lotu np. GPS przestanie działać (nie ważne z jakiej przyczyny po prostu znika fix) wtedy Poshlod się wyłączy? i jak nie będzie Angle to przejdzie w Acro? Czy będzie stabilizował i dryfował z wiatrem?
Dobre pytanie, też nie wiem co się stanie trzeba podrążyć temat.
Drugie pytanie: czy telemetrie iNav z płytek typu F3 - F4 da się w pełni pożenić z eLeReS'em?
Tak bezproblemowo to działa, w ten sposób nawet karmię danymi tracker oparty o eleresa, oraz wyświetlam tą telemetrię na taranisie. W eleres RX (konfiguratorze) zaznacz parser telemetrii na "Multiwii" a w iNav telemetrię albo MSP albo LTM.

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 13:48
autor: Głuś
Hej, to tak przy okazji zapytam - w tracker masz osobny odbiornik eLeReS czy jakiś sposób na wyciągnięcie z MAX'a/MOD'a jednocześnie na Taranisa i na tracker?

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 13:56
autor: DzikuVx
Wezwany do tablicy odpowiadam: jeśli GPS "zniknie", to znaczy nie będzie mógł uzyskać fixa przez pewien czas (nie pamiętam jaki, sorry) to kopter/samolot/cokolwiek rozpocznie procedurę awaryjnego lądowania. To znaczy, jeśli jest BARO to szybkość opadania będzie kontrolowana, jeśli nie, to ustawione zostaną obroty silników takie jak w zakładce Failsafe.

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 13:59
autor: Głuś
Hej, przepraszam że "wezwałem do tablicy" :D Czyli dodawać Angle do w/w trybów nie ma najmniejszego sensu?

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 14:05
autor: DzikuVx
Głuś pisze:Hej, przepraszam że "wezwałem do tablicy" :D Czyli dodawać Angle do w/w trybów nie ma najmniejszego sensu?
Można. Ja dodaję, czuję się bezpieczniejszy :)

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 14:46
autor: lgojniczek
Głuś pisze:Hej, to tak przy okazji zapytam - w tracker masz osobny odbiornik eLeReS czy jakiś sposób na wyciągnięcie z MAX'a/MOD'a jednocześnie na Taranisa i na tracker?
Trackerem musi sterować osobny odbiornik eleres RX z wgranym AT. Telemetrię do taranisa biorę z nadajnika (w moim przypadku MAX'a) i wpycham ją na S.Port odbiornika FrSky (chyba XSR+ o ile dobrze pamiętam). Nadajnik w moim przypadku pracuje na retransmisji FrSky przez S.Bus.

AT w trackerze ma jedną fajną zaletę wpycha odebraną z modelu telemetrię na swojego UART'a do którego w moim przypadku podpięte są dwa moduły bluetooth (jeden sparowany z aplikacją TrackMyRC a drugi sparowany z kolejnym modułem bluetooth który to karmi telemetrią moduł elDisp w walizce).

Mam jeden model oparty o kontroler Pixhawk z odbiornikiem eleres RX, następny model oparty o kontroler SPRacing F3 z odbiornikiem eleres mini i kolejne modele już w oparciu o płytki Marcina czyli KFC32F3. Wszystkie modele współpracują z jedną bazą na ziemi (jeden tracker, jedna walizka, jeden nadajnik eleres MAX) i wszystko lata ;-)
Głuś pisze:Hej, przepraszam że "wezwałem do tablicy" :D Czyli dodawać Angle do w/w trybów nie ma najmniejszego sensu?
Ja nie dodaję - samo się dodaje zgodnie z dokumentacją :->

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 15:01
autor: Głuś
lgojniczek pisze:Można. Ja dodaję, czuję się bezpieczniejszy :)
Fajnie jak by się Twórcy dokładnie z tym określili :)

Jeszcze takie pytanie uzupełniające, w samolocie działają wszystkie podstawowe tryby lotu + PASSTHRU? Bo te "mniej podstawowe" typu TURN ASSIST chyba nie? Gdzie to wyczytać, które są w samolocie i co robią? Sory, ale logiki tego githuba chyba nigdy nie pojmę, jak przez google nie znajdę to i nic nie znajdę :-P Szkoda że nie ma normalnej wiki do iNav'a :-(
lgojniczek pisze:Telemetrię do taranisa biorę z nadajnika (w moim przypadku MAX'a) i wpycham ją na S.Port odbiornika FrSky (chyba XSR+ o ile dobrze pamiętam). Nadajnik w moim przypadku pracuje na retransmisji FrSky przez S.Bus.
Kurcze nie wiedziałem że tak się da, jak się tym interesowałem kiedyś to się chyba nie dało jeszcze żeby przepchać telemetrie przez telemtrie FrSky:-P
lgojniczek pisze:AT w trackerze ma jedną fajną zaletę wpycha odebraną z modelu telemetrię na swojego UART'a do którego w moim przypadku podpięte są dwa moduły bluetooth
Dwa do jednego UART'a przez rezystory 1k?

Ja nie korzystam z trakera, ale Ty mi właśnie chyba podsunąłeś pomysł jak mieć telemetrie i w taranisie i na tablecie, a sumie to nawet dwa pomysły...

TrackMyRc "rozumie" tą telemetrie, którą wypluwa SPRacing F3? Czy EZ-GUI do tego stosujesz?

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 15:16
autor: DzikuVx
Jak nie ma Wiki jak jest wiki?
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 15:29
autor: Głuś
Gitgub jest, a nie wiki :-P
Mało tam o parapetach, a najbardziej są zamotane te tryby lotu w iNav, nie logiczne jest to że jedne tryby lotu się ze sobą łączy inne nie, a jeszcze inne do końca nikt nie wie...

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 15:50
autor: lgojniczek
Głuś pisze: Dwa do jednego UART'a przez rezystory 1k?
Bez rezystorów, nie trzeba.
Głuś pisze: Ja nie korzystam z trakera, ale Ty mi właśnie chyba podsunąłeś pomysł jak mieć telemetrie i w taranisie i na tablecie, a sumie to nawet dwa pomysły...

TrackMyRc "rozumie" tą telemetrie, którą wypluwa SPRacing F3? Czy EZ-GUI do tego stosujesz?
Stosuję TrackMyRC, telemetria wylatująca z SPRacing F3 jest parsowana i pakowana na wewnętrzny protokół eleres i zsyłana na ziemię, na ziemi TX tłumaczy bądź nie tą telemetrię na co tam sobie wybierzesz (w przypadku taranisa na S.Port) w przypadku TrackMyRc nie jest tłumaczona. Jest jedno obostrzenie w przypadku wysterowania nadajnika MAX/Mod poprzez S.Bus o którym trzeba pamiętać mianowicie w przypadku S.Bus telemetria może być tylko S.Port.

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 16:39
autor: Szper
INAV 1.8. Na SPRacing F3 miałem problemy na sofserial bez rezystora (X4RSB). 1kOhm rozwiązał problem. Może coś przeoczyłem w konfiguracji - nie wnikam. Działa to zostaje :)
Użyłem sofserial który ma wyjście na CH5/6 czyli trig/echo od dołu płytki - dobry dostęp na krawędzi.

Re: iNav - kilka pytań

: wtorek 02 sty 2018, 17:05
autor: Głuś
lgojniczek, dzięki, będe kombinował bo jeszcze sam do końca nie jestem pewny jak to rozwiążę, za dużo możliwości i kombinacji z tym jest - człowiek by wszystko chciał spróbować :-D

Szper, Ja użyłem softserial 2 Czyli piny z gniazda IO_2 (swoją drogą niech **** trafi tych chińczyków, ze 2 godziny szukałem gdzie to podłączyć, aż dopiero na jakimś niemieckim forum znalazłem), płytka ta sama, iNav ten sam i pracuje dobrze z odbiornikiem X6R bez oporników :-) Tylko LUA mi nie działa bo mam OpenTX 2.1.9 i jakoś się zebrać nie mogę do aktualizacji bo nie mam zwyczaju naprawiać tego co dobrze działa :-P

Wrzuciłem logi z próbnego lotu Blackbox flight data recorder i przyzwyczajony do wygodnego narzędzia w Mision Planerze nie bardzo wiem jak to czytać? Głównie chodzi mi o to jak sprawdzić drgania - jakie są normy dla jakiego czujnika itd.
Druga sprawa model w lewym górnym rogu kręci się jak kot w betoniarce :roll: To wynika z niepełnej kompatybilności Cleanflight - Blackbox Explorer z iNav czy mam coś nie teges z którymś czujnikiem?

EDYTA:
ehhh zostawię dla potomnych bo godzinę życia straciłem na bezsensowne szukanie, a nie przyjrzałem się że na screenie jest inna aplikacja. Trzeba po prostu zainstalować ręcznie: https://github.com/iNavFlight/blackbox- ... stallation i wszytko działa pięknie.

Tylko czemu kolega DzikuVx napisał na githubie:
There are three methods of installation available:
Chrome Web Store method

The easiest way to get the explorer (if you have Google Chrome) is to install it from the Chrome Web Store:

https://chrome.google.com/webstore/deta ... nefajpheep
(...)
:?:
Oczywiście że dalej nie czytałem bo skoro tak najprościej to po co kombinować :mrgreen: ale to jest mylące bo to są całkowicie inne apki. Ta pierwsza jest nie kompadebilna kompletnie :-P

Re: iNav - kilka pytań

: piątek 15 cze 2018, 10:52
autor: Adrián
Podepnę się pod temat, by nie tworzyć nowego.

Chciałem skonfigurować skrzydło w inav, ale po podpięciu baterii, gdy zmienię zakładkę np konfiguracja, serwa, gps itd komunikat "waiting for data" i tak sobie czekam i czekam i nic.

W base, nie było tego problemu, na tej samej konfiguracji/komputerze. Sprawdzone na dwóch urządzeniach i to samo.

Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Bo trochę to irytujące.

Bez baterii, wszystko działa poprawnie.

Editt
Tutaj podobny problem



Rozwiązanie problemu?
"A 10k resistor between USB 5v and the TX pin of whatever USART port your board uses for the GUI fixes the serial break condition that freezes the GUI."

Mam naze32 rev5 w skrzydle. Rezystor, będzie rozwiązaniem tego problemu?
Czy jest jakiś inny mniej "inwazyjny" bez lutownicy sposób?