Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: Verid »

Generalnie typową kalibrację robi się tak że podpinasz regulator do odbiornika na kanał gazu, zanim cokolwiek podłączysz to na włączonej aparaturze dajesz gaz na maksa
Następnie podpinasz zasilanie do regulatora który jednocześnie zasila odbiornik. W tym momencie silnik robi "pip"
Jak usłyszysz "pip" to dajesz gaz na minimum. Wtedy silnik robi "pip, pip" a następnie odgrywa typową dla siebie melodyjkę startową.
Koniec kalibracji.
Niestety, jak i czy w ogóle można zrobić to z poziomu Bugs'a to musi się ktoś sprytniejszy wypowiedzieć.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: pawelsky »

Nie znam skutecznosci tej procedure, ale FYI...

rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

Hmm, w Bugsie 3 Pro jest tak, że podpinasz zasilanie i zanim cokolwiek będziesz mógł zdziałać aparaturą to musisz koptera obkręcać żeby kalibrować kompas ale spróbuję wieczorem zrobić tak bez podłączobych ESC, jeśli uda się i aparatura "zacznie sterować " to wtedy może uda się dokonać kalibracji.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: Verid »

Kalibracja kompasu i ESC to dwie różne rzeczy i są od siebie niezależne, to tak BTW.
Ten wredny...
rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

Tak, wiem. Chodzi mi o to, że bez kalibracji kompasu kontroler nie reaguje na polecenia aparatury,.Wydedukowałem sobie, że może uda mi się przejść ten cały proces bez podpiętych silników i może gdyby to się udało to będę w stanie kalibrować ESC trzymając przepustnice na pełnym gazie. Dotychczas próbowałem to zrobić przed tą kalibracją kompasu i miałem nadzieję żę w przypadku nieznanych ESC kontroler dopuści do kalibracji. Jest oczywiście prawdopodobieństwo że jednak silniki muszą być podpięte przed kalibracją kompasu bo zawsze wcześniej odgrywają swoją melodyjkę.

MOD - scalenie

I nic z tego☹ tzn. spokojnie przeszedłem przez kalibrację kompasu, kontroler aparatura zaczęła działać ale nie udało mi się skalibrować ESC, ręce opadają.
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: PiotrSz »

Pierwsza sprawa to edytuj posty a nie sadzisz jeden pod drugim (vide regulamin)
Kolejna sprawa zrób dokładnie to co napisał o kalibracji z aparatury+odbiornika Verid, jeśli nie masz jak tego zrobić to poszukaj w swojej okolicy modelarza który ma klasyczną aparaturę z odbiornikiem i Ci pomoże zrobić kalibrację ESC. Istnieje ewentualność że fabryczny kontroler lotu nie umożliwi Ci kalibracji ESC.
rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

PiotrSz pisze: Kolejna sprawa zrób dokładnie to co napisał o kalibracji z aparatury+odbiornika Verid, jeśli nie masz jak tego zrobić to poszukaj w swojej okolicy modelarza który ma klasyczną aparaturę z odbiornikiem i Ci pomoże zrobić kalibrację ESC. Istnieje ewentualność że fabryczny kontroler lotu nie umożliwi Ci kalibracji ESC.
Robiłem tak jak Verid napisał, może problemem jest to że ESC zasilane jest z kontrolera a nie bezpośrednio z baterii, chociaż w sumie nie wiem jakie by to mogło mieć znaczenie. Może spróbuje jeszcze zasilić osobno ESC i kontroler z dwóch akumulatorów, co mi szkodzi.

Szukam już kogoś, kto mógłby mi skalibrować ESC na swoim sprzęcie, niestety w tym momencie wszyscy mają "gotowce" . Jednakże przecież te oryginalne ESC nie są wieczne, ktoś przecież musiał to kiedyś kalibrować.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: Verid »

rmw1982 pisze:Robiłem tak jak Verid napisał
Nie zrobiłeś jak Verid pisał bo nie znalazłeś nikogo (póki co) z "klasycznym" sprzętem. Dodatkowo Verid poddawał pod wątpliwość czy taka procedura jest w ogóle dostępna z poziomu Bugs'a.
rmw1982 pisze:Jednakże przecież te oryginalne ESC nie są wieczne, ktoś przecież musiał to kiedyś kalibrować.
Nie musiał. Ci co kupują gotowce po to je kupują żeby się nie pałować z doborem części i budowaniem. W razie awarii kupują części zamienne konkretnie do tego gotowca i ma działać. Nie kombinują (zazwyczaj) z próbami podstawiania czegoś nieoryginalnego, losowo przysłanego przez Chińczyka - no chyba że ich najdzie na eksperymenty albo zmuszą do tego finanse (zbyt drogi oryginał).
Ci co kupują to co ty masz w temacie ESC, zwykle mają komplet innych zabawek jak "klasyczny" odbiornik albo chociaż serwo tester którym od biedy też można próbować dokonać kalibracji.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: pawelsky »

A te ESC to sa chociaz FastPWM? Bo wygladaja na zwykle 50Hz samolotowe.
rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

Verid pisze:Nie zrobiłeś jak Verid pisał bo nie znalazłeś nikogo (póki co) z "klasycznym" sprzętem.
To właśnie szukam :-) ale tak jak pisałem, akurat wszyscy znajomi w okolicy teraz pokupowali sobie gotowce.
Verid pisze: Verid poddawał pod wątpliwość czy taka procedura jest w ogóle dostępna z poziomu Bugs'a
Ano poddawał, tyle że w Bugsie 3 da radę co zaprezentował filmikiem kolega Pawelsky, są również filmiki na których widać Bugsy 3 Pro jak również Bugs 2SE (który ma identyczną aparaturę) z mocniejszymi silnikami które posłały by z dymem stokowe ESC. Na tej podstawie opieram swoje nadzieje że jednak jest w moim przypadku jakiś sposób. Zadałem nawet pytanie jednej z tych osób ale do teraz nie odpowiedział.
Verid pisze:Nie musiał. Ci co kupują gotowce po to je kupują żeby się nie pałować z doborem części i budowaniem. W razie awarii kupują części zamienne konkretnie do tego gotowca i ma działać. Nie kombinują (zazwyczaj) z próbami podstawiania czegoś nieoryginalnego
Masz rację, jednak czasem zdarza się ktoś taki jak ja i ma kłopoty :-D
pawelsky pisze:A te ESC to sa chociaz FastPWM?
Wygląda że tak.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: pawelsky »

rmw1982 pisze:Wygląda że tak.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja prawde mowiac nie widze nic co by za tym przemawialo.
rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

Tylko na takiej że znalazłem jakiś opis do tego i tam tak twierdzą. Występują w dwóch kolorach izolacji, czarnej i żółtej ale w środku jest to samo. Można znaleźć po necie że ludziska to montują w dronach. Gdyby sìę okazało że nie zabanglają w dronie to mała strata, kupię inne tylko pozostaje kwestia kalibracji.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: pawelsky »

rmw1982 pisze:Tylko na takiej że znalazłem jakiś opis do tego i tam tak twierdzą.
Pokaz linka
rmw1982
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 01 kwie 2019, 20:06

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: rmw1982 »

Problem rozwiązany Panowie, by dokonać kalibracji w Bugsie 3 Pro trzeba na odłączonych ESC podłączyć akumulator, włączyć aparaturę, przejść kalibrację kompasu (obkręcanie w poziomie a później w pionie), na wciśniętym przycisku blokowania (czerwona kłódka) dajemy gaz na maksa i "trzecią ręką" łączymy zasilanie ESC z kontrolerem, po pipnięciu gaz na minimum i jest ok (czyli tak jak napisał Verid "standard"). W moim przypadku żadnej melodyjki nie było, po prostu silnik zaczął pracować. Minus (ten cienki) musi być podpięty pod masę ponieważ o ile udało się bez niego ESC skalibrować o tyle później bez tego silnik nie reagował.

Na filmie z Bugsem 3 był czerwony przycisk który jest odpowiednikiem owej "czerwonej kłódki" w Bugsie 3Pro różnica polega na tym że ja musiałem go przytrzymać.

Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana ESC, problem z podłączeniem

Post autor: Verid »

Brawo! Pomalutku, pomalutku doszedłeś do rozwiązania. Szacun.
Ten wredny...
ODPOWIEDZ