ESC do tarot IRONMAN 650

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: kuczy »

z3d, ja tez mam duze silniki na 6S a stosuje regle LittleBee 30A mini opto.
To sa typowe regle do racerow z BlHeli w srodku. Mam nawet wlaczone hamowanie silnikami :D
Jak to planowalem ktos mowil, ze upadlem na głowę, a teraz to maszyna lata jak zloto.
Regle mam bardzo blisko FC, sa schowane w dolnym "plejcie" a trzy kable do silnikow idą przez cala dlugosc ramion (w srodku rurki carbobowej)

Zresztą mozesz kliknac link w stopce to obejrzysz.
W kazdym razie ja wychodzę z zalozenia, ze jesli regiel daje rade z silnikami np 2000KV, to i poradzi sobie z silnikiem 350KV :P
Regle są zimne.
Lech55
Posty: 223
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Lech55 »

kuczy pisze: Mam nawet wlaczone hamowanie silnikami :D
Włączyłeś, czy już było ustawione? Ja chcę wyłączyć i nie wiem jak.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: kuczy »

Lech55 pisze:Ja chcę wyłączyć i nie wiem jak.
było włączone - ale za hamowanie silnikami odpowiada "Damping Light" - nie pamiętam już czy to da radę wyłączyć / zmienić ale chyba tak. (od razu sorki, jeśli coś pomieszałem i gadam głupoty)
Awatar użytkownika
z3d
Posty: 178
Rejestracja: wtorek 28 kwie 2015, 10:14
Lokalizacja: Ktwce

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: z3d »

Siema ekipa, podepnę się pod ten sam wątek o ESC żeby nie dublować.
Help please ;) nie wiem jakim pieronem ale dzisiaj siadły mi 2 ESC.
Objaw, przy teście silników w naza assistant silnik kręci się raz w lewo raz w prawo, a czasem stoi w miejscu i tak jakby nim szarpie. Zmieniałem regle, kanały, kolejność przewodów itp itd wychodzi na to że dwa nie działają. Podpiąłem inny i gada.
Czy to możliwe żeby regla szlag trafił?
Jak już kiedyś wspominałem miałem problem z jednym. Dzisiaj nie działają już dwa.
Otwarłem termokurcza fotki pod tym linkiem
https://www.dropbox.com/sh/prcdtrqkie4e ... qvmVa?dl=0
Macie jakieś pomysły?
Zimnych lutów nie ma, wsio wygląda ok. Co robić Panowie, poradźcie.
Pozdro
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: rafi.devtox »

Tak ze zdjec ciezko wywnioskowac. Trzeba byloby pozdejmowac mosfety i sprawdzic je i podpiac sie do Atmegi i zobaczyc czy gada ale skoro raz szarpie silnikiem to raczej procek caly. Wymienic tranzystory i latac dalej...

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: kuczy »

z3d pisze:Zimnych lutów nie ma
Nie wiesz jak wyglądają tranzystory pod radiatorem, więc nie spieszył bym się z takim stwierdzeniem. Znajomy ostatnio miał identyczny przypadek i przelutowanie tranzystorów pomogło - niestety są to SMD więc musisz jak już szukać zdolnego elektronika ze stacją Hot-Air i dużymi zdolnościami manualnymi. Inaczej chyba niestety wymiana regli :(

ps. mimo, że nie buduję wiele - miałem dokładnie 1x taki sam przypadek... -zdarza się.
Awatar użytkownika
z3d
Posty: 178
Rejestracja: wtorek 28 kwie 2015, 10:14
Lokalizacja: Ktwce

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: z3d »

Cześć,
Dzięki za odpowiedzi, @kuczy thx za potwierdzenie przypuszczeń.
Co do ich podniesienia, nie mam ani umiejętności ani czasu.
Jutro chyba polecę po Emax-y Lightning 30A BlHeli albo znalazłem T-motor Tiger 30A 400Hz.
Co myślicie o jednych i o drugich?
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Głuś »

kuczy pisze:(...) "Damping Light" - nie pamiętam już czy to da radę wyłączyć / zmienić ale chyba tak (...)
Wystarczy arduino i przez przewód sygnałowy możesz się połączyć także nie trzeba ich rozbebeszać nawet, a sprawdź też w dokumentacji BLheli bo o ile mnie pamięć nie myli to można standardową metodą machając drągiem gazu to zrobić - u mnie w xrotor mikro się da to i u Ciebie na 99% ;)

Nie włączałem jeszcze nigdy Damping Light w tak dużych modelach, ale w mniejszych skraca czas lotu o 1/10, aczkolwiek w maliznach różnicę widać choćby na samym obrazie oczywiście na korzyść Damping Light.

Co do silników do tarota 650 to mniejszych jak 3510 nie ma sensu montować i na pewno nie 3S bo to dość duża rama i swoje waży. Nie wiem co wy kombinujecie z tym montażem regli - 650tka ma gotowe, piękne węglowe półki pod ESC, od bidy można je odwrócić tak żeby przewody zasilające regla wchodziły prosto w rurki, a można też pociągnąć przewody po rurce bo wcale nie musi być w rurce. Ja tak zrobiłem bo rama jest poobcinana z 650 na 500 i dzięki temu mam: sporo gram do przodu, regle są w idealnym miejscu (daleko od CP i centralnie pod śmigłem), przewody ESC -> silnik są bardzo krótkie co eliminuje problem zakłóceń, a ESC <- bateria też maksymalnie krótkie co minimalizuje problem szpilek.

A tak na marginesie ta rama to lekka pomyłka bo jej rozmiar sugeruje użycie śmigieł 15 -16 cali, a konfiguracja z takimi śmigłami to już odpowiedniej wielkości silniki itp. itp. do czego ów rama jest po prostu za wiotka i za słaba, a najlepsze że w sklepach piszą że zalecane śmigła do nie to 10 cali (jeden baran gdzieś tak napisał, a stado bezmyślnych sprzedawców to pokopiowało - chociaż widzę że w niektórych sklepach w końcu to popoprawiali i teraz jest np. 10-13cali :lol: ) i początkujący się nadziewają przez takich cymbałów bo myślą że to pod silniki 22XX będzie git.
Przerobiłem na niej kilka konfiguracji i doszedłem do wniosku że są tylko dwie możliwości:
1. Zrobić lekkiego długolota na naleśnikach, który będzie wisiał godzinę, ale niekoniecznie latał tak jak byśmy tego oczekiwali.
2. Upierdzielić rurki pod śmigła maks 12cali i mamy super ramę pod GoPro i klony.
Generalnie powyżej 2,5 kilo zaczyna ten tarocik trzeszczeć i nie odważył bym się takim czymś latać - co najwyżej wisieć i to nisko nad ziemią :lol: a jeśli robić sprzęt lżejszy to po co taka wielka rama :roll:
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: kuczy »

Silniki 4108, śmigła 15" 6S - i naprawdę nie boje się o wytrzymałość. Pzyklad: stojąc na ziemi dałem 100% gazu w trybie stabilize - (dlaczego, to inna sprawa, chciałem zmusic maszynę do pewnego zachowania wynikajacego z dzialania barometru po przelaczeniu z stab na loiter) - ryzyko podjęte specjalnie w warunkach : pusta wielka łaka, brak ludzi...

Rama spokojnie dała radę - więc szanujac Twoje duże doswiadczenie jednak chcę dopowiedzieć, że nie jest to rama z papieru - być może nie spełnia twoich oczekiwan - mnie jesscze nie zawiodła. Dobrze, ze jest nawet za duża (można odciąć) niz mialaby być za mała.

DampingLight mam włączone - ciekawe jest to, co mowisz o czasie lotu... być może tracę przez to energię na hamowanie silników - ale nie wiem czy szybsze reakcje (ograniczenie wplywu bezwladnosci silnik-smiglo) nie przyczynia się do poprawy stabilnosci.

Pułki na esc to dodatkowa waga, ja swoje esc schowalem pod dolnym plejtem. Nigdy jeszcze się nie nagrzaly.
Kable esc - silnik sa w carbonowej rurce, i sądzę, ze rurka ktora jest z materialu przewodzacego (carbon) ma szansę zadziałać jak ekran dla zakłóceń generowanych przez kable. Teoria nie sprawdzona - brak przyrządów pomiarowych ;)
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Tanner »

Głuś, nie miałeś problemów przez to, że przewody FC>ESC były długie? Dużo ludzi pisze, że wtedy trzeba używać dodatkowych kondensatorów. Tworzę podobną konfigurację i zastanawia mnie ta kwestia.
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Głuś »

kuczy, ile ci wyszła waga do lotu? Wybacz, ale w tej chwili nie mam czasu przekopać Twojego obszernego tematu jeszcze raz, ale stawiam że poniżej wspomnianego przeze mnie 2,5 kilo to raz, a dwa Ty masz 650 pro, a ja zwykłą starą - nie wiem jaka jest różnica, ale zapewne jakaś tam jest ;)
Tanner pisze:ale nie wiem czy szybsze reakcje (ograniczenie wplywu bezwladnosci silnik-smiglo) nie przyczynia się do poprawy stabilnosci.
No właśnie się przyczynia i to w moim przypadku bardzo, np. model na ramie 330 na wysokości 50m w takie turbulencje wpadał że się nic nie dało obejrzeć z materiału, a po włączeniu dampera jak ręką odjął :) ale za to trochę czasu lotu ubyło i to nie mówię na podstawie jednego lotu, a kilkunastu bo latałem na oryginalnym sofcie hobbywinga, później na BlHeli, a teraz na BlHeli plus DL.
Tym samym z ciekawością przyglądam się Twojej platformie bo w dużych DL nie włączałem nigdy - może dlatego że dużymi nie latam na BlHeli :D
kuczy pisze:Pułki na esc to dodatkowa waga
no nie żartuj, to jest ta sama półka (czasem nie ó z kreską? :oops: ) co pod silnik (temat jest o 650, a nie 650 pro więc taki cały czas mam na myśli :-)) jak odetniesz ten fragment to ile zyskasz 1 gram? To już są wartości pomijalne. Co to pozostałości się z Tobą zgadzam i sam rozważam użycie Xrotor mini w dużym modelu bo patrząc realnie to w większym modelu ESC jest mniej obciążony jak w ścigaczu klasy 250 gdzie non stop pilot daje po garach ;) ale z tym że jak poradzi sobie z 2000kV to i poradzi sobie z 350kV nie do końca tak jest - na pewno nie w każdym przypadku tak będzie - siedzisz już długo na forum wiesz jak to z tymi reglami jest ;) Hmmm może kupię te co Ty masz pod motorki 650kV.

Tanner, no właśnie dlatego że ich nie ciągnąłem w "tą i na zad" tylko po to żeby było ładniej to długie nie są :-) a że go nie składam to mi to podwójnie zwisa. Mogę cygnąć fote jak mocno chcesz tylko ostrzegam że będzie byle jaka bo mam słabe światło.
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2346
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: maxiiii »

Znam te regulatory i bez powodu nie palą się w takiej ilości .
Jak zwykle wina leży po stronie pilota - najprawdopodobniej;)
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Głuś »

maxiiii, rozwiń proszę myśl bo nie czaje :-)

kuczy, Ty z tymi reglami masz APM z tego co pamiętam?

Z pixem trochę słabo temat wygląda - co jeśli będziesz chciał przejść na pixa - znowu wymiana wszystkich? :-P

Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: kuczy »

Głuś pisze:kuczy, ile ci wyszła waga do lotu? Wybacz, ale w tej chwili nie mam czasu przekopać Twojego obszernego tematu jeszcze raz, ale stawiam że poniżej wspomnianego przeze mnie 2,5 kilo to raz, a dwa Ty masz 650 pro, a ja zwykłą starą - nie wiem jaka jest różnica, ale zapewne jakaś tam jest ;)
Przed chwilą specjalnie zważyłem.
Cały kopter gotowy do lotu (z kopułką, baterią) - bez kamery i gimbala: 2,783 kg
To co powyżej + kamera Git2P: 2,850 kg

moje esc: https://abc-rc.pl/esc-little-bee-30a#axzz4boRhg9xO
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: ESC do tarot IRONMAN 650

Post autor: Głuś »

To nie te same co na filmie?
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
ODPOWIEDZ