emax blheli 40a - problem z kalibracją

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

mr_egon
Posty: 33
Rejestracja: środa 01 lut 2017, 22:41
Lokalizacja: Lublin

emax blheli 40a - problem z kalibracją

Post autor: mr_egon »

Witam szanownych forumowiczów.
Ponieważ jest to mój pierwszy post pozwolę sobie Wszystkich ekspertów serdecznie powitać i szybko przejdę do sedna sprawy.
Chciałbym nadmienić, że jestem absolutnym nowicjuszem poziom expert w temacie rc.
Dosyć spontanicznie po fascynacji stroną http://zrobsobiedrona.blogspot.com/ postanowiłem, że i ja zrobię sobie quadrocoptera. Za Autorami strony zakupiłem ramę tarot 650 i większość części na aliexpress poza akumulatorem: SLS APL 6750mAh 4S1P 14,8V 25+C/50C, który kupiłem ze sklepu w Polsce - .
Post pisze z uwagi na problem dotyczący kalibracji regulatorów.
Sprzęt który posiadam:
4x Emax BlHeli 40a Aparatura (pożyczona od Teścia  ) nadajnik: Radiolink T6EAP wraz z odbiornikiem Odbiornik R7EH-S 7CH FHSS 2.4GHz
4x silnik Silnik TAROT 2814/700KV
APM 2.8 - aktualnie mam problem z kalibracją kompasu zewnętrznego (zworka usunięta)
Na początek chciałem zrobić pierwszy test silnika podłączając go bezpośrednio do ESC (z pominięciem kontrolera lotu)
Filmik tu 
Ponieważ wcześniej po raz pierwszy testowaliśmy z Teściem radio z podpiętymi serwami pod różne kanały aby zidentyfikować co jest pod którym, pozmienialiśmy domyślne ustawienia radia: między innymi EPA („END POINTS ADJUSTMENT”), rewersy i Bóg wie co jeszcze. I takim "rozstrojonym" radiem zrobiłem pierwszą kalibrację ESC. Muszę przyznać, że nawet nie jestem pewien czy regulator był podpięty pod kanał 3 - czyli drążka gazu.
Następnie poustawiałem radio na domyślne wartości no i silniki nie chciały startować. Regulator nie wykrywał dolnego położenia drążka - nic się nie działo, żadnych beep-ów. Natomiast wykrywał górne położenie, ale mogłem jedynie wejść w tryb kalibracji z drążka (ale ustawić też nic nie mogłem gdyż ESC nie wykrywał dolnego położenia drążka niezbędnego do zatwierdzania). Zacząłem zmieniać znowu ustawienia radia. Gdy ustawiłem EPA dla dolnego położenia drążka na 140% i rewers na kanale 3 silnik ożył. I tu moje pytanie:
Jak skasować zapisane w ESC zakresy min i max drążka aby ponownie poprawnie przeprowadzić kalibrację?
Dodam, że zgodnie z instrukcją udało mi się z drążka (metodą beep) zrobić przywrócenie ustawień fabrycznych, ale to nie kasuje zakresów min i max z pierwszej kalibracji.
W instrukcji jest napisane, że kalibrację należy wykonać każdorazowo po zmianie odbiornika. Czy to znaczy, że ESC wykryje, że został zmieniony odbiornik i wtedy będzie można wykonać prawidłowo kalibrację czyli drążek do góry - beep beep do dołu i po sprawie ?. (mógłbym wtedy wypożyczyć od kogoś odbiornik, zbindować z radiem, wykonać kalibracje, a potem podłączyć swój i wykonać kalibrację na moim - ale to tylko moje przypuszczenia, da się tak???)

Gdy przyszły regulatory podłączyłem jeden do akumulatora i jakimś cudem pomyliłem polaryzację :D, odgłos jak przy spawaniu (nawet się kabelek przyspawał do złącza akumulatora). Może to trwało 2 sekundy, ale dla mnie to była wieczność. Od razu zakupiłem kolejny regulator na aliexpresie . Co się okazało. Miły Pan w sklepie modelarskim pooglądał lupką i stwierdził, że nie widać śladów, żeby coś się spaliło (na płytce regulatora jest dioda B340a - może to jest zabezpieczenie przez złą polaryzacją?)
Następnie natrafiłem na link http://mdiy.pl/quadcopter-zmiana-firmwa ... orach-esc/ , z którego wynika że warto zmienić firmware z fabrycznego na dedykowany do multikopterów.
Przeanalizowałem mega przydatny post Rurka http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=20146 o kombajnie BLHeli i stwierdziłem, że spróbuje podłączyć ten regulator ze zwarcia poprzez arduino i kabelek serwowy. Niestety BLHeliSuite nie wykrywał regulatora przez kabelek serwowy. Wiec zdjąłem termo kurcz dolutowałem kabelki zgodnie z opisem w BLHeliSuite i wykorzystałem interfejs C2. Udało się połączyć natomiast (już dobrze nie pamiętam) zaraz po podłączeniu nie dało się odczytać parametrów fabrycznych regulatora, ale dało się sflashować (wgrać najnowsze oprogramowanie). Wiec rozumiem, ze zgodnie z postem Rurka było to programowanie inicjujące i regulator mimo że EMAX BLheli nie miał softu ani bootloadera BlHeli. Po tym fakcie da się łączyć z regulatorem zarówno przez interfejs C2 jak i kabelek serwowy. Regulator działa.
Mam teraz dylemat, ponieważ na wszystkich reglach powinno być to samo oprogramowanie , żeby nie było jakiś dziwnych problemów potem w locie, czy pozostać z oryginalnym oprogramowaniem (jak przyjdzie ten kolejny z Chin od tego samego sprzedawcy to będę miał znowu komplet czterech ) czy ściągać termo kurcze i wgrywać najnowszy firmware przez BLheli , co Panowie (i może Panie) radzicie/polecacie?
Podłączyłem radio do APM żeby sprawdzić zakresy sygnałów i się okazało, że po zresetowaniu radia ustawień do fabrycznych , drążek w pozycji min. Wyrzucał 1984 a w max 1082. Więc trzeba ustawić rewers żeby to działało normalnie .
Jeśli komuś nie chciało się czytać to podsumuję pytania:
1. Jak skasować zapisane w ESC zakresy min i max drążka aby ponownie poprawnie przeprowadzić kalibrację regulatora ESC?
2. Czy zmiana odbiornika radia pozwoli wykonać kalibrację i skasować poziomy Min i max drążka z pierwszej kalibracji???
3. czy warto wgrywać najnowszy firmware do regulatora silnika (ściągać termo kurcz ingerować w ESC)?
4. Czy po aktualizacji softu na ESC da się konfigurować z drążka i w jaki sposób?? (rozumiem że instrukcja oryginalna beep-ów jest do wyrzucenia po aktualizacji).

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sorki za przydługie wywody.
Pozdrawiam
mr_egon
azi82pl
Posty: 72
Rejestracja: wtorek 22 wrz 2015, 09:27
Lokalizacja: Rzeszów

Re: emax blheli 40a - problem z kalibracją

Post autor: azi82pl »

Nie wiem czy wciąż aktualny temat?
Tu masz instrukcję do ESC EMAX http://abc-rc.pl/templates/images/files ... blheli.pdf
Ja używam EMAX BLHeli 30A i nie ingerowałem w oprogramowanie, nawet nie przypominam sobie żebym robił kalibrację zakresu drążków (być może robiłem gdzieś na początku) i działają bez zarzutu.
s500 - naza lite V1, emax mt3506 4S, osd, fpv, gimbal + fireflay 6S
x210 - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=4 ... 43#p526843
eachine e010, Wltoys F959 Sky King
ODPOWIEDZ