Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Gmeracz »

Witam kolegów :)
Po wieluuuu godzinach spędzonych z kopterem i wieeeluuu godzinach prób w końcu sięgam do wiedzy wielu mózgów na forum, bo już wyczerpałem kombinacje...

Mam racera 210:
- Silniki: Emax 1806-2280KV
- FC: Emax Skyline32+OSD + soft Betaflight 2.8.1 NAZE
- ESC: Little Bee 20A PRO z Oneshot 125 + Damped Light + soft FVT Littlebee 20A PRO v.14.6
- Apka: Futaba T8FG
- Akku: 3S

Flashowałem ESC z poziomu BLHeliSuite do tego samego softu z identycznym setupem.

Problem jest taki, że robiłem już chyba wszystko, aby skalibrować ESC. I dupa.
Po uzbrojeniu (gdy mam wyłączoną opcję żeby nie kręcił...) silniki kręcą spójnie razem, ale po dodaniu gazu 3 na 4 same dodają gazu aż dojdą do prawie granicznych wartości gazu. Wtedy nie reagują na drąga Throttle, jedynie na pitch/roll. Ale niezależnie ile dam gazu, to same wędrują w okolicę maksa i są niesterowne... Jeżeli ruszam suwakiem MASTER, chodzą pięknie razem w całym zakresie. Nic nie zapowiada problemów.

Robiłem flash ESC do nowego softu w BLHeliSuite, robiłem kalibrację w Betaflight zgodnie ze szkołą, czyli kalibrację ACC i MAG, potem MOTOR suwakiem MASTER...
Potem OK, może coś nie wiem, no to pojechałem ze starą szkołą i wziąłem się za CLI i tam wszystko ustawiałem z palca. Min, maks, middle... No wszystko, co znalazłem w głowie i internecie...
Do tego wiele schematów kalibracji zakresu gazu. Od domyślnych aż do point-to-point. Z precyzyjnym ustawieniem skrajnych i środkowej wartości gazu. Z ciut więcej i ciut mniej...
Nic nie pomaga.

Gdy uzbroję i dodam gazu, silniki same dodają obrotów - oprócz losowo jednego. Ten traci kosztem pozostałych.
Co ciekawe - po kalibracji wracam do BLHeliSuite, a ten mi mówi, że ESC nie mają synchro z Master. Jakby nie miały tych samych ustawień po kalibracji z Betaflight i dlatego głupiały?

No to próbowałem też bez kalibracji na domyślnych - to samo.
TO jakieś szaleństwo, bo nigdy nie widziałem czegoś takiego...

Dlatego prośba do was, może komuś się coś takiego przytrafiło i zna ten mały ficzer, który ze zmęczenia tematem pominąłem?
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Majk99 »

Dodają gazu same bez śmigieł? Jeśli tak to to jest normalne, załóż je, wyjdź na dwór, odejdź na bezpieczną odległość :-P i spróbuj polecieć :-)
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: PiotrSz »

Gmeracz pisze:Co ciekawe - po kalibracji wracam do BLHeliSuite, a ten mi mówi, że ESC nie mają synchro z Master.
Pewnie tu Ci się rozjechało
Obrazek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Gmeracz »

Majk99 - to samo się dzieje ze śmigłami, a także gdy trzymam w dłoni.
Model przez chwilę wisi, po paru sekundach silnik #1 dodaje sam obroty, a #4 je traci aż do wywrotki.

PiotrSz - Na pewno tam się rozjeżdża, bo to widzę w zakładce ESC overview. Dziwne jest to, że FC po kalibracji sam powinien poustawiać te zakresy. Ale pomijając ten szczegół - to można zrobić ręcznie.

Zmieniałem soft na różne wersje, zmieniałem wszystkie sensowne ustawienia i zaczynam podejrzewać, że FC jest jednak uwalony :-(
A cały sprzęt fabrycznie nowy.

Jakieś jeszcze pomysły panowie? Idę na całość...
Od śmigła...
Awatar użytkownika
kwak
Posty: 369
Rejestracja: poniedziałek 21 lis 2011, 01:53
Lokalizacja: Pszczółki / Skowarcz

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: kwak »

Full chip erase i wgrabym CF, jak będzie to samo to chyba zostaje podmianka FC.

pisane z tel.
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Awatar użytkownika
Jackuzy
Posty: 653
Rejestracja: czwartek 31 maja 2012, 12:45
Lokalizacja: Łódź

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Jackuzy »

Kolejnosc silnikow sprawdz jeszcze ...
Co do rozjechania w kalibracji to to jest normalne po kalibrowaniu ptzez fc i tym sie nie musisz przejmowac. Poprostu ppszczeholne esc troche inaczej widza sygnal z fc i ustawiaja po swojemu ... Fc nie wpisuje tam wartosci...

Jak silniki dobrze kolejnos podlaczyles to jeszcze kierunki sprawdz i jak nie to to ppzostaje zmiana fc. Calosc sprawdzasz bez zadnych trybow stabilizacji oczywiscie???


Wysłane z mojego M1
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Adrián »

Witaj,
udało Ci się uporać z skyline32?
Kusi mnie ten fc, do moich zastosowań byłby idealny kombajn z osd na pokładzie.

Może ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Może być wersja acro lub full z osd?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight

Post autor: Gmeracz »

Jeden z silników fabrycznie nowy miał przedziwną wadę w uzwojeniu. To dawało losowe i niepowtarzalne w serii zachowania.
Zrobiłem długie testy z regulatorem serw i dopiero wyłapałem.
Skyline jest w porządku i latam nim, ale z Cleanflight.
Od śmigła...
ODPOWIEDZ