Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Witam kolegów :)
Po wieluuuu godzinach spędzonych z kopterem i wieeeluuu godzinach prób w końcu sięgam do wiedzy wielu mózgów na forum, bo już wyczerpałem kombinacje...
Mam racera 210:
- Silniki: Emax 1806-2280KV
- FC: Emax Skyline32+OSD + soft Betaflight 2.8.1 NAZE
- ESC: Little Bee 20A PRO z Oneshot 125 + Damped Light + soft FVT Littlebee 20A PRO v.14.6
- Apka: Futaba T8FG
- Akku: 3S
Flashowałem ESC z poziomu BLHeliSuite do tego samego softu z identycznym setupem.
Problem jest taki, że robiłem już chyba wszystko, aby skalibrować ESC. I dupa.
Po uzbrojeniu (gdy mam wyłączoną opcję żeby nie kręcił...) silniki kręcą spójnie razem, ale po dodaniu gazu 3 na 4 same dodają gazu aż dojdą do prawie granicznych wartości gazu. Wtedy nie reagują na drąga Throttle, jedynie na pitch/roll. Ale niezależnie ile dam gazu, to same wędrują w okolicę maksa i są niesterowne... Jeżeli ruszam suwakiem MASTER, chodzą pięknie razem w całym zakresie. Nic nie zapowiada problemów.
Robiłem flash ESC do nowego softu w BLHeliSuite, robiłem kalibrację w Betaflight zgodnie ze szkołą, czyli kalibrację ACC i MAG, potem MOTOR suwakiem MASTER...
Potem OK, może coś nie wiem, no to pojechałem ze starą szkołą i wziąłem się za CLI i tam wszystko ustawiałem z palca. Min, maks, middle... No wszystko, co znalazłem w głowie i internecie...
Do tego wiele schematów kalibracji zakresu gazu. Od domyślnych aż do point-to-point. Z precyzyjnym ustawieniem skrajnych i środkowej wartości gazu. Z ciut więcej i ciut mniej...
Nic nie pomaga.
Gdy uzbroję i dodam gazu, silniki same dodają obrotów - oprócz losowo jednego. Ten traci kosztem pozostałych.
Co ciekawe - po kalibracji wracam do BLHeliSuite, a ten mi mówi, że ESC nie mają synchro z Master. Jakby nie miały tych samych ustawień po kalibracji z Betaflight i dlatego głupiały?
No to próbowałem też bez kalibracji na domyślnych - to samo.
TO jakieś szaleństwo, bo nigdy nie widziałem czegoś takiego...
Dlatego prośba do was, może komuś się coś takiego przytrafiło i zna ten mały ficzer, który ze zmęczenia tematem pominąłem?
Po wieluuuu godzinach spędzonych z kopterem i wieeeluuu godzinach prób w końcu sięgam do wiedzy wielu mózgów na forum, bo już wyczerpałem kombinacje...
Mam racera 210:
- Silniki: Emax 1806-2280KV
- FC: Emax Skyline32+OSD + soft Betaflight 2.8.1 NAZE
- ESC: Little Bee 20A PRO z Oneshot 125 + Damped Light + soft FVT Littlebee 20A PRO v.14.6
- Apka: Futaba T8FG
- Akku: 3S
Flashowałem ESC z poziomu BLHeliSuite do tego samego softu z identycznym setupem.
Problem jest taki, że robiłem już chyba wszystko, aby skalibrować ESC. I dupa.
Po uzbrojeniu (gdy mam wyłączoną opcję żeby nie kręcił...) silniki kręcą spójnie razem, ale po dodaniu gazu 3 na 4 same dodają gazu aż dojdą do prawie granicznych wartości gazu. Wtedy nie reagują na drąga Throttle, jedynie na pitch/roll. Ale niezależnie ile dam gazu, to same wędrują w okolicę maksa i są niesterowne... Jeżeli ruszam suwakiem MASTER, chodzą pięknie razem w całym zakresie. Nic nie zapowiada problemów.
Robiłem flash ESC do nowego softu w BLHeliSuite, robiłem kalibrację w Betaflight zgodnie ze szkołą, czyli kalibrację ACC i MAG, potem MOTOR suwakiem MASTER...
Potem OK, może coś nie wiem, no to pojechałem ze starą szkołą i wziąłem się za CLI i tam wszystko ustawiałem z palca. Min, maks, middle... No wszystko, co znalazłem w głowie i internecie...
Do tego wiele schematów kalibracji zakresu gazu. Od domyślnych aż do point-to-point. Z precyzyjnym ustawieniem skrajnych i środkowej wartości gazu. Z ciut więcej i ciut mniej...
Nic nie pomaga.
Gdy uzbroję i dodam gazu, silniki same dodają obrotów - oprócz losowo jednego. Ten traci kosztem pozostałych.
Co ciekawe - po kalibracji wracam do BLHeliSuite, a ten mi mówi, że ESC nie mają synchro z Master. Jakby nie miały tych samych ustawień po kalibracji z Betaflight i dlatego głupiały?
No to próbowałem też bez kalibracji na domyślnych - to samo.
TO jakieś szaleństwo, bo nigdy nie widziałem czegoś takiego...
Dlatego prośba do was, może komuś się coś takiego przytrafiło i zna ten mały ficzer, który ze zmęczenia tematem pominąłem?
Od śmigła...
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Dodają gazu same bez śmigieł? Jeśli tak to to jest normalne, załóż je, wyjdź na dwór, odejdź na bezpieczną odległość i spróbuj polecieć
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Pewnie tu Ci się rozjechałoGmeracz pisze:Co ciekawe - po kalibracji wracam do BLHeliSuite, a ten mi mówi, że ESC nie mają synchro z Master.
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Majk99 - to samo się dzieje ze śmigłami, a także gdy trzymam w dłoni.
Model przez chwilę wisi, po paru sekundach silnik #1 dodaje sam obroty, a #4 je traci aż do wywrotki.
PiotrSz - Na pewno tam się rozjeżdża, bo to widzę w zakładce ESC overview. Dziwne jest to, że FC po kalibracji sam powinien poustawiać te zakresy. Ale pomijając ten szczegół - to można zrobić ręcznie.
Zmieniałem soft na różne wersje, zmieniałem wszystkie sensowne ustawienia i zaczynam podejrzewać, że FC jest jednak uwalony
A cały sprzęt fabrycznie nowy.
Jakieś jeszcze pomysły panowie? Idę na całość...
Model przez chwilę wisi, po paru sekundach silnik #1 dodaje sam obroty, a #4 je traci aż do wywrotki.
PiotrSz - Na pewno tam się rozjeżdża, bo to widzę w zakładce ESC overview. Dziwne jest to, że FC po kalibracji sam powinien poustawiać te zakresy. Ale pomijając ten szczegół - to można zrobić ręcznie.
Zmieniałem soft na różne wersje, zmieniałem wszystkie sensowne ustawienia i zaczynam podejrzewać, że FC jest jednak uwalony
A cały sprzęt fabrycznie nowy.
Jakieś jeszcze pomysły panowie? Idę na całość...
Od śmigła...
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Full chip erase i wgrabym CF, jak będzie to samo to chyba zostaje podmianka FC.
pisane z tel.
pisane z tel.
TYLKO DroneRacing #DRC & #KISS FTW :)
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Kolejnosc silnikow sprawdz jeszcze ...
Co do rozjechania w kalibracji to to jest normalne po kalibrowaniu ptzez fc i tym sie nie musisz przejmowac. Poprostu ppszczeholne esc troche inaczej widza sygnal z fc i ustawiaja po swojemu ... Fc nie wpisuje tam wartosci...
Jak silniki dobrze kolejnos podlaczyles to jeszcze kierunki sprawdz i jak nie to to ppzostaje zmiana fc. Calosc sprawdzasz bez zadnych trybow stabilizacji oczywiscie???
Wysłane z mojego M1
Co do rozjechania w kalibracji to to jest normalne po kalibrowaniu ptzez fc i tym sie nie musisz przejmowac. Poprostu ppszczeholne esc troche inaczej widza sygnal z fc i ustawiaja po swojemu ... Fc nie wpisuje tam wartosci...
Jak silniki dobrze kolejnos podlaczyles to jeszcze kierunki sprawdz i jak nie to to ppzostaje zmiana fc. Calosc sprawdzasz bez zadnych trybow stabilizacji oczywiscie???
Wysłane z mojego M1
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Witaj,
udało Ci się uporać z skyline32?
Kusi mnie ten fc, do moich zastosowań byłby idealny kombajn z osd na pokładzie.
Może ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Może być wersja acro lub full z osd?
udało Ci się uporać z skyline32?
Kusi mnie ten fc, do moich zastosowań byłby idealny kombajn z osd na pokładzie.
Może ma ktoś z nim jakieś doświadczenia? Może być wersja acro lub full z osd?
Re: Totalny misz-masz z silnikami w BetaFlight
Jeden z silników fabrycznie nowy miał przedziwną wadę w uzwojeniu. To dawało losowe i niepowtarzalne w serii zachowania.
Zrobiłem długie testy z regulatorem serw i dopiero wyłapałem.
Skyline jest w porządku i latam nim, ale z Cleanflight.
Zrobiłem długie testy z regulatorem serw i dopiero wyłapałem.
Skyline jest w porządku i latam nim, ale z Cleanflight.
Od śmigła...