Idea BEC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Fenc4
Posty: 24
Rejestracja: środa 12 sie 2015, 09:01

Idea BEC

Post autor: Fenc4 »

Witam, nie rozumiem idei BEC.
Rozumiem ze to zwykły stabilizator który daje nam 5V zasilania. Ale po co ?
Sam ESC nie potrzebuje 5V (zazwyczaj może przyjąć na siebie dużo więcej) wiec po co nam te 5V z ESC ?

(Jak pewnie zauważyliście, jestem nowy w temacie wiec proszę o łopatologiczne tłumaczenie :lol: )
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Idea BEC

Post autor: Verid »

Fenc4 pisze:Ale po co ?
Dla wszystkiego innego poza ESC. Idea wywodzi się z czasów dominacji samolotów gdzie cały osprzęt typu odbiorniki czy serwa chciał circa 5V a silnik oczywiście więcej. Aby uniknąć dokładania dodatkowego pakietu NiMH do zasilania elektroniki, powstały układy BEC (Battery Eliminating Circuit) które pozwalały zasilić całość modelu z jednego pakietu. Teraz to ma trochę mniejsze znaczenie bo coraz więcej sprzętów toleruje szeroki zakres napięcia zasilającego a koptery serw nie mają ale nadal się przydaje.
Ten wredny...
Fenc4
Posty: 24
Rejestracja: środa 12 sie 2015, 09:01

Re: Idea BEC

Post autor: Fenc4 »

Czyli mam rozumieć, że taki np. FC jest zasilany z ESC ?
A nie jest to tak, że ESC z BEC jest cięższe (na logikę biorąc więcej funkcji = więcej części = większa waga)?
Jeżeli tak to czy nie lepiej jeden osobny stabilizator zamiast x4 (Każdy na jeden ESC) ?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Idea BEC

Post autor: Verid »

Fenc4 pisze:Czyli mam rozumieć, że taki np. FC jest zasilany z ESC ?
To zależy od wymagań konkretnego FC.
Fenc4 pisze:A nie jest to tak, że ESC z BEC jest cięższe (na logikę biorąc więcej funkcji = więcej części = większa waga)?
Jeżeli tak to czy nie lepiej jeden osobny stabilizator zamiast x4 (Każdy na jeden ESC) ?