ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 sty 2016, 19:46
ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Witam,
Jestem nowy zarówno na forum jak i w budowaniu wielowirnikowców, więc wybaczcie mi moje ewentualne braki wiedzy.
Otóż tak:
Kupiłem sobie TEN zestaw silników i ESC.
Ciekawi mnie:
-po co 3 kable na wyjściu i jak je podłączyć ?
-dlaczego kontroler sam w sobie pobiera aż 1A ? (Silniki 12A rozumiem, ale pobierające 1A pojedyncze ESC ?! Na co mu tyle ? :o )
-wszystko jest ustawione fabrycznie czy trzeba ustawiać przy pierwszym użyciu (oczywiście quadcopter) ?
Jestem nowy zarówno na forum jak i w budowaniu wielowirnikowców, więc wybaczcie mi moje ewentualne braki wiedzy.
Otóż tak:
Kupiłem sobie TEN zestaw silników i ESC.
Ciekawi mnie:
-po co 3 kable na wyjściu i jak je podłączyć ?
-dlaczego kontroler sam w sobie pobiera aż 1A ? (Silniki 12A rozumiem, ale pobierające 1A pojedyncze ESC ?! Na co mu tyle ? :o )
-wszystko jest ustawione fabrycznie czy trzeba ustawiać przy pierwszym użyciu (oczywiście quadcopter) ?
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Nie wiem skąd w ludziach potrzeba oznajmiania oczywistych oczywistości...Mikołaj_235 pisze:Jestem nowy
Ewentualne drobne braki - tak, masz szanse na wybaczenie. Za braki w podstawach pasy będziemy drzeć.Mikołaj_235 pisze:wybaczcie mi moje ewentualne braki wiedzy
A do czego je kupiłeś..? A, właśnie do sterowania silnikami jak mniemam A podłączyć najlepiej lutownicą - najpewniejsze połączenie.Mikołaj_235 pisze:-po co 3 kable na wyjściu i jak je podłączyć ?
Można wiedzieć skąd to przypuszczenie?Mikołaj_235 pisze:-dlaczego kontroler sam w sobie pobiera aż 1A ?
Trzeba ustawić zakres gazu.Mikołaj_235 pisze:-wszystko jest ustawione fabrycznie czy trzeba ustawiać przy pierwszym użyciu (oczywiście quadcopter) ?
Poza tym skoro masz świadomość że jesteś nowy to miło by było żebyś zawitał tu: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=1643&start=1620
Tu: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=30477
Tu też: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=8210
I jeszcze tu: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=11015
A w ogóle ten dział: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=11015
Ten wredny...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 sty 2016, 19:46
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Gdyby ktoś nie zauważył.Verid pisze:Nie wiem skąd w ludziach potrzeba oznajmiania oczywistych oczywistości...Mikołaj_235 pisze:Jestem nowy
No nie no, takiej odpowiedzi to się nie spodziewałem. Po pierwsze: pytałem po co 3 przewody (skoro do zasilania wystarczą 2, nie widzę w tym jeszcze logiki, nie znam się, więc wypadałoby mi precyzyjnie powiedzieć, żeby potem nie było gównoburzy o dezinformację). Po drugie: w wypadku przepuszczania jakiegoś sygnału sterującego przez ESC do silnika trzecim przewodem, trzeba byłoby odpowiedzieć, że takowy istnieje (choć w silniku niczego takiego co by ten sygnał odbierało nie zauważyłem, poza tym byłoby to bez sensu, bo od tego jest ESC właśnie) i powiedzieć jak konkretnie PODŁĄCZYĆ, NIE "POŁĄCZYĆ". Po trzecie: jeśli w podłączeniu jest pełna dowolność (jeśli dalej nie rozumiesz i zamierzasz ironizować: jeśli można sobie dowolnie przylutować kabelki) - powiedzieć, że to nieistotne który przewód do którego przylutuję.A do czego je kupiłeś..? A, właśnie do sterowania silnikami jak mniemam A podłączyć najlepiej lutownicą - najpewniejsze połączenie.Mikołaj_235 pisze:-po co 3 kable na wyjściu i jak je podłączyć ?
Nie doczytałem w specyfikacji co to :/Można wiedzieć skąd to przypuszczenie?Mikołaj_235 pisze:-dlaczego kontroler sam w sobie pobiera aż 1A ?
W końcu jakaś sensowna odpowiedź.Trzeba ustawić zakres gazu.Mikołaj_235 pisze:-wszystko jest ustawione fabrycznie czy trzeba ustawiać przy pierwszym użyciu (oczywiście quadcopter) ?
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Jak poczytasz trochę o silnikach bezszczotkowych to zrozumiesz że kolega Verid udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi.Mikołaj_235 pisze: jeśli w podłączeniu jest pełna dowolność (jeśli dalej nie rozumiesz i zamierzasz ironizować: jak można sobie dowolnie przylutować kabelki) - powiedzieć, że to nieistotne który przewód do którego przylutuję.
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Mikołaj_235, skoro jesteś tu nowy to zacznij czytać a nie zaczynasz od zadawania pytań o totalne podstawy bez których nie ruszysz z miejsca ... To o co pytasz było wielokrotnie opisywane a jak nie potrafisz znaleźć to poproś wujka google o pomoc... Zanim zadałem na tym forum pierwsze pytanie przez prawie dwa miesiące ryłem żeby się czegoś dowiedzieć ale jak tu przyszedłem to już znałem podstawy a pierwszy post napisałem prawie miesiąc po rejestracji... a Ty sru, rejestracja i pierwszy wg mnie idiotyczny post i to do tego bez powitalnego wpisu w powitalni.
Zacznij może od strony http://abc-modele.pl/ zanim zdasz kolejne pytanie.
Zacznij może od strony http://abc-modele.pl/ zanim zdasz kolejne pytanie.
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Mikołaj_235Mikołaj_235 pisze:Gdyby ktoś nie zauważył.
Rejestracja: dzisiaj, o 19:46
Posty: 2
...nie da się.
To ci napisałem - do podłączenia silników. Kupiłeś bezszczotkowe trójfazowce więc nie wiem skąd ci przyszło do głowy że wystarczą dwa. Pomijając fakt że skoro z regla sterczą 3, z silników również i nie ma oznaczeń kolorystycznych to na logikę byś wziął że ten jeden ekstra z obu stron to raczej nie dla ozdoby.Mikołaj_235 pisze:Po pierwsze: pytałem po co 3 przewody (skoro do zasilania wystarczą 2, nie widzę w tym jeszcze logiki, nie znam się, więc wypadałoby mi precyzyjnie powiedzieć, żeby potem nie było gównoburzy o dezinformację)
Gównoburza to zaraz będzie jak reszta zwietrzy że dałeś se siana z podstawami i jeszcze lecisz z postawą roszczeniową.
Ale takowy nie istnieje, niby skąd miałem przypuszczać że zamiast cokolwiek poczytać w temacie, puścisz wodze fantazji i wydajemisiów?Mikołaj_235 pisze: Po drugie: w wypadku przepuszczania jakiegoś sygnału sterującego przez ESC do silnika trzecim przewodem, trzeba byłoby odpowiedzieć, że takowy istnieje
Popatrz na to co kupiłeś i powiedz (zakładając że magiczny kabel sygnałowy jednak istnieje) - widzisz możliwość odróżnienia jednego od drugiego i od trzeciego (plus, minus, sygnał)? Na podstawie czego miałbym ci go wskazać? Weź ten bardziej czarny i przylutuj do tego mniej?Mikołaj_235 pisze:Po trzecie: jeśli w podłączeniu jest pełna dowolność
Wydajność prądowa BEC'a.Mikołaj_235 pisze:Nie doczytałem w specyfikacji co to :/
Sensowna odpowiedź jest taka że jak chcesz cokolwiek w tym temacie robić to musisz się wziąć za czytanie podstaw bo bez tego.... no cóż, miałeś przedsmak.Mikołaj_235 pisze:W końcu jakaś sensowna odpowiedź.
Nikt za ciebie tego nie przyswoi a im dalej tym będzie gorzej.
Ten wredny...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 16 sty 2016, 19:46
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Nie zamierzam ryć o konstrukcji tyle czasu, bo nie tym się mam teraz zająć, podpinam i zajmuję się ważniejszym problemem, aczkolwiek wiedz, że zrozumiałem i zapamiętam.
Miała być jednorazowa wizyta z krótkim pytaniem, a wychodzi sprzeczka o moje lenistwo, jak zwykle. Jak pytanie komuś nie pasuje to się woła admina/moda, ten zamyka temat i odsyła do poczytania FAQ i bez dyskusji (chyba, że się chce oszczędzić mu czasu, ale koniec końców wychodzi na to samo).
Pytam o te przewody tylko dlatego, że kiedyś raz już się spotkałem z nieoznaczonym układem, który był spolaryzowany i bez dokumentacji - wyszło zwarcie, bo jak inaczej...
Poza tym mam trochę ważniejsze rzeczy na głowie niż przejmować się silnikami aż tak bardzo, by siedzieć 24/7 w google szukając info.
I powiem jeszcze, że tak męczę te przewody właśnie dlatego, że jakimś cudem wpadłem na to, że trzeci nie jest dla ozdoby (i przypominam, że wspomniałem o bezsensowności pomysłu z przewodem sygnałowym), zastanawiałem się tylko do czego służy, by nic nie zepsuć...
Tyle chciałem wiedzieć.
Pozdr.
Miała być jednorazowa wizyta z krótkim pytaniem, a wychodzi sprzeczka o moje lenistwo, jak zwykle. Jak pytanie komuś nie pasuje to się woła admina/moda, ten zamyka temat i odsyła do poczytania FAQ i bez dyskusji (chyba, że się chce oszczędzić mu czasu, ale koniec końców wychodzi na to samo).
Pytam o te przewody tylko dlatego, że kiedyś raz już się spotkałem z nieoznaczonym układem, który był spolaryzowany i bez dokumentacji - wyszło zwarcie, bo jak inaczej...
Nie znając się na silnikach elektrycznych zbyt dobrze nie byłem w stanie sformułować pytania w google precyzyjnie, więc zrobiłem, co mogłem.Ale takowy nie istnieje, niby skąd miałem przypuszczać że zamiast cokolwiek poczytać w temacie, puścisz wodze fantazji i wydajemisiów?
Poza tym mam trochę ważniejsze rzeczy na głowie niż przejmować się silnikami aż tak bardzo, by siedzieć 24/7 w google szukając info.
I powiem jeszcze, że tak męczę te przewody właśnie dlatego, że jakimś cudem wpadłem na to, że trzeci nie jest dla ozdoby (i przypominam, że wspomniałem o bezsensowności pomysłu z przewodem sygnałowym), zastanawiałem się tylko do czego służy, by nic nie zepsuć...
Tyle chciałem wiedzieć.
Pozdr.
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Mało bezpieczne podejście. I dla ciebie i dla otoczenia i dla portfela.Mikołaj_235 pisze:Nie zamierzam ryć o konstrukcji tyle czasu
Jak zwykle? Znaczy nie tylko tu wykazujesz się lenistwem?Mikołaj_235 pisze:a wychodzi sprzeczka o moje lenistwo, jak zwykle
Uuu, ze spostrzegawczością też krucho...bo tak się składa że jestem MOD'em i odesłałem cię już do FAQ (nawet kilku). PiotrSz (też MOD) również podał ci całkiem fajne FAQ. Brakuje tylko zamknięcia tematu co się pewnie niebawem stanie...Mikołaj_235 pisze:Jak pytanie komuś nie pasuje to się woła admina/moda, ten zamyka temat i odsyła do poczytania FAQ
Proszę cię... Kupiłeś silniki bezszczotkowe. Wiesz jak wygląda druga fotka prezentowana przez gugiel na zapytanie "silnik bezszczotkowy połączenie"?Mikołaj_235 pisze:Nie znając się na silnikach elektrycznych zbyt dobrze nie byłem w stanie sformułować pytania w google precyzyjnie, więc zrobiłem, co mogłem.
Powyższą fotkę gugiel zwrócił w 0,66s (przynajmniej tak twierdzi) więc bądź łaskaw nie truć o jakimś 24/7.Mikołaj_235 pisze:Poza tym mam trochę ważniejsze rzeczy na głowie niż przejmować się silnikami aż tak bardzo, by siedzieć 24/7 w google szukając info.
Może ci się to wydać marudzeniem stetryczałego dziada ale wchodząc w silniki bezszczotkowe wychodzisz z działu zabawek bo te, nawet małe bezszczotki, potrafią zrobić solidne kuku. Jeżeli w taki sam nonszalancki sposób podejdziesz do tego czym one są karmione (LiPo) to prosisz się o tragedię bo te z kolei, traktowane byle jak, lubią stanąć w płomieniach. O sterowaniu (jego utracie i związanych z tym konsekwencjach) nie wspomnę. RC wymaga dużo czasu, czy chcesz tego czy nie, i poświęcenie zbyt małej jego ilości mści się bardzo okrutnie.
Tyle powinieneś wiedzieć (dla własnego dobra)
Pozdr.
Ten wredny...
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Podłączasz 3 przewody ESC i silnika w dowolny sposób - silnik obraca się w jedną stronę.
Zamieniasz ze sobą 2 dowolne przewody - silnik obraca się w przeciwną stronę.
Podczas budowy koptera będziesz musiał to nieraz robić, bo połowa silników ma kręcić się w jedną stronę a druga połowa - w drugą stronę.
Dla własnego i innych dobra, lepiej żebyś był świadomym użytkownikiem sprzętu latającego
Zamieniasz ze sobą 2 dowolne przewody - silnik obraca się w przeciwną stronę.
Podczas budowy koptera będziesz musiał to nieraz robić, bo połowa silników ma kręcić się w jedną stronę a druga połowa - w drugą stronę.
Dla własnego i innych dobra, lepiej żebyś był świadomym użytkownikiem sprzętu latającego
Rafał Wojtyniak
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Ja zaczynając rok temu (miałem 13 lat) spędziłem ok. 3 miesiące na czytaniu forum, przed zbudowaniem własnego quadro. Oprócz forum z pomocą przyszedł wujek google i youtube (wujek google umie pokazać przydatne zdjęcia), a teraz sam bez internetów umiem złożyć quadro (chyba że pojawi się bardzo dziwny problem)
A co do połączenia, różna kolejność połączenia przewodów zmienia kierunek obrotu silnika.
A co do połączenia, różna kolejność połączenia przewodów zmienia kierunek obrotu silnika.
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Panowie, nie karmić trola...
Re: ESC i silniki - Podłączenie i pobór prądu ?
Mikołaj_235 - chwilowo, na miesiąc dziękujemy za twórczy wkład w życie forum. Zapraszamy do przeczytania wszystkich przyklejonych tematów na forum oraz - skoro chcesz wejść w temat ściagantów - całego działu poświęconego kopterkom klasy "250".
Tymczasem dostajesz chwilę na ochłonięcie; do 18 lutego.
Tymczasem dostajesz chwilę na ochłonięcie; do 18 lutego.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...