Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 23 lip 2017, 03:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:00 
Offline

Rejestracja: niedziela 24 sie 2014, 15:05
Posty: 191
Lokalizacja: Oświęcim
Witam, przy budowie quadro 250 nawet się nie zastanawiałem i usunąłem zbędną masę od sygnału (w końcu regulator jest umasowiony z płytką za pomocą grubego przewodu masowego od zasilania). Stwierdziłem, że żadnej pętli masy nie potrzebuję...

Jednak kolega Rurek umieścił uwagę w mojej fotorelacji właśnie w sprawie tej masy sygnałowej:

Rurek pisze:
skatkier pisze:
Czas na regulatory, odlutowałem przewody silnikowe (przylutowałem bezpośrednio z silników) i zbędną masę biegnącą z sygnałem (regulator jest umasowiony z pcb grubym przewodem zasilającym, a żadnej pętli masy nie chcę):

Nie za dobrze zrobiłeś pozbywając się masy z kabelka sygnałowego. Obecne nowoczesne bardzo szybkie regulatory są mega wrażliwe na "szpilki" w obwodach. I niestety masa brana wprost z kabli wysokoprądowych (a nie z FC) mimo że to jest ta sama masa to w kablach od pakietu może narobić szpilkami bałaganu.
Były już dziesiątki opisów na forum tego problemu.
Ja przez trzy lata też byłem wyznawcą szkoły pozbywania się wszelkich niepotrzebnych kabli łącznie z tym dodatkowym masowym ale argumenty ludzi których spotkały problemy przekonały mnie :-)


Poświęciłem chwilę, jednak nie potrafię znaleźć potwierdzającej informacji, że rzeczywiście źle zrobiłem i mogą być z tego tytułu jakieś problemy... Według mnie wszystko działa ok, zresztą może działało by lepiej... Nie mam porównania.

Dlatego proszę o jakieś posty w tym temacie! 8-)

Jak coś to w każdej chwili, mogę z powrotem przylutować tą masę, tylko chciałbym czy to rzeczywiście jest potrzebne? Nie powstanie szkodliwa pętla masy?

_________________
Fotorelka quad 250 viewtopic.php?f=72&t=30030


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 18:45
Posty: 410
Lokalizacja: Wawa
Ja mam pousuwane wszystkie masy od regli. Z wyjątkiem tego, z którego BEC zasila FC.
Wszytko działa ok.

_________________
9XR + eLeReS MOD, Sky Surfer 2000, eLeReS V2 AP, Fox 800, Remzibi OSD, Mobius
Q7.6 MAX +KFC32


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16211
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
Echhh więcej nie pomogę skoro moje słowa są powodem pisania weryfikujących je tematów i robienia kolejnego tematu na forum o tym samym :-(

Pierwszy z brzegu temat, nie chce mi się więcej szukać, ale uwierz (nie weryfikuj czy mówię prawdę...) że podobnych opisów , łącznie z teorią zawartą w postach w lengłydżu na RCG było już kilkanaście tutaj na forum.

viewtopic.php?p=359255#p359255

Cytuj:
grzybb pisze:
PiotrSz pisze:

Jedna rzecz zwróciła moją uwagę, patrząc na zdjęcie https://dl.dropboxusercontent.com/u/689 ... .57.47.jpg zastanawia mnie gdzie masz masę która powinna lecieć razem z przewodem PWM lecieć do płytki. Sprawdź to bo tu może też leżeć przyczyna, było sporo przypadków z problemem synchronizacji przez brak masy.


PiotrSz wielkie dzięki :) powodem takiego zachowania był właśnie brak masy.
Myślałem że masę i + mogę poprowadzić tylko od jednego regulatora, od reszty puściłem tylko sygnał. Tak gdzieś wyczytałem.
W pozostałych dwóch regulatorach do których szedł tylko jeden przewód z sygnałem nie było takiego problemu.
Czy mimo wszystko dołożyć przewód z masą spowrotem do wszystkich regulatorów ?



Edicao: jeszcze jeden temat gdzie bardziej obszernie się wynurzyłem z przemyśleniami---> viewtopic.php?p=348329#p348329 oraz jeden z chłopaków opisał WŁASNE problemy związane z brakiem kabelka masy:

Myshor pisze:
Niedawno sam się przekonałem o tym, co piszą Koledzy, że warto jednak zostawić masę pomiędzy FC i ESC.

Kiedyś w dokumentacji OpenPilot wyczytałem, żeby w razie dziwnego zachowania ESC odłączać masę i zostawiać tylko sygnał celem uniknięcia wielokrotnych pętli na uziemieniu. Tak więc "w razie czego" zostawiałem sam sygnał. W jednym kopterze było wszystko ok (z CC3D i z KFC). Potem przy przebudowie wymieniłem ESC i silniki no i się zaczęło... Zawis i zwykłe spokojne latanie - wszystko było ok. Jedynie przy nagłym dodaniu gazu, takim kopnięciu, kopter bardzo gwałtownie przechylał się do przodu albo do tyłu, potem mocno kontrował - taka huśtawka. Przy "kopnięciu" gazem do maksimum nie robił huśtawki, tylko po prostu flipa, czasem zdążył dwa, i w ziemię.

Walka z ustawieniami PID/rate, usztywnianie ramy oraz wymiana dumperów na twardsze (bo w tym kopterze większość ciężaru jest amortyzowana) nic nie dawała. Natomiast zauważyłem, że przytrzymując kopter na ziemi i robiąc "kopnięcia" co jakiś czas któreś z ESC piszczy (reset?).

W końcu zacząłem podejrzewać brak masy. Potem natknąłem się na ten wątek, który mnie utwierdził w przekonaniu, że warto dolutować kabelki od masy - no i faktycznie, pomogło - teraz "kopanie" gazu nie wywołuje żadnego huśtania. Dzięki!

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:49 
Offline

Rejestracja: niedziela 24 sie 2014, 15:05
Posty: 191
Lokalizacja: Oświęcim
Nooo, wielkie dzięki! Czyli czeka mnie dolutowanie tych mas...

PS.Rurek spokojnie. Sam widzisz, że tematy nie były tytułowane dosłownie i google nie znajdowało, a poza tym przyda się w miejscu "250 class" taki temat "na tacy", aby każdy był poinformowany. :-)

_________________
Fotorelka quad 250 viewtopic.php?f=72&t=30030


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 20:25 
Offline

Rejestracja: wtorek 28 sty 2014, 18:11
Posty: 316
Lokalizacja: Siewierz
ok to ja się spytam . A jak się przedztawia sprawa z reglami Opto takie mam http://www.banggood.com/ZTW-Spider-Seri ... 46402.html jak montowałem PBD to podpiąłem tylko sygnał i jak na razie dobrze się sprawują i fajnie mi lata quadro


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16211
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
skatkier pisze:
przyda się w miejscu "250 class" taki temat

Temat nie dotyczy tylko 250tek ale wszelkiej maści kopterów. Znany jest od dawna wystarczy tylko poczytać forum.

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 04 paź 2015, 00:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam.
Właśnie zawaliłem pół dnia na PIDowanie z powodu braku mas w przewodach sygnałowych w 250tkce.
Wszystko zaczęło się od zmiany śmigieł z 5030 na 5045.
Quad się wzbudzal i telepał powyżej połowy mocy.
Co gorsza wzbudzanie nie ustępowało po obniżeniu P i I dziesięciokrotnie !!!
Zorientowałem się co jest grane dopiero jak odpaliłem silniki z softu na komputerze (oczywiście bez stabilizacji) . Wszystkie 3 silniki zdechły przy pełnej mocy a ten który miał masę bo robił jako BEC działał prawidłowo.
Po wlutowaniu pinów masy telepanie znikło.

_________________
Ścigacz RJX Caos 190 RCX2206 2400kv XRotor 30A RaceStar5048x3 F4 BF 3.xx
Ścigacz RJX Caos 190 RCX2205 2700kv XRotor 30A RaceStar5048x3 F3 BF 3.xx
Ścigacz RCX 175 RCX2205 2633kv XM20A GF4045x3 F3 BF 3.xx


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 paź 2015, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1371
Lokalizacja: Mielec
Przeglądając YT natrafiłem na świetnie pokazane co się dzieje z PWM jak nie jest podłączony GND i sygnał:


_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 2856
Lokalizacja: Olsztyn
cebulator, no no... zrobiłeś odkrycie tego filmu :-D Ten film krąży po forum od zeszłego roku :-)

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1371
Lokalizacja: Mielec
Akurat w tych dwóch wątkach nie występuje.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Posty: 290
Lokalizacja: Bielsko-Biała
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1371
Lokalizacja: Mielec
robak56 pisze:
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Weź to napisz jeszcze raz i bez autokorekty.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 06 lis 2015, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Posty: 1577
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn
robak56 pisze:
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Mój paruje z owad na pełen ciągu jak na niskim pułapie stracić sygnał i failsafe nie ustawione na lądowanie tylko throttle pelen, może u twoja odwrót na?


A tak wogóle to też czytałem w necie o tym problemie braku masy i tak na prawdę to zależy jakie egzemplarze silników, regulatorów i FC traficie.
U jednego będzie śmigać na samym sygnale, a u drugiego jeszcze masa potrzebna, mimo że setup dokładnie ten sam.
Ja u siebie polatałem na sygnale i masie, ale potem coś tam zmieniałem i usunąłem masę i dalej nie mam problemów.

Co więcej Rurek pisze o szpilkach na kablach z baterii, a na rcgroupsach niektórzy z tylko sygnałowym wpiętym do FC lutowali masę z regulatora [tą z wtyczki 3 pinowej] do kabla masy baterii [też na regulatorze] i też im to pomagało, więc tutaj totalnie reguły nie ma i jak coś się sypie to trzeba po prostu kombinować...
Pewne jest że najlepiej dać i masę i sygnał do FC, ale jeśli nie ma na to miejsca bo na przykład piny w FC jakoś fikuśnie polutowane, to też się da.

_________________
Mój kanał Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 06 lis 2015, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 6731
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
4 kable więcej, zawsze gdzieś wciśniesz o wadze już nie wspominam, bo to pomijalna sprawa. Więc nie ma co kombinować i zostawić masę.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.