Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 13 gru 2017, 23:31


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:00 
Offline

Rejestracja: niedziela 24 sie 2014, 15:05
Posty: 191
Lokalizacja: Oświęcim
Witam, przy budowie quadro 250 nawet się nie zastanawiałem i usunąłem zbędną masę od sygnału (w końcu regulator jest umasowiony z płytką za pomocą grubego przewodu masowego od zasilania). Stwierdziłem, że żadnej pętli masy nie potrzebuję...

Jednak kolega Rurek umieścił uwagę w mojej fotorelacji właśnie w sprawie tej masy sygnałowej:

Rurek pisze:
skatkier pisze:
Czas na regulatory, odlutowałem przewody silnikowe (przylutowałem bezpośrednio z silników) i zbędną masę biegnącą z sygnałem (regulator jest umasowiony z pcb grubym przewodem zasilającym, a żadnej pętli masy nie chcę):

Nie za dobrze zrobiłeś pozbywając się masy z kabelka sygnałowego. Obecne nowoczesne bardzo szybkie regulatory są mega wrażliwe na "szpilki" w obwodach. I niestety masa brana wprost z kabli wysokoprądowych (a nie z FC) mimo że to jest ta sama masa to w kablach od pakietu może narobić szpilkami bałaganu.
Były już dziesiątki opisów na forum tego problemu.
Ja przez trzy lata też byłem wyznawcą szkoły pozbywania się wszelkich niepotrzebnych kabli łącznie z tym dodatkowym masowym ale argumenty ludzi których spotkały problemy przekonały mnie :-)


Poświęciłem chwilę, jednak nie potrafię znaleźć potwierdzającej informacji, że rzeczywiście źle zrobiłem i mogą być z tego tytułu jakieś problemy... Według mnie wszystko działa ok, zresztą może działało by lepiej... Nie mam porównania.

Dlatego proszę o jakieś posty w tym temacie! 8-)

Jak coś to w każdej chwili, mogę z powrotem przylutować tą masę, tylko chciałbym czy to rzeczywiście jest potrzebne? Nie powstanie szkodliwa pętla masy?

_________________
Fotorelka quad 250 viewtopic.php?f=72&t=30030


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 18:45
Posty: 427
Lokalizacja: Wawa
Ja mam pousuwane wszystkie masy od regli. Z wyjątkiem tego, z którego BEC zasila FC.
Wszytko działa ok.

_________________
9XR + eLeReS MOD, Sky Surfer 2000, eLeReS V2 AP, Fox 800, Remzibi OSD, Mobius
Q7.6 MAX +KFC32


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16298
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
Echhh więcej nie pomogę skoro moje słowa są powodem pisania weryfikujących je tematów i robienia kolejnego tematu na forum o tym samym :-(

Pierwszy z brzegu temat, nie chce mi się więcej szukać, ale uwierz (nie weryfikuj czy mówię prawdę...) że podobnych opisów , łącznie z teorią zawartą w postach w lengłydżu na RCG było już kilkanaście tutaj na forum.

viewtopic.php?p=359255#p359255

Cytuj:
grzybb pisze:
PiotrSz pisze:

Jedna rzecz zwróciła moją uwagę, patrząc na zdjęcie https://dl.dropboxusercontent.com/u/689 ... .57.47.jpg zastanawia mnie gdzie masz masę która powinna lecieć razem z przewodem PWM lecieć do płytki. Sprawdź to bo tu może też leżeć przyczyna, było sporo przypadków z problemem synchronizacji przez brak masy.


PiotrSz wielkie dzięki :) powodem takiego zachowania był właśnie brak masy.
Myślałem że masę i + mogę poprowadzić tylko od jednego regulatora, od reszty puściłem tylko sygnał. Tak gdzieś wyczytałem.
W pozostałych dwóch regulatorach do których szedł tylko jeden przewód z sygnałem nie było takiego problemu.
Czy mimo wszystko dołożyć przewód z masą spowrotem do wszystkich regulatorów ?



Edicao: jeszcze jeden temat gdzie bardziej obszernie się wynurzyłem z przemyśleniami---> viewtopic.php?p=348329#p348329 oraz jeden z chłopaków opisał WŁASNE problemy związane z brakiem kabelka masy:

Myshor pisze:
Niedawno sam się przekonałem o tym, co piszą Koledzy, że warto jednak zostawić masę pomiędzy FC i ESC.

Kiedyś w dokumentacji OpenPilot wyczytałem, żeby w razie dziwnego zachowania ESC odłączać masę i zostawiać tylko sygnał celem uniknięcia wielokrotnych pętli na uziemieniu. Tak więc "w razie czego" zostawiałem sam sygnał. W jednym kopterze było wszystko ok (z CC3D i z KFC). Potem przy przebudowie wymieniłem ESC i silniki no i się zaczęło... Zawis i zwykłe spokojne latanie - wszystko było ok. Jedynie przy nagłym dodaniu gazu, takim kopnięciu, kopter bardzo gwałtownie przechylał się do przodu albo do tyłu, potem mocno kontrował - taka huśtawka. Przy "kopnięciu" gazem do maksimum nie robił huśtawki, tylko po prostu flipa, czasem zdążył dwa, i w ziemię.

Walka z ustawieniami PID/rate, usztywnianie ramy oraz wymiana dumperów na twardsze (bo w tym kopterze większość ciężaru jest amortyzowana) nic nie dawała. Natomiast zauważyłem, że przytrzymując kopter na ziemi i robiąc "kopnięcia" co jakiś czas któreś z ESC piszczy (reset?).

W końcu zacząłem podejrzewać brak masy. Potem natknąłem się na ten wątek, który mnie utwierdził w przekonaniu, że warto dolutować kabelki od masy - no i faktycznie, pomogło - teraz "kopanie" gazu nie wywołuje żadnego huśtania. Dzięki!

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 18:49 
Offline

Rejestracja: niedziela 24 sie 2014, 15:05
Posty: 191
Lokalizacja: Oświęcim
Nooo, wielkie dzięki! Czyli czeka mnie dolutowanie tych mas...

PS.Rurek spokojnie. Sam widzisz, że tematy nie były tytułowane dosłownie i google nie znajdowało, a poza tym przyda się w miejscu "250 class" taki temat "na tacy", aby każdy był poinformowany. :-)

_________________
Fotorelka quad 250 viewtopic.php?f=72&t=30030


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 20:25 
Offline

Rejestracja: wtorek 28 sty 2014, 18:11
Posty: 316
Lokalizacja: Siewierz
ok to ja się spytam . A jak się przedztawia sprawa z reglami Opto takie mam http://www.banggood.com/ZTW-Spider-Seri ... 46402.html jak montowałem PBD to podpiąłem tylko sygnał i jak na razie dobrze się sprawują i fajnie mi lata quadro


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 08 wrz 2015, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16298
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
skatkier pisze:
przyda się w miejscu "250 class" taki temat

Temat nie dotyczy tylko 250tek ale wszelkiej maści kopterów. Znany jest od dawna wystarczy tylko poczytać forum.

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 04 paź 2015, 00:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Posty: 301
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam.
Właśnie zawaliłem pół dnia na PIDowanie z powodu braku mas w przewodach sygnałowych w 250tkce.
Wszystko zaczęło się od zmiany śmigieł z 5030 na 5045.
Quad się wzbudzal i telepał powyżej połowy mocy.
Co gorsza wzbudzanie nie ustępowało po obniżeniu P i I dziesięciokrotnie !!!
Zorientowałem się co jest grane dopiero jak odpaliłem silniki z softu na komputerze (oczywiście bez stabilizacji) . Wszystkie 3 silniki zdechły przy pełnej mocy a ten który miał masę bo robił jako BEC działał prawidłowo.
Po wlutowaniu pinów masy telepanie znikło.

_________________
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 paź 2015, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1384
Lokalizacja: Mielec
Przeglądając YT natrafiłem na świetnie pokazane co się dzieje z PWM jak nie jest podłączony GND i sygnał:


_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3062
Lokalizacja: Olsztyn
cebulator, no no... zrobiłeś odkrycie tego filmu :-D Ten film krąży po forum od zeszłego roku :-)

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1384
Lokalizacja: Mielec
Akurat w tych dwóch wątkach nie występuje.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 17:47
Posty: 290
Lokalizacja: Bielsko-Biała
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 paź 2015, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1384
Lokalizacja: Mielec
robak56 pisze:
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Weź to napisz jeszcze raz i bez autokorekty.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 06 lis 2015, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Posty: 1577
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn
robak56 pisze:
A czy brak masy od wschodu może skutkować nagłym składaniem koptera?
Mam dziwny przypadek, odparuje komputerem na kilkadziesiąt metrów na niskim pułapie, i nagle ni z tak ni z owąd komputer spada w dół jakby stracił ciąg...Nie robi przy tym flipa... FC to Naza.


Mój paruje z owad na pełen ciągu jak na niskim pułapie stracić sygnał i failsafe nie ustawione na lądowanie tylko throttle pelen, może u twoja odwrót na?


A tak wogóle to też czytałem w necie o tym problemie braku masy i tak na prawdę to zależy jakie egzemplarze silników, regulatorów i FC traficie.
U jednego będzie śmigać na samym sygnale, a u drugiego jeszcze masa potrzebna, mimo że setup dokładnie ten sam.
Ja u siebie polatałem na sygnale i masie, ale potem coś tam zmieniałem i usunąłem masę i dalej nie mam problemów.

Co więcej Rurek pisze o szpilkach na kablach z baterii, a na rcgroupsach niektórzy z tylko sygnałowym wpiętym do FC lutowali masę z regulatora [tą z wtyczki 3 pinowej] do kabla masy baterii [też na regulatorze] i też im to pomagało, więc tutaj totalnie reguły nie ma i jak coś się sypie to trzeba po prostu kombinować...
Pewne jest że najlepiej dać i masę i sygnał do FC, ale jeśli nie ma na to miejsca bo na przykład piny w FC jakoś fikuśnie polutowane, to też się da.

_________________
Mój kanał Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 06 lis 2015, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 7363
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
4 kable więcej, zawsze gdzieś wciśniesz o wadze już nie wspominam, bo to pomijalna sprawa. Więc nie ma co kombinować i zostawić masę.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.