Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 20 lis 2019, 21:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 14 paź 2019, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3990
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Mam dziwny problem, drukuję z PET, wydruki są normalne ale od czasu do czasu w wydruku jest kawałek jakby przypalonego filamentu. Ponieważ widziałem to na różnych filamentach od różnych producentów to raczej nie problem konkretnego filamentu.

Miał ktoś taki problem?

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 paź 2019, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 17:39
Posty: 29
Lokalizacja: Léim an Bhradáin
Miałem kiedyś przypalajacy się tpu ale na ostatnich warstwach np płetwa rekina do drona itp. U mnie ustąpiło jak aktywowałem wiatrak na 100% i wiatrak praca cały czas.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

_________________
pozdrawiam
crystal


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 paź 2019, 12:48 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 783
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
Możesz wrzucić foto poglądowe tego "przypalenia"?

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 paź 2019, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 18 maja 2015, 11:33
Posty: 887
Lokalizacja: Myślenice
Myślę że dawno nie dokręcałeś dyszy. W zasadzie całego układu.
Zrób to i na jakiś czas będziesz miał święty spokój.
A swoją drogą to ciekawe że tak dzieje się tylko przy Pet -G ? Rzadko - ale też mi się to zdarza :-P

Jerzy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 14 paź 2019, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3990
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
No właśnie wczoraj poskręcałem całość, zobaczymy czy się pojawi.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 17 paź 2019, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9187
Lokalizacja: Bytom
PET-G lubi przy przejazdach ciągnąc cienkie nitki, które się potem przyklejają do boku dyszy, przypalają, i na koniec są odrywane przy którymś kolejnym przejeździe, no i mamy przypalonego kleksa. Można próbować ratować się poprzez zwiększenie retrakcji, ale nie zawsze to pomaga (szczególnie na bowdenie). Obniżenie temperatury też powinno pomóc. No i wyczyścić dysze z zewnątrz przed puszczeniem wydruku.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 21 paź 2019, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3990
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Wygląda to tak jak na zdjęciach poniżej, jeśli jest prawdą to co mówi Miś to pytanie jak czyścić z zewnątrz dyszę?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 21 paź 2019, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 18 maja 2015, 11:33
Posty: 887
Lokalizacja: Myślenice
To jest dokładnie tak jak pisał @Miś : nitki z retrakcyjnych przejazdów.
1. obniż temperaturę - tak na próbę
2. przy wydrukach powyżej 1,5h włącz zmianę filamentu - wyczyść pęsetką okolice dyszy , jej okolice - czyli spód bloku
3. nie zaszkodzi też po tych zabiegach maznąć pędzelkiem zamoczonym w paście silikonowej po dyszy i spodzie bloku.

pisałem o dokręcaniu dyszy i całego układu - co drukarka - to będzie co innego...

Jerzy

Edit: co do pkt 3 : nitki będą przez jakiś czas kleiły się do wydruku nie do Układu , ale to zaniknie . Lepiej kukać na okolice głowicy co jakiś czas.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 22 paź 2019, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3990
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Akurat blok jest w skarpetce silikonowej więc się tam nic nie klei.
Bedę próbował na razie mam inny (mniej chiński :) ) filament zobaczę jaka będzie intensywność przypaleń.

Muszę się zastanowić czy nie dać gdzieś na ramie delikatnej szczotki z brązu i co którąś warstwę czyścić. Na razie robię to tylko przy startcie wydruku.

dzięki za podpowiedzi.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.