Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 20 lip 2018, 09:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 03 kwie 2018, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Zbudowałem sobie HEVO, wydrukowałem parę rzeczy ok i mam problem, w trakcie wydruku w pewnym momencie nastepna warstwa się jakoś gubi i albo mam wydruk z częściowo brakującą warstwą albo piekny makaron. (potrafi być tak, że jeden kawałek jest ok, po czym na tej samej wysokości drugi kawałek ma problem)

Drukuję na PLA, podgrzewany stół, 210/55.

Co sprawdzić? Drukarka jeszcze nie jest do końca skalibrowana więc może coś z tym.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11586
Lokalizacja: Mikoszewo
Jeżeli warstwy fizycznie nie ma (całej lub fragmentu) to może znaczyć ze ci w pewnym momencie nie podaje filamentu.
Przyczyny mogą być różne - przypycha się głowica (fuzle, kiepski nie trzymający wymiaru filament), za słaby docisk i filament się ślizga, grzeje ci się stepstick od silnika ekstrudera i gubi kroki...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 09:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
dzięki posprawdzam dziś, jedyny problem w tym, że nie mam innego PLA, ale zobaczę jak pójdzie z PET-G

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 09:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Zmniejsz temperaturę do 190stC.
Jak drukujesz PLA w takiej wysokiej temp (210st C) to jest ono bardzo płynne. Nie działa wtedy retrakcja - bo cieczy przecież nie pociągniesz, i jak głowica odjeżdża na kolejną warstwę to wyciąga Ci resztki płynnego PLA. A potem jak startuje nowa warstwa to masz za mało PLA w dyszy - bo przecież uciekło Ci trochę na końcu poprzedniej warstwy.
Jak nie chcesz zmniejszać temperatury to ustaw wipe@ retraction. I daj extra lenght on restart - na 0.5mm - mowa o ustawieniach w Slic3rze.

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 10:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 25 sty 2018, 20:15
Posty: 46
Lokalizacja: Kraków


a tak dla odmiany u nas na original prusa Mk2s musiałem podbić właśnie temperaturę na dyszy az do 225 stopni żeby wydruk wychodził ładnie i się nie rozwarstwiał.
też PLA, dysza 0,4

_________________
Biegnący po grabiach


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Japim pisze:
Zmniejsz temperaturę do 190stC.

A widzisz, na początku drukowałem na 200, więc może tu jest problem.
Z drugiej strony na drugiej drukarce było 210 ale nigdy nie sprawdzałem na ile realne są te temperatury.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11586
Lokalizacja: Mikoszewo
U siebie PLA pcham z reguły w przedziale 185-195 i to częściej niżej jak wyżej choć miałem taką złośliwą szpulkę co i przy 205 nie chciała rozmawiać i regularnie blokowała dyszę po chwili wydruku.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 03 kwie 2018, 11:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
PLA nie jest wszędzie takie samo. Niestety mogą mieć różną temperaturę pracy. Dla każdej świeżej rolki warto wykonać wydruk kalibracyjny.
To samo dotyczy kalibracji samej drukarki - co jest ściśle powiązane z rozwiązaniami technicznymi np jak rozwiązania nadmuchu (dysza vs lokalizacja termistora), izolacji głowicy.

Jakiś czas nie chciało mi się wydrukować poprawnej dyszy dla wentylatora chłodzącego wydruk (drukuję głównie ABS/PETGi gumę i nie korzystam z chłodzenia) - efekt był taki, że gdy przy druku PLA włączał się na ponad 30% wentylator to dmuchał dokładnie w okienko termistora - co prowadziło do jego wychładzania. Wychładzał się tylko termistor, a nie sama dysza i drukarka zwiększa grzanie aby nadążyć za schłodzonym termistorem. Efekt był taki jak tutaj - dziury w wydruku, bo pomimo ustawienia 200st na termistorze pewnie było 220 na dyszy...

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 04 kwie 2018, 08:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3841
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Dzięki, problemem była temperatura, więc chyba trzeba wydrukować wieżę do kalibracji temperatury

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 04 kwie 2018, 08:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Zawsze do usług :)

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.