Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 23 paź 2017, 05:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa 10 maja 2017, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 770
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Hej, mam problem z wydrukiem, który polega na tym że drukowany element po pewnym czasie odkleja się od stołu. Jeśli drukuje mały element to jest ok , ale jeśli coś większego powiedzmy wymiar 60X60 mm to rogi zaczynają się odklejać, tak jak by się przytapiały. Drukuje z pla i petg. Temperatura głowicy od 200 do 230, stół 65-75. Nadal bez zmian. Jakość druku jest dla mnie ok tylko to odklejanie. Próbowałem już z różnymi taśmami i klejami i nic.

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 10 maja 2017, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 8959
Lokalizacja: Bytom
A tego kleju próbowałeś ?

Obrazek

To jeden z niewielu rodzai kleju który dobrze (a nawet bardzo dobrze) trzyma wydruki.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 11 maja 2017, 04:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Posty: 4090
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
100% niezawodny jest Dimafix, i właściwe ustawienie odległości dyszy od powierzchni "stolika" :-P

_________________
Pozdrawiam, Artur
Mam DJI PH1... oraz PH3 Advanced... Przepraszam :oops:
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 11 maja 2017, 07:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 18 lut 2011, 11:38
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów
Ja PLA drukuję na szkle + taśma kapton, odtłuszczone spirytusem, grzanie 50-60 + oczywiście chłodzenie wydruku.

_________________
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 11 maja 2017, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10366
Lokalizacja: Mikoszewo
Odklejanie PLA występowało u mnie w 3 przypadkach:
1)brudna szyba
2)skopane ustawienie wysokości dyszy nad szybą
3)duże elementy przy niskiej temperaturze w pokoju.

Ad.1 tak jak pisze mkrawcz1 - dobre odtłuszczanie i małe elementy nawet bez kaptonu powinno trzymać.
Ad.2 jak dysza będzie za wysoko to żadna magia nie pomoże
Ad.3 czasem mimo skrupulatnie wyczyszczonej szyby i eksperymentów z różnymi temperaturami łoża, niektóre elementy i tak się podwijały na rogach. Wtedy najprostszą metodą był wspomniany przez Misia klej do papieru, z tą różnicą że ja używam BIC

Obrazek

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 19 maja 2017, 22:27 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 06 lip 2015, 15:02
Posty: 6


Miałem ten sam problem kiedyś.
Mi pomogło bardzo dokładne wypoziomowanie stołu oraz wymycie nitrem szkła przed wydrukiem. Po jakimś czasie już siły do tego nie miałem i kupiłem taśmę malarską która okazała się strzałem w 10, ale trzeba było bardzo powoli odrywać, aby nie uszkodzić taśmy. Teraz mam podkładkę i problemu niema.
Co do kleju umnie nic nie dał.
Natomiast do absu moim zdaniem jest sok z absu czyli abs rozpuszczony w acetonie.

Ps. Kiedyś jak drukowałem na czystym szkle to zmniejszenie temperatury stołu podczas wydruku powodowało odklejenie się wydruku z nieznanych mi powodów. Jak ustawiłem 60C było ok. ale jak miałem 70C a w trakcie zmieniłem bo uznałem, że niema co tak grzać na 60C druk się odklejał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 20 maja 2017, 09:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Kiedyś jak drukowałem na czystym szkle to zmniejszenie temperatury stołu podczas wydruku powodowało odklejenie się wydruku z nieznanych mi powodów.

No jak to z nieznanych powodów? Przeciez powód sam podaleś. Zmiana temperatury = naprężenia.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 24 maja 2017, 07:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 770
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Panowie dzięki za pomoc. Po wyregulowaniu odległości duszy od stołu i zastosowaniu kleju w sztyfcie problem już nie wystepuje. Jeszcze raz dzieki.

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.