Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 19 paź 2018, 06:28


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: piątek 20 lis 2015, 18:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 353
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Podpowiedzcie proszę jakie frezy są najlepsze do obróbki poliamidu ewentualnie aluminium.
Na ten moment używam takich frezów:
http://allegro.pl/frez-dwupiorowy-vhm-3 ... 54332.html

Po wycięciu kilku elementów najczęściej wyszczerbia się jedno z piór.

Pzdr,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 06 gru 2015, 11:51 
Offline

Rejestracja: czwartek 23 lip 2015, 08:04
Posty: 55
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
do aluminium najlepiej nadaja sie polerowane frezy

a jak wyszczerbia ci sie ostrze to moze masz problem z parametrami poprostu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 06 gru 2015, 23:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Posty: 2507
Lokalizacja: Poznań
Ja kupuję frezy od bit-tech i nigdy nie miałem problemu. Jak napisał daro1980 może coś nie tak z posuwem, zagłębianiem?

_________________
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 07 gru 2015, 08:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 353
Lokalizacja: Warszawa
Na chwilę obecną wycinałem elementy z poliamidu i efekt jest taki, że jak zakładam nowy frez 3,175 to na początku idzie wszystko ok.
Wiór tworzy się drobniutki i sporo go jest. Po wycięciu 2-3 elementów wióra jest coraz mniej, krawędzie obrabianego elementu zaczynają mieć charakterystyczne "włoski". Po kolejnych 2-3 wyciętych elementach frez zaczyna się grzać co powoduje topienie poliamidu i tutaj kończy się zabawa tym frezem.
Parametry przy których pracowałem:
1. Prędkość obrotowa 5000-6000 obr/min, posuw 400 mm/min, warstwa zdejmowanego materiału 1,5 mm
2. Prędkość obrotowa 10000 obr/min, posuw 500 mm/min, warstwa zdejmowanego materiału 1 mm

W obu przypadkach efekt taki sam.

Przy następnym zamówieniu kupię frezy które polecacie i zobaczymy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 07 gru 2015, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3233
Lokalizacja: Olsztyn
analogowy, może to jest kwestia kiepskiej jakości frezów które używasz ? Tępią się szybko i dlatego zmienia się charakterystyka ich pracy ?

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 07 gru 2015, 18:29 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 14 cze 2010, 17:26
Posty: 323
Lokalizacja: Mielec
mikun pisze:
Ja kupuję frezy od bit-tech i nigdy nie miałem problemu. Jak napisał daro1980 może coś nie tak z posuwem, zagłębianiem?

Potwierdzam, z wszystkich handlujących na allegro on ma najlepszą jakość w tej półce 8-)

_________________
Ale ja się nie znam więc nie ponoszę odpowiedzialności za skutki wynikłe z jakichkolwiek decyzji podjętych na podstawie moich wypowiedzi :-)

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 sty 2016, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 353
Lokalizacja: Warszawa
Za Waszą namową kupiłem takie frezy:
http://allegro.pl/frez-frezy-vhm-weglik ... 04390.html

Cena dwa razy wyższa, ale ... na pierwszy rzut oka lepsza jakość obrabianych powierzchni. Przynajmniej w poliamidzie.
Frez jest jednopiórowy więc prędkość obrotowa wyższa.
Jutro zobaczę jak będzie się spisywał w kolejnych elementach. Dotychczas używane przeze mnie dwupiórowe po kilku elementach padały.

Pzdr,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 14 sty 2016, 12:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Posty: 5746
Lokalizacja: Wrocław
frezem 1 piórowym skrobie się aluminium lepiej niż 2 albo 3 piórowym? zaczynam również zabawę ze skrobaniem w aluminium i zamówiłem frezy 4mm i 6mm ale 3 piórowe własnie :-? (frezowanie PA9 i sklejka 15mm)
znacie jakiś banalny kalkulator do obliczania parametrów frezowania? te które znalazłem w internecie są bardzo zaawansowane i w 3/4 nie mam pojęcia o jakie parametry mnie pytają :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 14 sty 2016, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 353
Lokalizacja: Warszawa
Czy lepiej to trudno mi powiedzieć bo w alu doświadczenie mam niewielkie. Wycinam obecnie w poliamidzie elementy do mojej hexy.
Wszyscy "znawcy tematu" z którymi miałem okazję rozmawiać twierdzili, że w alu wycina się tak samo i tymi samymi narzędziami.
Poliamid jest i tyle wredny, że jak stępi Ci się frez to podnosi się jego temperatura i wiór się topi.
Próbowałem dotychczas wycinać frezem 1, 2 i 4 piórowym. Do niedawna najlepsze rezultaty uzyskiwałem na frezach 2-piórowych ale ich jakość była najwyraźniej marna i po kilku wyciętych elementach były do kosza.
Obecnie testuję frez 1-piórowy do którego link poniżej i jak na razie daje radę. Tyle, że musiałem obroty wrzeciona sporo podkręcić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 14 sty 2016, 23:42 
Offline

Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Posty: 658
Lokalizacja: Łódź
Ja wypowiem się do aluminium. Osobiście najlepiej frezuje mi się frezem 3 piórowym, ale jest dedykowany typowo do Aluminium. Poliamid rzeczywiście też ładnie nim idzie. Tylko że to raczej markowy frez (WNT) gdzie mam całe karty techniczne i mogę dokładnie wyliczyć parametry.
analogowy, po za tym wydaje mi się że troszkę małe posuwy stosujesz w stosunku do obrotów, ale może mi się wydawać. Rzadku używam tak małych frezów.

_________________
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 sty 2016, 16:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Posty: 5746
Lokalizacja: Wrocław
a czy ktoś z Was miał do czynienia z frezami kobaltowymi HSSE firmy Matbor?
Są w przystępnej cenie i aktualne w promocji

http://www.matbor.pl/index.php/do-pobra ... famex.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.