Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 28 lip 2017, 19:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: środa 30 wrz 2015, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarkę 3D mam od niedawna (klona Prusa i3) i jestem jeszcze na etapie drukowania czego popadnie (niekoniecznie rzeczy użytkowych).
Ostatnio znalazłem na thingiverse ciekawy projekt:

http://www.thingiverse.com/thing:1019228

u mnie aktualnie to wygląda tak:

Obrazek

Chyba jeszcze muszę popracować nad konfiguracją. Zachęcam tych którzy mają drukarki do wydrukowania tego testu tak z ciekawości.
Może się pochwalicie tu na forum jak to u was wygląda? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 02 paź 2015, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Przydaloby sie abys podal swoje ustawienia:

Material: PLA, ABS, dostawca (bo kazdy material jest troche inny - np wymaga innych temperatur).
Temperatura glowicy, stolu - pierwsza warstwa/pozostale warstwy
Srednica dyszy
Grubosc warstwy
Czy jest chlodzenie wydruku
Material loza (szklo, buildtak, czy dodatkowo powierzchnia jest jakos potraktowania - tasma malarska, klej, sok ABS).
Predkosc drukowania
Program ktorym kroiles (Slicer, Cura czy cos innego).

Wtedy mozna cos porownac.

Jak wroce z wyjazdu to drukne cos takiego. Wynik bede mogl pokazac dopiero za ok 2 tygodnie.

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 03 paź 2015, 08:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2536
Lokalizacja: Warszawa
No to ja druknąłem to z ciekawości. Nie wiedziałem, że to takie malutkie: 5 x 3 cm.
Pięknie to nie wyszło. Chciałbym zobaczyć, jak to może wyglądać z naprawdę dobrze skalibrowanej drukarki.
Obrazek Obrazek

PLA
198/65 °C
warstwa 0,25mm, pierwsza 0,3mm
chłodzenie: nadmuch z jednej strony od trzeciej warstwy
Slic3r
szyba wymyta octem

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 05 paź 2015, 16:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
cobra pisze:
No to ja druknąłem to z ciekawości. Nie wiedziałem, że to takie malutkie: 5 x 3 cm.
Pięknie to nie wyszło. Chciałbym zobaczyć, jak to może wyglądać z naprawdę dobrze skalibrowanej drukarki. ...


może i nie pięknie, ale wygląda lepiej niż moje :) Przynajmniej mostki masz zrobione, a u mnie to nie bardzo wyszły.
A tak z ciekawości to na jakiej prędkości drukowałeś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 08 paź 2015, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2536
Lokalizacja: Warszawa
Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, bo prędkość podczas drukowania "skręciłem" na panelu chyba do 60%. Ustawień slicera nie pamiętam, mogę sprawdzić wieczorem.

Nadal chciałbym zobaczyć, jak to wyjdzie na dobrze ustawionej drukarce. Nie ma nikt takiej? :lol:

EDIT:
Cytuj:
A tak z ciekawości to na jakiej prędkości drukowałeś?

bridge_speed = 20
external_perimeter_speed = 80%
gap_fill_speed = 20
infill_speed = 60
perimeter_speed = 40
small_perimeter_speed = 30
solid_infill_speed = 60
top_solid_infill_speed = 50

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 paź 2015, 19:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Posty: 2192
Lokalizacja: Londyn
Obrazek

Obrazek

Obrazek


ustawienia fabryczne na makerbota w makerware
Temperatura ustawiona na 197 st
PLA
drukowane na rafcie
dysza 0.4mm

straszne malenstwo to jest


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 11 paź 2015, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 8879
Lokalizacja: Bytom
No to ja też wrzucam mój wydruk:
Obrazek...Obrazek...Obrazek

Cura, PLA, 200 stopni, dysza 0.4, warstwa 0.2, prędkość 50mm/s, nadmuch punktowy z 3 stron (taki mam tunel chłodzący).
M4 wchodzi na delikatny wcisk - sama nie wyleci, ale delikatne popychanie ją płynnie przesuwa.
Czas wydruku - niecałe 20min.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 14:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Ale żeście mnie zdołowali (najbardziej to chyba miś bo wygląda na najładniejszy wydruk ;) ), się teraz zastanawiam co ja mam nie tak i co powinienem zmieniać. U mnie strasznie dużo jest takich "kłaków", jakby filament dalej wypływał jak drukarka przechodzi w inne miejsca.

Obrazek

Niby mam włączone "retraction" i ustawione na 2mm (może za mało?). Tylko ja mam filament 3mm i dysze 0.35. Mam wrażenie że muszę przejść na filament 1.75mm bo przy 3mm to tego nie ogarnę.
Może mi coś podpowiecie? koledzy. ratujcie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 14:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 8879
Lokalizacja: Bytom
Tieman, A głowicę masz na bowdenie czy bezpośrednio na ekstruderze ? Bo faktycznie masz problem z retrakcją, ale ta mocno zależy od konstrukcji, i głowicy.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 14:40 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 maja 2015, 10:06
Posty: 94
Jaka to drukarka lub jakie podzespoły użyte po wygląda to dla mnie naprawdę imponująco w porównaniu do mojego składanego mendel90?
miś pisze:
No to ja też wrzucam mój wydruk:
Obrazek...Obrazek...Obrazek

Cura, PLA, 200 stopni, dysza 0.4, warstwa 0.2, prędkość 50mm/s, nadmuch punktowy z 3 stron (taki mam tunel chłodzący).
M4 wchodzi na delikatny wcisk - sama nie wyleci, ale delikatne popychanie ją płynnie przesuwa.
Czas wydruku - niecałe 20min.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 14:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2536
Lokalizacja: Warszawa
No Misiu, dałeś :!:
Muszę popracować nad ustawieniami, tylko ja mam dyszę 0,5mm.
Jeśli możesz, pokaż swoje chłodzenie wydruku.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 15:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
miś pisze:
Tieman, A głowicę masz na bowdenie czy bezpośrednio na ekstruderze ? Bo faktycznie masz problem z retrakcją, ale ta mocno zależy od konstrukcji, i głowicy.


No mam extruder (nie bowden): "Wade's Geared Extruder"

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 15:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Posty: 2192
Lokalizacja: Londyn
MIs no super ustawienie drukarki
mozesz zrobic powiekszenie tych slupkow kolo rozejscia sie tego zygzaka przy cyfrze 3


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 16:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 8879
Lokalizacja: Bytom
cobra, Tunel customowy zaprojektowany przeze mnie, dostosowany do tej konstrukcji i mojej głowicy. Dmucha z 3 stron, z boków i z tyłu.

Obrazek


Tieman, Sprubuj ustawić 1.5mm (tak, mniej), ale za to prędkość retrakcji na 60-70mm/s

Adasko, Prosze bardzo:

Obrazek

Obrazek

Te dwie nitki co są widoczne, to jedna z nich szła gdzieś tam do czegoś innego (ale się urwała od macania), a druga to koniec wydruku i sterczała pionowo jak głowica się podniosła. Ten efekt pionowej nitki na koniec wydruku mam zawsze, ale mi nie przeszkadza.

maglo18, viewtopic.php?f=63&t=24104
Tak od 28 strony zaczynają się fotki mojego sprzętu.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 17:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
miś pisze:
cobra, Tunel customowy zaprojektowany przeze mnie, dostosowany do tej konstrukcji i mojej głowicy. Dmucha z 3 stron, z boków i z tyłu.
...


Heh. Tunele to też mam prawie jak u ciebie. też sobie sam projektowalem.

Obrazek

A tak odnoście Cura i retraction. jak masz w szczegółach ustawione? W stylu Minimal extrusion czy minimum travel?


Ostatnio zmieniony poniedziałek 12 paź 2015, 18:56 przez Tieman, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.