Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 14 gru 2018, 10:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela 25 sty 2015, 19:05 
Offline

Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Posty: 660
Lokalizacja: Łódź
Witajcie
Chciałbym poprosić Was o porady jak najlepiej wycinać z laminatu/sklejki na normalnej frezarce CNC.
Chodzi mi najbardziej o takie rzeczy jak na przykład już obrabianą płytę kładziecie tylko na podkładkach z boków czy może podkładacie jakąś inną płytę "roboczą" by miała oparcie po całości i nie przyginała się przy frezowaniu?
Zastanawiam się również jak najlepiej przygotować rysunek a następnie g code'a do frezowania. Czy frezujecie na gotowo i element na przykład spada w dół czy co jakiś czas zostawiacie "łącznik" z płytą by jednak się trzymał na płycie a następnie wyłamujecie.

Być może te pytania są dość głupie, ale nigdy nie miałem do czynienia z obrubką płyty, co najwyżej frezowanie oworów w aluminium, ale płyta miałą 10mm grubości a i tak się potrafiła ugiąć kilka dych na środku przy frezowaniu. Dotychczas proste programy pisałem z palca, teraz jestem na etapie nauki edgecama i zastanawiam się jak przygotować prawidłowo rysunek i stąd zaczynają się rodzić moje pytania.

Przy okazji spytam się o parametry obróbki. Zacznę frezować to co nieco na słuch można ustawić, ale jednak trzeba mieć ten punkt odniesienia. Planuję frezować frezem 2 albo 3mm.

_________________
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 25 sty 2015, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Posty: 1255
Lokalizacja: Zabrze
płyte przykleja się do stołu taśmą dwustronną.
Parametry to nie prosta sprawa. Zależy jak chcesz skrawać.
Inaczej będzie jak będziesz brał po 0,4mm materiału a inaczej jak za jednym razem.

Jeżeli chodzi o mostki. Stosuję je do małych elementów. Wtedy nie wystrzeli pod frezem.
Do większych nie potrzebne bo taśma wystarczająco trzyma.

Podkładka się przyda. Z PCV wystarcza. No chyba że chcesz jechać po stole.

Ogólnie obróbka laminatu jest banalna. Wytniesz kilka elementów, połamiesz kilka frezów i będziesz wiedział co i jak.
Ostatnio często tnę frezami 1mm i tutaj trzeba uważać.

EDIT.
dobrze jak masz frezarkę z regulacją posuwów w czasie rzeczywistym.
Dajesz jakąś bezpieczną prędkość i puszczasz. Podciągasz o 10-20%.
Ryzyko - złamany frez. Na początek kup jakieś najtańsze.

_________________
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 25 sty 2015, 21:20 
Offline

Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Posty: 660
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za odpowiedź. Frezarkę mam z płynną regulacją posuwów jak i obrotów wrzeciona (60-8000). Ogólnie to jest frezarka przemysłowa (yama seiki) na sterowniku mitsubishi.
Jakoś ta taśma 2 stronna mnie nie przekonuje. Chyba prędzej użył bym podkładki na przykład ze sklejki i złąpami na krańcach. razem z płytą docelową. Myślałem by po 0,5mm zagłębiać się, z resztą wyjdzie w praniu. Mógłbyś pokazać przykładowy rysunek z przelotkami jak wygląda gotowy do cięcia?

_________________
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 25 sty 2015, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Posty: 1255
Lokalizacja: Zabrze
Dobra taśma i nic więcej nie potrzeba. Nic się nie odkleja a jadę jak mi się śpieszy nawet po 2000mm/min.
Sklejka to słaby pomysł - coś wilgotnego i puchnie.
PCV sprawdzone a i tanie. Taka 6mm. Będzie zużyta - planowanie i nóweczka.

Jak chcesz tylko laminaty to PCV można przykleić taśmą do stołu.

Jak świeży frez to na wylot wystarczy 0.1mm a nawet można na styk. Potem trzeba głębiej. Oczywiście jak wybierasz scenariusz skrawania warstwami a nie za jednym razem.

_________________
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 26 sty 2015, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Posty: 1558
Lokalizacja: Białystok/Grajewo
Frezy pilnikowe, na allegro popatrz ;) Są nawet pod dyszce.

taśma taśmą, jak będziesz wycinał otwory (a raczej takie będą), jedziesz najpierw te dziury, a później możesz za ich pomocą przymocować płytkę 2-3 wkrętami, wuala ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 26 sty 2015, 22:42 
Offline

Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Posty: 660
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za odpowiedź. Na razie będę leciał tym co mam pod ręką czyli najzwyklejsze frezy walcowe widiowe WNT do metalu.
W sumie ta płyta PCV rzeczywiście lepsze wyjście. Odporna na chłodziwo i da się planować. Weżmę dużą głowicę, coś koło fi28 i raz dwa obleci się całą płytę. Płyty niestety na stałe nie mogę przymocować bo są na frezarce inne rzeczy robione a tylko okazyjnie coś sobię wyfrezuję.
Czyli teraz tylko zostaje zakasać rękawy i brać się za frezowanie. No tylko trzeba gdzieś znaleść źródło większych laminatów w Łodzi by nie zamawiać 1 płyty.

_________________
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 29 wrz 2015, 10:05 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 wrz 2015, 10:02
Posty: 1
bartwaw, witam serdecznie czy zajmuje sie Pan wycianiem ram z laminatu do quadrocopterow


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 29 wrz 2015, 13:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8814
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Szybciej będzie na PW, jak nie odpisuje, to pewnie zajęty.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 03 paź 2015, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 10:03
Posty: 741
Lokalizacja: Warszawa - SK
Taśma dwustronna jest do kitu, oblepia frez przy pierwszej okazji, zbiera syf, robi się na frezie dodatkowa masa wirująca i potrafi rozwalić formatkę (tak jak przy cięciu plexi z nawet nie ambitnym posuwem i zagłębieniem jak frez nie brodzi w wodzie albo nie dmucha na niego dziadek mróz to szybko mamy mega twardy czop który topi wszystko do okoła.

Ja na stole miałem zawsze PCV 10mm splanowane i do niego wkręcałem krótkimi wkrętami 5-6mm zawsze formatkę, po 2 wkręty na rogu, potem rysowałem sobie otwory w miejscach, gdzie nie ma cięcia, maszyna robiła otwory i jeszcze na środku przykręcałem. To i tak niewiele załatwia, bo trzeba przytrzymywać, żeby nie falowało i latało, bo jak podskoczy to też potrafi narozrabiać, a złamanie freza to akurat będzie najmniejszy problem.

Sporo rozwiązuje stół podciśnieniowy, jednak też wypada chociaż na rogach zabezpieczyć, im więcej frezujemy tym traci bardziej szczelność, przynajmniej będzie dociśnięte do stołu. warto robić dużo mostków nawet na pół grubości czy 1/3 materiału. łatwo sie je usuwa a są bardzo przydatne

_________________
THE SKY IS NOT THE LIMIT ANYMORE...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 03 paź 2015, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 10:03
Posty: 741
Lokalizacja: Warszawa - SK
Frez pilnik jest fajny, ale szybko się zużywał przynajmniej mi, robił straszny pył do okoła spieczony twardy który nawet kompresorem średnio wychodził, finalnie ciąłem zawsze 2 piórowym uniwersalnym takim alu drewno "rybi ogon". Można było pojechać szybciej i lepsza krawędź była. Ale wszystko też zależy od maszyny zamocowania mocy wrzeciona i całość się składa na to jaki będzie efekt.

_________________
THE SKY IS NOT THE LIMIT ANYMORE...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.