Ploter CNC "sklejkowy badziewiak"

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4540
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Ploter CNC "sklejkowy badziewiak"

Post autor: Kowal »

I nadejszła wiekopomna kwila... :mrgreen:
Elementy do "sklejkowego badziewiaka" (sklejka wodoodporna ≠18mm) zostały już wykonane, więc nie ma odwrotu... trzeba będzie to poskładać i uruchomić :-D
Fotka na razie od wykonawcy... lepszej jakości wstawię, jak kurier dostarczy wycięte elementy :-D

Obrazek

Jeśli chodzi o skręcanie, to chciał bym skorzystać z tulei dwustronnie gwintowanej... przynajmniej po kilka sztuk na "jedną linię" Czy taka śruba M4 będzie miała lepsze "trzymanie" niż wkręt :roll:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Czym grubszy wkręt tym lepiej będzie trzymało, bo większą powierzchowną styka się z drewnem... Także te dwustronne tuleje będą zdawały egzamin, tylko abyś starannie je powkręcał, znaczy się jak najbardziej prostopadle, no i odpowiednie otwory pod te tulejki trzeba zrobić, żeby nie za ciasno i nie za luźno wyszło...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4540
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem :-/

A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki :roll: Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Kowal pisze:Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem :-/

A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki :roll: Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
To może użyć wkrętów takich jakich używa się w meblarstwie, nazywają się konfimanty w miejscach w których będziesz wkręcał możesz ścisnąć ściskiem żeby nie rozwarstwiła się sklejka ....
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Rayford pisze:
Kowal pisze:Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem :-/

A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki :roll: Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
To może użyć wkrętów takich jakich używa się w meblarstwie, nazywają się konfimanty w miejscach w których będziesz wkręcał możesz ścisnąć ściskiem żeby nie rozwarstwiła się sklejka ....
A najlepszym rozwiązaniem będzie Śruba młoteczkowa
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4540
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Bardziej skłaniam się "w stronę" wkrętów WURTH assy plus 4x50 Podobno jedne z lepszych do mocnych połączeń drewna :roll:
Otwory mam dosyć "gęsto" rozmieszczone, więc mam nadzieję, że te 4x50 + klej Soudal D4B4 wystarczą :roll:
Rayford pisze:A najlepszym rozwiązaniem będzie Śruba młoteczkowa
Może i takie "dołożę" w newralgicznych punktach :roll:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
artak
Posty: 182
Rejestracja: środa 08 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: artak »

Kowal, plus konfirmantów jest taki, że przy łbie nie mają nagwintowania dzięki czemu lepiej ściskasz powierzchnie, niż jakbyś je skręcił nawet najlepszym wkrętem. Ponadto do konfirmantów kupujesz specjalne wiertło, dzięki czemu otwór na konfirmant ma idealne dla Ciebie wymiary (długość, szerokość i zgrubienie przy łbie śruby) dzięki czemu masz mniejsze szanse na rozszczepienie sklejki.
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4540
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Sa jeszcze i takie wkręty WURTH-a do płyt wiórowych z samo wiercącym ostrzem

Obrazek
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Poprawcie się jeśli się mylę.
Sklejka to chyba nie jest płyta wiórowa. A konfirmanty i inne takie to właśnie do takowych są.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Poprawcie się jeśli się mylę.
Sklejka to chyba nie jest płyta wiórowa.
Nie jest.
A konfirmanty i inne takie to właśnie do takowych są.
Sklejkę też ładnie trzymają.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
joint
Posty: 158
Rejestracja: wtorek 11 gru 2012, 18:40
Lokalizacja: Blisko Wawy :)

Post autor: joint »

Wurth są idealne do płyty wiórowej i płyta się nie rozwarstwia. Przy sklejce lub MDF koniecznie trzeba nawiercić otwór bo pęknie..
Wszystko co lata :)
Awatar użytkownika
Mogway
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 16 sie 2012, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mogway »

Generalnie czymkolwiek tego nie skręcisz to daj w otwór żywicę albo klej dwuskładnikowy. Podczas pracy takie wkręty lubią się w drewnie luzować od wibracji, dodatkowo zwiększy sztywność połączenia.

PS. Polecam wkręty firmy SPAX
MTD, Eleres, AP Pitlab
Awatar użytkownika
rafo30
Posty: 350
Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafo30 »

Mogway pisze:Generalnie czymkolwiek tego nie skręcisz to daj w otwór żywicę albo klej dwuskładnikowy. Podczas pracy takie wkręty lubią się w drewnie luzować od wibracji, dodatkowo zwiększy sztywność połączenia.

PS. Polecam wkręty firmy SPAX
Potwierdzam SPAX są naprawdę mocne ! i mają spory asortyment.
http://www.spax.com/pl/majsterkowicze/w ... pax-do-mdf
Turnigy 9XR,SkySurfer KFC32FTB by Marbalon ;-)eLeReS
Hype P-51 Miss America przerobiona na lampę
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Kowal pisze:Sa jeszcze i takie wkręty WURTH-a do płyt wiórowych z samo wiercącym ostrzem

Obrazek
Jak będziesz sobie robił płot to użyj sobie tych samo wiercących, do dokładnych spraw, trzeba wywiercić otwór pilotażowy, grubość wiertła dobrany do grubości rdzenia wkręta i będzie super... Zabrałeś się za maszynkę która ma mieć jakąś dokładność, a ty chcesz pozbijać ją "gwoździami"... Konfirmant jest bardzo dobrym rozwiązaniem, kup sobie kilka rożnych wkrętów i konfirmantów i sobie wypróbuj na deszczułkach i sam zobaczysz co najlepiej trzyma ...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4540
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

I oczywiście "dałem ciała" :evil: Przed rozrysowaniem "ramy" nie wziąłem pod uwagę prowadnic, i wyszło, że na "podpartych 12" punkt frezowania wyjdzie poza centralną część stołu Obrazek
A sam kiedyś pisałem, że projekt trzeba zacząć od rozrysowania "zetki" Obrazek Nic to, pozostaje teraz jedynie zmiana koncepcji, i na osie Y i Z trzeba będzie dać prowadnice HIWIN.
A miało być tanio... Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
ODPOWIEDZ