Ploter CNC "sklejkowy badziewiak"
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ploter CNC "sklejkowy badziewiak"
I nadejszła wiekopomna kwila...
Elementy do "sklejkowego badziewiaka" (sklejka wodoodporna ≠18mm) zostały już wykonane, więc nie ma odwrotu... trzeba będzie to poskładać i uruchomić
Fotka na razie od wykonawcy... lepszej jakości wstawię, jak kurier dostarczy wycięte elementy
Jeśli chodzi o skręcanie, to chciał bym skorzystać z tulei dwustronnie gwintowanej... przynajmniej po kilka sztuk na "jedną linię" Czy taka śruba M4 będzie miała lepsze "trzymanie" niż wkręt
Elementy do "sklejkowego badziewiaka" (sklejka wodoodporna ≠18mm) zostały już wykonane, więc nie ma odwrotu... trzeba będzie to poskładać i uruchomić
Fotka na razie od wykonawcy... lepszej jakości wstawię, jak kurier dostarczy wycięte elementy
Jeśli chodzi o skręcanie, to chciał bym skorzystać z tulei dwustronnie gwintowanej... przynajmniej po kilka sztuk na "jedną linię" Czy taka śruba M4 będzie miała lepsze "trzymanie" niż wkręt
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Czym grubszy wkręt tym lepiej będzie trzymało, bo większą powierzchowną styka się z drewnem... Także te dwustronne tuleje będą zdawały egzamin, tylko abyś starannie je powkręcał, znaczy się jak najbardziej prostopadle, no i odpowiednie otwory pod te tulejki trzeba zrobić, żeby nie za ciasno i nie za luźno wyszło...
Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem
A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
To może użyć wkrętów takich jakich używa się w meblarstwie, nazywają się konfimanty w miejscach w których będziesz wkręcał możesz ścisnąć ściskiem żeby nie rozwarstwiła się sklejka ....Kowal pisze:Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem
A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
A najlepszym rozwiązaniem będzie Śruba młoteczkowaRayford pisze:To może użyć wkrętów takich jakich używa się w meblarstwie, nazywają się konfimanty w miejscach w których będziesz wkręcał możesz ścisnąć ściskiem żeby nie rozwarstwiła się sklejka ....Kowal pisze:Ano właśnie... sklejka ≠18mm, więc mogę bezpiecznie (po nawierceniu) dać wkręty do drewna o średnicy nawet 8mm, a w tulejkę śruba M4... Sam już nie wiem
A przy okazji: jakie wkręty są "zalecane" do sklejki Biorąc pod uwagę, że większość będzie wkręcana "na rozszczepianie" sklejki...
Bardziej skłaniam się "w stronę" wkrętów WURTH assy plus 4x50 Podobno jedne z lepszych do mocnych połączeń drewna
Otwory mam dosyć "gęsto" rozmieszczone, więc mam nadzieję, że te 4x50 + klej Soudal D4B4 wystarczą
Otwory mam dosyć "gęsto" rozmieszczone, więc mam nadzieję, że te 4x50 + klej Soudal D4B4 wystarczą
Może i takie "dołożę" w newralgicznych punktachRayford pisze:A najlepszym rozwiązaniem będzie Śruba młoteczkowa
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Kowal, plus konfirmantów jest taki, że przy łbie nie mają nagwintowania dzięki czemu lepiej ściskasz powierzchnie, niż jakbyś je skręcił nawet najlepszym wkrętem. Ponadto do konfirmantów kupujesz specjalne wiertło, dzięki czemu otwór na konfirmant ma idealne dla Ciebie wymiary (długość, szerokość i zgrubienie przy łbie śruby) dzięki czemu masz mniejsze szanse na rozszczepienie sklejki.
Potwierdzam SPAX są naprawdę mocne ! i mają spory asortyment.Mogway pisze:Generalnie czymkolwiek tego nie skręcisz to daj w otwór żywicę albo klej dwuskładnikowy. Podczas pracy takie wkręty lubią się w drewnie luzować od wibracji, dodatkowo zwiększy sztywność połączenia.
PS. Polecam wkręty firmy SPAX
http://www.spax.com/pl/majsterkowicze/w ... pax-do-mdf
Turnigy 9XR,SkySurfer KFC32FTB by Marbalon ;-)eLeReS
Hype P-51 Miss America przerobiona na lampę
Hype P-51 Miss America przerobiona na lampę
Jak będziesz sobie robił płot to użyj sobie tych samo wiercących, do dokładnych spraw, trzeba wywiercić otwór pilotażowy, grubość wiertła dobrany do grubości rdzenia wkręta i będzie super... Zabrałeś się za maszynkę która ma mieć jakąś dokładność, a ty chcesz pozbijać ją "gwoździami"... Konfirmant jest bardzo dobrym rozwiązaniem, kup sobie kilka rożnych wkrętów i konfirmantów i sobie wypróbuj na deszczułkach i sam zobaczysz co najlepiej trzyma ...
I oczywiście "dałem ciała" Przed rozrysowaniem "ramy" nie wziąłem pod uwagę prowadnic, i wyszło, że na "podpartych 12" punkt frezowania wyjdzie poza centralną część stołu
A sam kiedyś pisałem, że projekt trzeba zacząć od rozrysowania "zetki" Nic to, pozostaje teraz jedynie zmiana koncepcji, i na osie Y i Z trzeba będzie dać prowadnice HIWIN.
A miało być tanio...
A sam kiedyś pisałem, że projekt trzeba zacząć od rozrysowania "zetki" Nic to, pozostaje teraz jedynie zmiana koncepcji, i na osie Y i Z trzeba będzie dać prowadnice HIWIN.
A miało być tanio...
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...