DRUKARKA GATE 3NOVATICA DIY - unboxing
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ja wiem rozumiem. I dlatego jak widzisz na filmiku:cebulator pisze:qczek, ale te łożyska na wałku to mają pracować liniowo a nie obrotowo (to tak apropo filmiku).
a) Na wałku NIE szlifowanym, łożysko obraca się luźno a nie powinno
b) Na wałku szlifowanym łożysko się nie chce obracać i tak jest dobrze.
W łożysku, kulki nie mają się ślizgać po bieżni (wałku) tylko mają o niego trzeć i się obracać. dzięki temu one wędrują tymi rowkami i każda zużywa się tam samo. W przypadku wałka nie szlifowanego efekt łożyskowania jest czysto ślizgowy co czuć, tak samo jak byś założył tulejkę z brązu np.
Weź sobie łożysko normalne obrotowe, zablokuj koszyk i bieżnie wewnętrzną, i spróbuj obrócić bieżnie zewnętrzną. Nie da się (abo da się z dużymi oporami), bo kulki się nie ślizgają. I tak ma być.
Pozdrawiam
Krzysiek
Już pomijając fakt żeby szlifować to papierem :)cebulator pisze:qczek, ale te łożyska na wałku to mają pracować liniowo a nie obrotowo (to tak apropo filmiku).
Nie wiem czy znasz autorze to forum , ale jak nie to tam wiele info znajdziesz.
Jest też sporo linków do sklepów gdzie mógł byś kupić dobrej jakości elementy , lub zbudować samemu taką drukarkę
http://www.cnc.info.pl/?sid=dd9c8637cd6 ... 076570d0d3
qczek, napisz mi w PW swojego maila, wyślę Ci soft i najnowszy wsad który otrzymałem po zakupie mojej drukarki od XYZshopqczek pisze: A co do płytki sterownika, to dostałeś w niej jakiś soft, bo moja milczy, repetier nie jest sie w stanie z nią połączyć chociaż port com jest wykrywany.
Jakiej wersji arduino należy użyć, bo instrukcja jest że tak powiem zajebiście skąpa także w tym temacie? ;)
Pozdro
Krzysiek
Dalsza część relacji.
Stół jest krzywy, nie jakoś wiele, ale z 0.5 mm odstaje na środku...
Grzałka fajna, gdyby ktoś pomyślał jeszcze, aby przewodów nie wyprowadzać w prost na śrubę ze sprężyną to było by super.
Nakrętka radełkowana umieszczona w miejscu w sam raz dla 3-5 latka, no chyba, że to wersja azjatycka produktu, oni tam mają mniejsze rączki...
Litepaipy nieco krzywo, ale co tam, gniazdo karty SD, po taniości bez wyrzutnika (dobre i 50gr zaoszczędzone :)
Obudowa elektroniki, ma owalne otwory, aby można było przesuwać elektronikę i dopasować do otworów led/resetu. Jak by nie można było zrobić estetycznie okrągłych otworów, a owalne w PCB...
Wentylator OK (sunon), zamontowany za po mocą typowego dla tej konstrukcji elementu dystansowego nakrętki M4 nałożonej na śrubę M3 :) Poza tym po 10 odchyleniach pomimo nakrętki samo kontrującej, zaczyna latać jak psu....
Elementy mocujące peszel kabla, nie mogą być chyba dobrą reklamą wydruków z jakiejkolwiek drukarki, krzywe, nie dające się wcisnąć w profile, a już na pewno nie da się tego rozmontować...
Może ja jakiś ciemny jestem, ale zostało mi tyle śrubek i innych rzeczy, za to brakło 3 innych śrubek i jednej nakrętki...
A ten wózek to zastanawiam się co będzie jak zjedzie z prowadnicy, i tak dałem ją max w prawo, 20 mm dłuższa prowadnica to koszt nie do przejścia...
Całość wygląda tak
Teraz kable. Producent wspomina, że mogą być dostarczone kable w ekranie i wtedy należy użyć tegoż ekranu w celach ekranowania :), niemniej moja wersja zawiera kable bez ekranu :(. Może jest jakaś wersja eksportowa PRO :)
Pozdrawiam
Krzysiek
Stół jest krzywy, nie jakoś wiele, ale z 0.5 mm odstaje na środku...
Grzałka fajna, gdyby ktoś pomyślał jeszcze, aby przewodów nie wyprowadzać w prost na śrubę ze sprężyną to było by super.
Nakrętka radełkowana umieszczona w miejscu w sam raz dla 3-5 latka, no chyba, że to wersja azjatycka produktu, oni tam mają mniejsze rączki...
Litepaipy nieco krzywo, ale co tam, gniazdo karty SD, po taniości bez wyrzutnika (dobre i 50gr zaoszczędzone :)
Obudowa elektroniki, ma owalne otwory, aby można było przesuwać elektronikę i dopasować do otworów led/resetu. Jak by nie można było zrobić estetycznie okrągłych otworów, a owalne w PCB...
Wentylator OK (sunon), zamontowany za po mocą typowego dla tej konstrukcji elementu dystansowego nakrętki M4 nałożonej na śrubę M3 :) Poza tym po 10 odchyleniach pomimo nakrętki samo kontrującej, zaczyna latać jak psu....
Elementy mocujące peszel kabla, nie mogą być chyba dobrą reklamą wydruków z jakiejkolwiek drukarki, krzywe, nie dające się wcisnąć w profile, a już na pewno nie da się tego rozmontować...
Może ja jakiś ciemny jestem, ale zostało mi tyle śrubek i innych rzeczy, za to brakło 3 innych śrubek i jednej nakrętki...
A ten wózek to zastanawiam się co będzie jak zjedzie z prowadnicy, i tak dałem ją max w prawo, 20 mm dłuższa prowadnica to koszt nie do przejścia...
Całość wygląda tak
Teraz kable. Producent wspomina, że mogą być dostarczone kable w ekranie i wtedy należy użyć tegoż ekranu w celach ekranowania :), niemniej moja wersja zawiera kable bez ekranu :(. Może jest jakaś wersja eksportowa PRO :)
Pozdrawiam
Krzysiek
zrób od razu inaczej... ja dałem radełkowe nakrętki od dołu a z góry śruby na krzyżak (może być imbus) i wtedy możesz sobie regulować stół od góry, ja to robię podczas pracy jak leci pierwsza warstwa patrząc jaka gruba jest kreska. Nakrętkę Teowa dałem łbem do stołu alu + taśma 2 stronna i się sama nie kręci podczas regulacji.qczek pisze:Nakrętka radełkowana umieszczona w miejscu w sam raz dla 3-5 latka, no chyba, że to wersja azjatycka produktu, oni tam mają mniejsze rączki...
No dobra, ale wolał bym nie ustawiać stołu za każdym wydrukiem.marbalon pisze:zrób od razu inaczej... ja dałem radełkowe nakrętki od dołu a z góry śruby na krzyżak (może być imbus) i wtedy możesz sobie regulować stół od góry, ja to robię podczas pracy jak leci pierwsza warstwa patrząc jaka gruba jest kreska. Nakrętkę Teowa dałem łbem do stołu alu + taśma 2 stronna i się sama nie kręci podczas regulacji.qczek pisze:Nakrętka radełkowana umieszczona w miejscu w sam raz dla 3-5 latka, no chyba, że to wersja azjatycka produktu, oni tam mają mniejsze rączki...
Jak jest geneza tego, że tak trzeba robić, czy oni wykorzystują przypadkiem w sofcie tą krańcówkę, żeby ustawić "poziom 0".
Pozdrawiam
Krzysiek