Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 29 lut 2020, 11:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: niedziela 09 lut 2020, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Mam dziwny problem, zmieniłem hot end na volcano i mam taki dziwny efekt jak na zdjęciu. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Normalny hotend nie robi takich cudów.


IMG_20200209_171112.jpg
IMG_20200209_171112.jpg [ 316.5 KiB | Przeglądany 947 razy ]

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 09 lut 2020, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12538
Lokalizacja: Mikoszewo
Podobny efekt mam jak:
a) głowica ciut za nisko i za bardzo rozsmarowuje pierwszą warstwę
b)dam zadu z czyszczeniem szyby i miejscami adhezja klęka

Edit

Aaaa sorry - teraz dopatrzyłem że masz tego burchla na którejś kolejnej warstwie. A to wtedy powiedziałbym że infill za niski i przez to że dajesz duże kluchy (Volcano) na warstwę kryjącą, ona nie zdąży wystygnąć i się odkształcaa nie ma podparcia.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 lut 2020, 23:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Ale on się podnosi w górę!! jakby się zapadał to byłoby tak jak piszesz.

Ale sprawdze teorię z pierwszą warstwą bo czasem też mi podnosi na stole, tyle, że ja tam mam dimafix i stół ma 75 st.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 10 lut 2020, 23:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12538
Lokalizacja: Mikoszewo
pma_ pisze:
jakby się zapadał to byłoby tak jak piszesz.

Nope - druczyłem kiedyś model statku kosmicznego z gry, składający się z kilku elementów. Jako że bydlę było duże a ja chciałem szybko to przyżydziłem na infill'u i dałem prędkości ile się dało bez autodestrukcji drukarki. Efektem były właśnie takie bąble bo filament stygnąc bez podparcia wyginał się dokładnie tak jak miał na to ochotę. W górę też i to śmiem twierdzić że częściej niż w dół.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 11 lut 2020, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
ok, dzięki

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 17 lut 2020, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Posty: 5809
Lokalizacja: Radzionków
Raczej podejrzewałbym, że temperatura na hotendzie a temperatura na wyświetlaczu to dwie różne wartości.
Pierwsza rzecz, którą bym zrobił to zdjął silikonową osłonę hotendu i sprawdził jak wydruki. Później dopiero zastanawiałbym się nad resztą.

ps. to PLA z włączonym chłodzeniem? Chłodzenie działa?:)

_________________
pozdrawiam
Michał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lut 2020, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
to petg z właczonym chłodzeniem, sprawdzę temperaturę w sobotę i dam znać bo może to dobry trop.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lut 2020, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12538
Lokalizacja: Mikoszewo
PetG? Słyszałem że ten filament nie lubi chłodzenia bo robi się kruchy ale szczerze, nigdy z niego nie drukowałem...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lut 2020, 13:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
chłodzenie jest niewielkie, ja tylko na petg drukuję

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 lut 2020, 14:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:36
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice
Ja na PETG drukuję całkiem bez chłodzenia. Z mojego doświadczenia jakiekolwiek chłodzenie osłabia wiązanie między warstwami.
Podobnie z temperaturą, jak jest zbyt wysoka, pomimo, że w zakresie podanym przez producenta, robi się bardziej krucha i można ją złamać w poprzek warstw. Normalnie pęka.
Aktualnie drukuję na Rosa PETG STANDARD Black i mam temperaturę na hotendzie 235, stół na 90 (na szkle) i bez nawiewu. Bardzo dobrze się drukuję i wcale przesadnie nie nitkuje. Wytrzymałościowo super i bez pryskania klejami świetnie trzyma szkła.
Jak patrzę na te fotki, to też mi się wydaje, że temperatura jest zbyt wysoka, ale nie miałem jeszcze takiego przypadku.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lut 2020, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
No ja mam PET-G Verbatim akurat, chłodzenie jest na jakieś 20% więc bez przesady, temperatura 238 ale właśnie muszę sprawdzić jaka jest naprawdę bo mam tam inny termistor niż w moim zwykły hotend.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lut 2020, 17:26 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Posty: 480
Lokalizacja: Biała Podlasla
U mnie na dd petg i ms petg jakiekolwiek chłodzenie psulo wydruki lub ich wytrzymałość.
Dlatego mam chlodzenie na 0 dla wszystkich moich petg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 20 lut 2020, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:36
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice
Mam tak samo. Wszystko pewnie też zależy od siły chłodzenia. Ja mam dość mocne, więc muszę uważać. Jakiś czas temu zrezygnowałem ze stockowego wentylatora i trochę to przebudowałem[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200220/a3157dded31b72f5d354a0784d3a11e3.jpg[/img]

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 22 lut 2020, 01:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 20 wrz 2012, 22:38
Posty: 248
Lokalizacja: Wrocław
To ja jeszcze dodam, że jak robiłem testy, to u mnie pet-g wygina się w stronę, z której jest nawiew (normalnie drukuję bez). Jak się ma równomierny, to będzie się próbował zawijać w pionie, czyli robić właśnie takie falki.
Co do temperatury, to nie jest jakaś masakryczna, sam drukuję z czarnego pet-g od DD na 240 stopni, a do przezroczystego muszę dać jeszcze 5 więcej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 22 lut 2020, 13:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4028
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Posprawdzałem parę rzeczy
- falki robią się na warstwie pierwszej, wtedy na pewno nie ma chłodzenia
- temperatura jest mniej więcej ok o ile mogę wierzyć chińskiemu multimetrowi (na wszelki wypadek zamówię coś bardziej pewnego i sprawdzę raz jeszcze, ten się nada? https://www.gotronik.pl/ut320a-termometr-cyfrowy-p-5749.html )
- stół sprawdziłem temepratury od 70 do 78 (lustro z dimafix)

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł do czasu nadejścia lepszego termometru?

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.