Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 21 lis 2017, 05:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 11 wrz 2017, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Aluminium wolniutko. 400mm/min. Frez dwu-piórowy widiowy prosto z banggood 6mm. Wiór z aluminium musi mieć więcej miejsca na usunięcie się z obrabianego obszaru więc przy 4 piórach przy tej średnicy oblepi tylko frez i zniszczy obrabianą powierzchnię. Częstotliwość 160 Hz. Staram się oglądać wiór, żeby były powtarzalne kształtem w miarę nie przypominał mąki :) ale też żeby nie przypominał wstążek.
Zagłębienie 0.4 mm więcej nie chce, boję się. Na razie się uczę ale z moich spostrzeżeń większość wysokości warto zrobić z naddatkiem 0.3 a później zebrać frezem z całej wysokości. Wychodzi lustro.

Chłodzenie? Na razie frezarka w kuchni stoi więc staram się nie ciaprać chłodziwem po ścianach. W nowo remontowanym warsztaciku też będę musiał pomyśleć o osłonach. Próbowałem polewać olejem do przekładni ale usunął się wraz z odsysanym wiórem. Kupiłem jednak dyszę do mgiełki olejowej oraz nówkę kompresor na wyprzedaży w castoramie. Musze to pożenić.

Na razie wykonałem próbkę wieszaka do blatu biurka dla dzieciaków w sklejce liściastej.
Brzegi ostre jak brzytwa. Frezik 3.125mm 260Hz. 1200mm/sec.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 11 wrz 2017, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Przy frezowaniu aluminium do chłodzenia używaj denaturatu albo spirytusu technicznego. Szybko odprowadza ciepło i odparowuje.
Powierzchnia obrabiana wychodzi jak lustro.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 04:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Oooo... w życiu bym nie pomyślał. A spirytus nie stwarza przy takim intensywnym parowaniu zagrożenia. Jak go aplikować? Strzykawką? Z gwinta? Frezować w zanurzeniu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Używam do chłodzenia denaturatu i poza "aromatem" nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Co do aplikacji to ja używam frezów 3,175mm więc denaturat podaję w okolice freza przy pomocy strzykawki.
Staram się aby w rowku po frezie cały czas był denaturat tak aby frez był cały czas chłodzony.
Możesz też skorzystać ze spryskiwacza.
Z gwinta nie polecam ;-) są lepsze trunki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 08:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Posty: 2497
Lokalizacja: Poznań
Roslaw79 potestuj sobie frezy downcut, które nie wyciągają wiórów do góry strzępiąc obrabianą krawędź tylko kierują wióry w dół dociskając dodatkowo materiał do blatu. Gdzie kupowałeś wrzeciono, można prosić o linka? Jaką masz pompę do jego chłodzenia? I jeszcze pytanie o prędkościach na wolnym przebiegu. Fajna lekka kompaktowa frezarka, moja musiała na wózku widłowym wjeżdżać do garażu. Też mam pikoCNC i sobie bardzo chwalę.

_________________
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 08:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 13:16
Posty: 598
Lokalizacja: Redditch / Tarnów
ja frezuje aluminium frezem jednopiórowym, maksymalnie 0.2mm i dość duży posuw, nie chłodzę niczym i wszystko ładnie wygląda


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 09:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 19:29
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Kris_po pisze:
ja frezuje aluminium frezem jednopiórowym, maksymalnie 0.2mm i dość duży posuw, nie chłodzę niczym i wszystko ładnie wygląda


Też tak frezowałem do czasu kiedy chciałem coś wyciąć w alu PA38. Wiór się stopił, wszystko zakleiło się wkoło frezu i kiszka.
Również pracuję frezem jednopiórowym, fi 3,175. Maksymalnie zdejmuję 0.3mm. Posuw ok. 250-350 mm/min.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 wrz 2017, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Wrzeciono całkiem fajne wraz z inwerterem. Jestem mega zadowolony. Co prawda manual dołączony do niego był trochę ubogi ale wszystko jest w necie. Kupiłem od chińskiego dżentelmena motor-mall w 2016 roku (shipment z Anglii w 8 dni)

link użytkownika:
http://www.ebay.com/usr/motor-mall?_trksid=p2057872.m2749.l2754

Link do podobnej aukcji:
http://www.ebay.com/itm/220V-WATER-COOLED-MOTOR-SPINDLE-ER20-2-2KW-AND-INVERTER-DRIVE-VFD-CE-TOP-QUALITY-/171390941525?hash=item27e7b23955

Czy ktoś wie jak zintegrować mój inwerter z PikoCNC. Na razie steruję prędkością z palca ale to nieprofesjonalne.

Pompka:
Kupiłem wiele i testowałem wiele. Zacząłem od pompy CO - kapa -(Nie idźcie tą drogą). Później mega głośna dająca milion barów na 12V - głośna na maxa -(Nie idźcie ta drogą). W końcu zamówiłem badziew za 3 dolce - wypas i cisza.

https://www.aliexpress.com/item/Ultra-quiet-DC-12V-4-2W-240L-H-Flow-Rate-Waterproof-Brushless-Pump-Mini-Submersible-Water/32792939616.html

Prędkość w wolnych przebiegach ustawione mam 2400 mm/sec ale testowałem 4000 i też było git.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 wrz 2017, 11:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Odnosnie tej pompki za 3 dolce.
Mam taka w mojej drukarce 3D z glowica chlodzona woda (mialem dosyc przeciagow od wentylatora chlodzacego glowice).
Owszem - cicha. Ale niestety nie jest jakas super hiper - widze po pol roku ze jej wydajnosc mocno spadla. Do monitorowania przeplywu mam po prostu powrot wyprowadzony ponad lustro wody i widze, ze juz nie "sika" takim mocnym strumieniem jak na poczatku montazu. Wiec monitoruj temperature wrzeciona, zeby nie byc zdziwionym, ze sie przegrzalo.

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 wrz 2017, 11:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 22:07
Posty: 491
Lokalizacja: łódzkie
Jeśli pompka do chłodziwa to polecam tą http://allegro.pl/pompka-pompa-chlodziw ... 47887.html
Przerobiłem kilka i się nie sprawdziły. Cena może wysoka ale kupujemy raz a dobrze i mamy spokój.
Produkt polski dobry kontakt i pomoc w wyborze.l Więcej u sprzedawcy.

_________________
Turnigy 9XR, RengeLink, GS,OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Patch ,DX201, TwinStar II, SW 1880, BEVRC PV700, 19"LCD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 wrz 2017, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Qurche, piękna i profesjonalna ta pompka. Widzę również , że jest zatapialna. U mnie obieg zamknięty bez zbiornika wyrównawczego. W płynie zaobserwowałem niewielkie bańki powietrza które w znakomity sposób pozwalają monitorować prędkość przepływu cieczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 wrz 2017, 21:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 13:16
Posty: 598
Lokalizacja: Redditch / Tarnów
ja mam taką i daje radę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 lis 2017, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Witam, Ostatnio trochę zastanawiałem się jak właściwie podejść do tematu frezowania aluminium na ploterku tak by otrzymać ładną powierzchnię przy jednym przejeździe (czyli zagłębienie 3mm). Niestety nie dorobiłem się frezów typu downcut, za to nabyłem kilka chińskich frezów widiowych dwu-piórowych. Postanowiłem zmniejszyć prędkość obrotową freza no i oczywiście zmniejszyć prędkość frezowania. Skupiłem się na freziku fi 4.
Znalazłem dosyć fajną parę parametrów 43Hz i 40mm/sec. Bez chłodzenia (tylko olej i pędzel)

Tak się przydarzyło, że Wuj poprosił mnie o wycięcie stolika do drukarki ze starej 3mm obudowy jakiejś elektroniki z lat 70-tych. Płytka wykonana z twardego anodowanego aluminium. Podczas frezowania frez i materiał rozgrzały się max do 40 stopni.
Było całkiem cicho. Mogłem w spokoju drzeć się na dzieci.
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 15 lis 2017, 08:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 22:07
Posty: 491
Lokalizacja: łódzkie
Przede wszystkim jak na plotek to głębokoś przejścia na raz i jeszcze na dodatek dla freza fi 4 dużo za duża. Parametry skrawania wylicza się ze wzoru dla danego freza (średnica, ilość piór, obroty wrzeciona ...) Aluminium najlepiej chłodzić alkoholem. Dobrze odprowadza ciepło i zapobiega przyklejania wióra do freza.

_________________
Turnigy 9XR, RengeLink, GS,OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Patch ,DX201, TwinStar II, SW 1880, BEVRC PV700, 19"LCD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 15 lis 2017, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Nie rozumiem. To nie liczy się efekt. Dla mnie jeden przejazd oznacza powierzchnię jak lustro. Dlatego szukałem takich właśnie parametrow


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.