Strona 1 z 1

mocowanie śmigła - pierścień centrujący - adapter - problem

: wtorek 07 lut 2017, 22:41
autor: mr_egon
Szanowni Panowie Eksperci,
posiadam śmigła, które przyszły wraz z pierścieniami centrującymi co przedstawia zdjęcie poniżej:
pierscien smiglo.jpg
pierscien smiglo.jpg (275.62 KiB) Przejrzano 6373 razy
Wraz z silnikami przyszły takie adapterki do zamocowania śmigieł na wale silnika widoczne na zdjęciu:
adapter pierscien.jpg
adapter pierscien.jpg (346.07 KiB) Przejrzano 6373 razy
Proszę mnie teraz oświecić jakim cudem mam zamocować pierścień centrujący na niegwintowanej części walca skoro średnica niegwintowanej części wynosi D = 5,25 mm:
srednica walca.jpg
srednica walca.jpg (207.85 KiB) Przejrzano 6373 razy
a średnica zewnętrzna gwintu wynosi dz = 5,85 mm:
dz.jpg
dz.jpg (212.51 KiB) Przejrzano 6373 razy
Co te Chińczyki wymyśliły. Bez pierścienia to nie ma sensu - nie po to szlifuję śmigło w celu wyważenia, żeby potem latało 0,6 mm na wale bo nie ma pierścienia założonego, albo jest tylko że o większej średnicy wewnętrznej.
Problem ten już był poruszany na forum Mocowanie śmigieł do silników (quadcopter)
Problem w tym że zadna z tych tulejek nie chce przejść przez gwint tego adapterka.
ale rozmowa zeszła na inny temat

z góry dziękuje za pomoc

Re: mocowanie śmigła - pierścień centrujący - adapter - prob

: piątek 17 lut 2017, 11:43
autor: xboomx
Może nie jestem specjalistą, ale przychodzą mi do głowy trzy rozwiązania.
1) Rozciąć pierścień ostrym nożem (skalpel lub do tapet) tak, żeby jak najmniej zdeformować plastik w miejscu nacięcia.
2) Przeszlifować / spiłować wierzchołek gwintu
3) Zmrozić adapter śmigła (powinien się minimalnie skurczyć) i podgrzać pierścień - może uzyska wystarczającą elastyczność?

Można też kupić nowy, pasujący do śmigieł, adapter :)

Pozdrawiam

Re: mocowanie śmigła - pierścień centrujący - adapter - prob

: piątek 17 lut 2017, 11:59
autor: Tanner
Ten adapter to jest jakiś wymysł moim zdaniem, czego by nie zrobić, najpierw śmigło musi przejść przez 5.85mm żeby zatrzymać się na 5.25, też nie rozumiem. Można włożyć tulejkę tak aby śmigło było na wysokości gwintu, ale nadal to jakaś dziwna kombinacja a tulejka niewycentrowana zrobi ogromne bicie. Jakie to silniki i jaki mają oryginalnie system montażu?