Wczoraj przyszły nowe silniki i siedząc wieczorem nie mając co robic postanowiłem zbudować małą hamownię.
Tak ale z czego i jak?
Po chwili zastanowienia padło na kij od szczotki :))))
A po 15 minutach pierwszy test pierwszego śmigiełka.
Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, iż kij od szczotki jest idealnym tworzywem do budowy.
I tak powstało to:
Jeszcze nie doszły kolejne śmigiełka więc mogłem sprawdzić tylko to co mam.
i tak:
silniczek DJI 2212
zasilanie 4s
śmigło czarna taniocha 1045
wynik 1,15kg ciągu.
Wynik bardzo zadowalający i pozwala budować na tym zestawie kopterki do 3 kg.
Może zdjęcia pozwolą innym na budowę prostej hamowni do swoich pomiarów.
Prostacka hamownia z kija od szczotki.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Prostacka hamownia z kija od szczotki.
No nie, lubię improwizację ale to już przesada. Niebezpieczne, brak kompensacji sił poprzecznych i efektu gyro, jak się urwie to przemieli okolicę (ten lipo 5Ah ładnie się będzie palił gdy go śmigło przetnie). Przecież ta waga nie jest jakoś bardzo mocna. Jednak patent z "L" to podstawa w takich konstrukcjach amatorskich. Ale plus za tematykę, hamownia to bardzo ważna kwestia.
Zamówiłem w GLB wagę z interfejsem na porcie szeregowym, mam zamiar zrobić automatyczne zdejmowanie charakterystyk - na jakimś Criusie się zrobi sterowanie ciągiem i zapisywanie wyniku.
Zamówiłem w GLB wagę z interfejsem na porcie szeregowym, mam zamiar zrobić automatyczne zdejmowanie charakterystyk - na jakimś Criusie się zrobi sterowanie ciągiem i zapisywanie wyniku.
Re: Prostacka hamownia z kija od szczotki.
Co ma się urwać. A w kopterach to masz jakieś zabezpieczenie?
"L" nie jest podstawą - jest jedną z możliwości.
Hamownia nie jest do końca taka ważna bo co mi po tym że silnik nie ma ciągu odpowiedniego dla projektu jak jest już kupiony:)
Przecież nie wyżucę go i nie kupię nowego a jak kupuję to już mam względne pojęcie o ciągu z danych producenta.
Ściąganie charakterystyk ciągu nie jest potrzebne przy amatorskim składaniu kopterów.
Ewentualnie wystarczy tylko ciąg max i to wszystko.
A tak naprawdę po co ci taki gaget do zdejmowania charakterystyk?
Co znajomość charakterystyki ciągu zmieni w budowie koptera?
Mój gaget jest gagetem i wystarczy do stwierdzenia tego podstawowego parametru i nic więcej.
NIECH ŻYJĄ KIJE OD SZCZOTKI
"L" nie jest podstawą - jest jedną z możliwości.
Hamownia nie jest do końca taka ważna bo co mi po tym że silnik nie ma ciągu odpowiedniego dla projektu jak jest już kupiony:)
Przecież nie wyżucę go i nie kupię nowego a jak kupuję to już mam względne pojęcie o ciągu z danych producenta.
Ściąganie charakterystyk ciągu nie jest potrzebne przy amatorskim składaniu kopterów.
Ewentualnie wystarczy tylko ciąg max i to wszystko.
A tak naprawdę po co ci taki gaget do zdejmowania charakterystyk?
Co znajomość charakterystyki ciągu zmieni w budowie koptera?
Mój gaget jest gagetem i wystarczy do stwierdzenia tego podstawowego parametru i nic więcej.
NIECH ŻYJĄ KIJE OD SZCZOTKI