Prostacka hamownia z kija od szczotki.

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Prostacka hamownia z kija od szczotki.

Post autor: maxiiii »

Wczoraj przyszły nowe silniki i siedząc wieczorem nie mając co robic postanowiłem zbudować małą hamownię.
Tak ale z czego i jak?
Po chwili zastanowienia padło na kij od szczotki :))))
A po 15 minutach pierwszy test pierwszego śmigiełka.

Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, iż kij od szczotki jest idealnym tworzywem do budowy.

I tak powstało to:
Obrazek
Obrazek

Jeszcze nie doszły kolejne śmigiełka więc mogłem sprawdzić tylko to co mam.

i tak:
silniczek DJI 2212
zasilanie 4s
śmigło czarna taniocha 1045

wynik 1,15kg ciągu.

Wynik bardzo zadowalający i pozwala budować na tym zestawie kopterki do 3 kg.

Może zdjęcia pozwolą innym na budowę prostej hamowni do swoich pomiarów.
oko
Posty: 919
Rejestracja: wtorek 22 paź 2013, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prostacka hamownia z kija od szczotki.

Post autor: oko »

No nie, lubię improwizację ale to już przesada. Niebezpieczne, brak kompensacji sił poprzecznych i efektu gyro, jak się urwie to przemieli okolicę (ten lipo 5Ah ładnie się będzie palił gdy go śmigło przetnie). Przecież ta waga nie jest jakoś bardzo mocna. Jednak patent z "L" to podstawa w takich konstrukcjach amatorskich. Ale plus za tematykę, hamownia to bardzo ważna kwestia.

Zamówiłem w GLB wagę z interfejsem na porcie szeregowym, mam zamiar zrobić automatyczne zdejmowanie charakterystyk - na jakimś Criusie się zrobi sterowanie ciągiem i zapisywanie wyniku.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prostacka hamownia z kija od szczotki.

Post autor: maxiiii »

Co ma się urwać. A w kopterach to masz jakieś zabezpieczenie?
"L" nie jest podstawą - jest jedną z możliwości.
Hamownia nie jest do końca taka ważna bo co mi po tym że silnik nie ma ciągu odpowiedniego dla projektu jak jest już kupiony:)
Przecież nie wyżucę go i nie kupię nowego a jak kupuję to już mam względne pojęcie o ciągu z danych producenta.

Ściąganie charakterystyk ciągu nie jest potrzebne przy amatorskim składaniu kopterów.
Ewentualnie wystarczy tylko ciąg max i to wszystko.


A tak naprawdę po co ci taki gaget do zdejmowania charakterystyk?
Co znajomość charakterystyki ciągu zmieni w budowie koptera?

Mój gaget jest gagetem i wystarczy do stwierdzenia tego podstawowego parametru i nic więcej.

NIECH ŻYJĄ KIJE OD SZCZOTKI ;-)
ODPOWIEDZ