Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (220)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
darekrc
Posty: 57
Rejestracja: wtorek 04 gru 2018, 18:01
Lokalizacja: Warszawa

Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (220)

Post autor: darekrc »

Hej

Zależy mi na dobraniu silników do ramy 220(4S) w miarę rozsądnej cenie ale takich żeby emitowały jak najmniejsze drgania. Zależy mi na fajnych, płynnych nagraniach (kamera gopro hero black 5 na mocowaniu TPU). Oczywiście t-motor II lub III były by idealne ale może ktoś ma doświadczenie i poleci coś nieco tańszego a o równie/podobnej kulturze pracy.

Do tej pory latam na dość mocno budżetowych silnikach (teraz cena 176 ale ja kupilem za 140):
https://www.banggood.com/5-PCS-Racersta ... rehouse=CN
oraz testowałem przeróżne śmigła od Danlopa, poprzez Gefmany aż po HQprop 5045/46 i niestety nagrania nie są ładne, widać drgania, najwięcej przy maks dodaniu gazu. W kamerze wyłączona stabilizacja (na włączonej okropne żelowanie).
Mam jeszcze pytanie, jak przeglądam te silniki to niektóre nie mają oznaczeń ani możliwości wyboru między CW a CCW - dlaczego? Czy mają jakieś inne zabezpieczenie przed ewentualnym odkręcaniem się śmigieł ??
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: Adrián »

Emax rs - rs2. Rozmiar i kv wg potrzeb.
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: Majk99 »

Ogólnie każdy nowy, dobrej jakości silnik powinien działać płynnie. Pamiętaj jednak, że na tym sprawa się nie kończy bo jednak w tym przypadku dobre ustawienie pidów i filtrów może być nawet ważniejsze niż dobre silniki. Niestety filtry i pidy w ustawieniu łatwe nie są ale jeśli chcesz mieć idealny obrazek to trzeba się trochę pomęczyć. Jakby co w nowym bf bardziej niż pidami zalecana jest zabawa filtrami.
Co do nakrętek. Prawie od zawsze latam na "normalnych" i nigdy mi się samo z siebie śmigło nie odkręciło (kilka razy się poluzowało ale wcześniej po prostu nie było max dokręcone). No i nakrętki z kompletu mają taką wkładkę teflonową, która sprawia, ze nakrętka mocniej się trzyma.
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: Adriee »

U mnie jednym z powodów wibracji były poturbowane nakrętki silników. Wymiana na nowe dużo pomogła, ale wibracje nadal były.
Po tym podwyższyłem TPA Breakpoint na 1700 i 60 - już dużo pomogło. A na koniec zastosowałem silikonowe podkładki pod silniki - wibracji już prawie nie było. Silniki Racerstar nie są złe, ale i nie są najlepsze. Dwie sztuki ledwo wyjęte z pudełka na dzień dobry miały niewyważone dzwonki (albo miały, ale niezbyt dokładnie?)...
Możesz też pod kamerę podłożyć jakąś gąbkę, piankę - to też pomaga. Wymiana silników to raczej już ostateczność, gdy powyższe metody nie wnoszą za dużo ;)
EDIT:
Jeżeli masz Betaflight 4.0, możesz zwiększyć D dla osi PITCH/ROLL o np. 2pk i obniż P też o 2. Zobacz, czy chociaż trochę pomoże.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: Verid »

Każdy silnik, szczególnie w zestawieniu ze śmigłem, generuje "jakieś" wibracje, nawet jeżeli śmigło było wyważane. Te lepsze silniki (droższe) generują mniej, te tańsze więcej. Skoro masz już jakieś silniki to spróbuj je doprowadzić do ładu jako cały napęd.
Najpierw wyważ śmigła na porządnej wyważarce. Żadne gwintowane barachło. Ośka musi być sama z siebie dobrze wyważona bo inaczej szkoda śmigła i twojej roboty.
Załóż śmigło na silnik i zaciśnij ale broń cię Panie używać kołpaków. Kołpaki to zło. Tylko nakrętki z wkładką, ewentualnie prawe/lewe jak masz takie silniki.
Znajdź na forum wątek o wyważaniu dynamicznym silników za pomocą akcelerometru i karty dźwiękowej.
Wyważ każdy silnik jako całość tj ze śmigłem i potem już tego śmigła nie zdejmuj.
To tyle co możesz zrobić dla napędu (poza wspomnianymi wcześniej metodami).
Pamiętaj że jello najbardziej widać przy krótkim czasie otwarcia migawki. Możesz próbować ją spowolnić. W przypadku starego Ph2 i GoPro3 to bylo niebo a ziemia po założeniu ND4 czy CPL'ki.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
darekrc
Posty: 57
Rejestracja: wtorek 04 gru 2018, 18:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: darekrc »

Dziękuje Wam za cenne wskazówki! Zaczynam zatem wprowadzać je w życie. Mam jeszcze pytanie, czy sam kontroler lotu ma w tym temacie duże znaczenie? W tej chwili latam na SP racing F3 ale lada moment ma przyjść Matek F722-SE i ciekawi mnie czy będzie to miało znaczący wpływ na jakość nagrań.
THX!
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: Verid »

darekrc pisze:czy sam kontroler lotu ma w tym temacie duże znaczenie?
Nie tyle kontroler co jego ustwienia ale tu należy rozróżnic dwa rodzaje niestabilności obrazu. Źle ustawiony kontroler da ci obraz jakbyś biegł z tą kamerą w zębach albo zawieszoną na sznurku na szyi. Wibracje od napędu dają znacznie drobniejsze drgania objawiające się tzw. jello czyli charakterystycznym pływaniem obrazu na wzór trzęsącej się galaretki.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
darekrc
Posty: 57
Rejestracja: wtorek 04 gru 2018, 18:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pomoc w doborze silników o maksymalnej redukcji drgań (2

Post autor: darekrc »

U mnie występują dwa objawy. Np. jak lecę nisko nad łąką praktycznie nie używając drążków w celu jak najbardziej stabilnego lotu to jest momentami efekt o którym piszesz " jakbyś biegł z tą kamerą w zębach albo zawieszoną na sznurku na szyi" Może bez przesady, aż tak źle nie jest ale daleko temu do extra smooth... Drugi objaw, te żelowanie, występuje częściej stąd mój post o silnikach bo w tym upatrywałem przyczynę (wibracje). No nic powalczymy z tematem... Jak znacie jakieś fajne tutki to podrzućcie.
Tak na marginesie, ale mocno w temacie. Polecam taki program lub wtyczkę do After Effects który pięknie stabilizuje nagrania z GOPRO - Nazywa się RealSteadyGo. Może czasami poratować... Jest wersja próbna więc zobaczcie co potrafi. Ma oczywiście minusy i warto jednak zadbać o stabilne i plynne nagrania w samym procesie latania ;)

Adriee,
Zmieniłem te TPA, w week zobaczymy co to przyniesie, pod mocowanie kamerki też dam podobne podkladki jak pod silniki (te juz mialem) Z BF 4.0 poczekam juz na Mateka F7, dzięki.

Edit:
Pobawilem sie ustawieniami w TPA i u mnie najlepiej sprawdza sie 50/1600. Jest roznica w plynnosci latania, zwlaszcza przy ewolucjach. Co do drgan to przy niskich obrotach i wolnych lotach wygląda to juz bardzo fajnie natomiast problem mam nadal przy dynamicznym gazowaniu, ale tu chyba winne jest mocowanie kamery gopro które pod wpływem oporów wiatru po prostu się rusza .
ODPOWIEDZ