Wypoziomowanie silników

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

byzoeu
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 wrz 2018, 21:31
Lokalizacja: Poznań

Wypoziomowanie silników

Post autor: byzoeu »

Cześć. Naszła mnie taka myśl czy dobrze to zrobiłem u siebie. Mianowicie mam ramę HMF U580(parasolka). Podczas montażu rurek(ramion) w samym zawiasie było to o tyle proste bo są w rurkach odpowiednie otwory wywiercone przez producenta. Więc montując je poprostu ustawiamy je tak by pasowały do siebie otwory w rurce do otworow w zawiasie i łączymy śrubą. Natomiast z drugiej strony mamy mocowanie silnika montowane na tejże rurceale już takich otworów (centrująco-naprowadzających)brak. Poskładałem to na logike i celowanie mniej-więcej w poziom do ramy ale zaczołem się zastanawiać jak to sprawdzić czy żeczywiście są prostopadło-równolegle do poziomu ramy. Temat tak mnie nurtuje że aż chyba dyskalkulia mi się objawiła. Przecież jak źle się to ustawi to i dryf może występować bądź (yaw) samoobroty itp. Czy ktoś z kolegów ma jakiś patent na takie ustawienie? W ramach z płaskimi ramionami nie ma tego problemu i dlatego jakoś wcześniej nawet na to nie zwracałem uwagi.
grryf
Posty: 122
Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Lokalizacja: Białystok

Re: Wypoziomowanie silników

Post autor: grryf »

Żyrandolem nie latalem. 5-calowy rtf z 1 silnikiem pod kątem latał wyśmienicie do swojego końca
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
byzoeu
Posty: 24
Rejestracja: sobota 29 wrz 2018, 21:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Wypoziomowanie silników

Post autor: byzoeu »

"Żyrandol" jest tylko do folmowania choć i tak fan daje. Jak kręce coś i potem na obrazie widać że ucieka w którąś stronę to trochę drażni. Z tąd też pytanie o takie ustawianie silników na rurkach. Do zabawy to jest Geprc Cygnet3 Pro 145.
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Wypoziomowanie silników

Post autor: Tanner »

Na oko, tak żeby było prosto, wystarczy, nie musi być dokładności co do 0.1 stopnia :-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wypoziomowanie silników

Post autor: Verid »

Oczywiście w pewnym rozsądnym zakresie kontroler powinien sobie dać radę z krzywo ustawionymi silnikami i oczywiście nie należy mu utrudniać życia dbając o ich prawidłowe mocowanie.
Co do tego jak - można jak pisze Tanner, na oko. Wbrew pozorom to dość czuły instrument pozwalający w wystarczającym stopniu ocenić czy silnik jest pod właściwym kątem względem CP czy nie. Inna metoda, która sprawdza się przy szerokich silnikach typu pancake to garść klocków o tych samych wymiarach. Kładziesz nieobciążoną ramę na takich klockach tak żeby każdy silnik był podparty za rotor z dwóch stron i patrzysz czy któryś nie odstaje od klocka. Jeżeli masz wąskie silniki to metoda na ekierkę - stawiasz ramę na płaskiej i poziomej powierzchni tak żeby CP był wypoziomowany a potem przykładasz ekierkę tak żeby jedna przyprostokątna opierała się o podłoże a druga o rotor i patrzysz czy rotor przylega do ekierki na całej długości.
Ten wredny...
ODPOWIEDZ