Strona 1 z 1

Octo x8 - dwa gorące silniki

: czwartek 22 cze 2017, 10:11
autor: Tanner
Hej, mam problem, zbudowałem nowe octo X8 i nawet po krótkim locie mam gorące dwa silniki - nr 4 (górny) oraz nr 6 (dolny), schemat poniżej. Najpierw robiłem testy platformy na silnikach/śmigłach z poprzedniego setupu, ogólnie silniki były ciepłe a te dwa gorące, dotknąć się nie dało, ale napęd był ogólnie słaby wiec pomyślałem, że po prostu silniki tak ostro muszą pracować.
Wczoraj zrobiłem pierwszy lot na docelowych silnikach które mają ogromny zapas mocy i sytuacja identyczna, wszystkie zimne, dwa gorące tak że nie da się dotknąć na dłużej niż 2 sekundy.
Co to może być? :)

EDIT - ważna rzecz - na jałowych obrotach, tj po uzbrojeniu prawie dolne ramie (czyli silniki 4 i 8) kręcą się zdecydowanie szybciej niż reszta. Może w locie jest tak samo, silnik 4 obraca się za szybko i przeciwległy 6 też musi aby trzymać YAW?

Re: Octo x8 - dwa gorące silniki

: piątek 23 cze 2017, 13:16
autor: madej
Czy w przypadku okto kontrować zwiększoną mocą nie powinny 3 silniki?

Re: Octo x8 - dwa gorące silniki

: piątek 23 cze 2017, 14:11
autor: Tanner
Szczerze - nie wiem, ale raczej nie - te gorące są przeciwległe i kręcą się w przeciwne strony - więc jakoby się znoszą, ale może tak tylko mi się wydaje. Zrobię dzisiaj test w kwestii szybkich obrotów po uzbrojeniu, zamienię ramiona miejscami, zobaczymy czy to kwestia konkretnego ESC czy FC świadomie podaje wyższy sygnał na to ramię.

Re: Octo x8 - dwa gorące silniki

: sobota 24 cze 2017, 20:46
autor: Tanner
Gdyby ktoś miał podobny problem - głupie moje przeoczenie, nie zrobiłem kalibracji ESC - podłączenie każdego bezpośrednio do odbiornika, drążek max do góry, podłączenie pakietu, melodyjka, drążek na dół, melodyjka, gotowe :)