izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku)
Witam mam pytanie do modelarzy którzy skracali kable silnika. Oryginalnie na końcach są już przygotowane do lutowania. Ale niestety musiałem je przyciąć i teraz nie wiem jak przygotować taki przewód do lutowania. Dodam że przylutowałem silnik (2300kv) do esc littlebbe 20a bezpośrednio do jego płytki, i chyba coś poszło nie tak :( po włączeniu poszedł dym z silnika, silnik działa mogę go wciąż używać ? Co tam było nie tak :/ ?
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
Zdejmujesz izolację na małym kawałku, maczasz w paście lutowniczej (albo używasz kalafonii jak ją wolisz), przygrzewasz lutownicą, nadmiar wycierasz chusteczką. Potem nałóż trochę cyny na kabelek tak by się "pobielił" i możesz lutować silnik do regulatora. Co do silnika - pewnie poszło uzwojenie, ale dlaczego - ciężko powiedzieć. Następnym razem dokładnie sprawdź czy nie zrobiłeś nigdzie zwarcia.
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
Zwarcia nie było :/ mogę go używać ? z tym że jest problem bo nie posiadam ani kalafoni ani pasty .
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
No to do elektronika i sobie kup. Ja osobiście polecam pastę, ale są inni którzy jej nie cierpią i wolą kalafonię. Na twoim miejscu ja bym tego silnika już nie próbował podłączać, bo jeszcze ESC się jakoś spali...
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
silnik podpiąłem do chińskiego 30a działa ale się szybko grzeje, zostawię go na części łożyska i dzwonek. Teraz nie wiem co z tym esc zmierzyłem oporność miernikiem (chińskim) i na jednej fazie jest całkowity przepływ a na innych po 100 czegoś tak samo w innym esc które działa.
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
Nie chciałem tworzyć nowego tematu, więc piszę tutaj. W quadzie kolegi walkera scout x4 , przestał działać silnik. Rozebrałem go i wyszło, że regulator jest padnięty (kondensator wylany i stabilizator napięcia się grzeje). Sprawdziłem silnik poprzez podpięcie do innego regulatora i pracuje on normalnie bez szarpania - płynnie. Co prawda widać na jego uzwojeniu, że w kilku miejscach emalia z uzwojenia przyciemniała, czyli pewnie doszło do jej przegrzania i nadtopienia. teraz pytanie, czy mimo tego, że widzę, że silnik był w jakiś sposób przegrzany (ciemna barwa emalii), to jeśli działa poprawnie z innym regulatorem, oznacza, że jest w pełni sprawny?
Wydaje mi się, że gdyby miał zwarcie na uzwojeniu, to nie pracowałby płynnie. Test był wykonany beż obciążenia.
Wydaje mi się, że gdyby miał zwarcie na uzwojeniu, to nie pracowałby płynnie. Test był wykonany beż obciążenia.
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
Trudno ocenić jak to "przegrzanie" silnika wpłynie na jego trwałość. W 250-tce do wyścigów bym się nie przejmował i latał aż padnie, ale widzę, że ta walkera to już słusznego rozmiaru kopterek z gimbalem, więc ew. szkody z tytułu uwalenia silnika w locie będą spore. Ja bym w tym przypadku nie ryzykował i wymienił silnik.
Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku
Teraz pomyślałem że ewentualna usterka może się ujawnić dopiero po rozgrzaniu silnika gdy uzwojenie się rozszerzy i zewrze. Postaram się przeprowadzić testy pod obciążeniem.