Strona 1 z 1

izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku)

: środa 28 wrz 2016, 15:32
autor: kamilllk
Witam mam pytanie do modelarzy którzy skracali kable silnika. Oryginalnie na końcach są już przygotowane do lutowania. Ale niestety musiałem je przyciąć i teraz nie wiem jak przygotować taki przewód do lutowania. Dodam że przylutowałem silnik (2300kv) do esc littlebbe 20a bezpośrednio do jego płytki, i chyba coś poszło nie tak :( po włączeniu poszedł dym z silnika, silnik działa mogę go wciąż używać ? Co tam było nie tak :/ ?

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: środa 28 wrz 2016, 15:36
autor: MacPiston
Zdejmujesz izolację na małym kawałku, maczasz w paście lutowniczej (albo używasz kalafonii jak ją wolisz), przygrzewasz lutownicą, nadmiar wycierasz chusteczką. Potem nałóż trochę cyny na kabelek tak by się "pobielił" i możesz lutować silnik do regulatora. Co do silnika - pewnie poszło uzwojenie, ale dlaczego - ciężko powiedzieć. Następnym razem dokładnie sprawdź czy nie zrobiłeś nigdzie zwarcia.

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: środa 28 wrz 2016, 16:30
autor: kamilllk
Zwarcia nie było :/ mogę go używać ? z tym że jest problem bo nie posiadam ani kalafoni ani pasty .

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: środa 28 wrz 2016, 17:25
autor: MacPiston
No to do elektronika i sobie kup. Ja osobiście polecam pastę, ale są inni którzy jej nie cierpią i wolą kalafonię. Na twoim miejscu ja bym tego silnika już nie próbował podłączać, bo jeszcze ESC się jakoś spali...

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: środa 28 wrz 2016, 18:05
autor: kamilllk
silnik podpiąłem do chińskiego 30a działa ale się szybko grzeje, zostawię go na części łożyska i dzwonek. Teraz nie wiem co z tym esc zmierzyłem oporność miernikiem (chińskim) i na jednej fazie jest całkowity przepływ a na innych po 100 czegoś tak samo w innym esc które działa.

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: czwartek 15 gru 2016, 07:39
autor: dubik3e
Nie chciałem tworzyć nowego tematu, więc piszę tutaj. W quadzie kolegi walkera scout x4 , przestał działać silnik. Rozebrałem go i wyszło, że regulator jest padnięty (kondensator wylany i stabilizator napięcia się grzeje). Sprawdziłem silnik poprzez podpięcie do innego regulatora i pracuje on normalnie bez szarpania - płynnie. Co prawda widać na jego uzwojeniu, że w kilku miejscach emalia z uzwojenia przyciemniała, czyli pewnie doszło do jej przegrzania i nadtopienia. teraz pytanie, czy mimo tego, że widzę, że silnik był w jakiś sposób przegrzany (ciemna barwa emalii), to jeśli działa poprawnie z innym regulatorem, oznacza, że jest w pełni sprawny?

Wydaje mi się, że gdyby miał zwarcie na uzwojeniu, to nie pracowałby płynnie. Test był wykonany beż obciążenia.

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: czwartek 15 gru 2016, 11:23
autor: NeXuS
Trudno ocenić jak to "przegrzanie" silnika wpłynie na jego trwałość. W 250-tce do wyścigów bym się nie przejmował i latał aż padnie, ale widzę, że ta walkera to już słusznego rozmiaru kopterek z gimbalem, więc ew. szkody z tytułu uwalenia silnika w locie będą spore. Ja bym w tym przypadku nie ryzykował i wymienił silnik.

Re: izolacja kabli w silniku (pojedynczych drucików w środku

: czwartek 15 gru 2016, 12:14
autor: dubik3e
Teraz pomyślałem że ewentualna usterka może się ujawnić dopiero po rozgrzaniu silnika gdy uzwojenie się rozszerzy i zewrze. Postaram się przeprowadzić testy pod obciążeniem.