Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 27 lut 2017, 00:39


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa 28 wrz 2016, 15:32 
Offline

Rejestracja: piątek 25 wrz 2015, 06:50
Posty: 26
Witam mam pytanie do modelarzy którzy skracali kable silnika. Oryginalnie na końcach są już przygotowane do lutowania. Ale niestety musiałem je przyciąć i teraz nie wiem jak przygotować taki przewód do lutowania. Dodam że przylutowałem silnik (2300kv) do esc littlebbe 20a bezpośrednio do jego płytki, i chyba coś poszło nie tak :( po włączeniu poszedł dym z silnika, silnik działa mogę go wciąż używać ? Co tam było nie tak :/ ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 wrz 2016, 15:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Posty: 917
Lokalizacja: Gliwice
Zdejmujesz izolację na małym kawałku, maczasz w paście lutowniczej (albo używasz kalafonii jak ją wolisz), przygrzewasz lutownicą, nadmiar wycierasz chusteczką. Potem nałóż trochę cyny na kabelek tak by się "pobielił" i możesz lutować silnik do regulatora. Co do silnika - pewnie poszło uzwojenie, ale dlaczego - ciężko powiedzieć. Następnym razem dokładnie sprawdź czy nie zrobiłeś nigdzie zwarcia.

_________________
Aktualny stan garażu:
- PistonoKopter V3.0
- Pistono450(nowość!)
- SkySurfer 1400
- PistonoKopter Mini V1.5
- PistonoCessna (R.I.P)

PistonRC: https://pistonrc.wordpress.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 wrz 2016, 16:30 
Offline

Rejestracja: piątek 25 wrz 2015, 06:50
Posty: 26
Zwarcia nie było :/ mogę go używać ? z tym że jest problem bo nie posiadam ani kalafoni ani pasty .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 wrz 2016, 17:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Posty: 917
Lokalizacja: Gliwice
No to do elektronika i sobie kup. Ja osobiście polecam pastę, ale są inni którzy jej nie cierpią i wolą kalafonię. Na twoim miejscu ja bym tego silnika już nie próbował podłączać, bo jeszcze ESC się jakoś spali...

_________________
Aktualny stan garażu:
- PistonoKopter V3.0
- Pistono450(nowość!)
- SkySurfer 1400
- PistonoKopter Mini V1.5
- PistonoCessna (R.I.P)

PistonRC: https://pistonrc.wordpress.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 wrz 2016, 18:05 
Offline

Rejestracja: piątek 25 wrz 2015, 06:50
Posty: 26
silnik podpiąłem do chińskiego 30a działa ale się szybko grzeje, zostawię go na części łożyska i dzwonek. Teraz nie wiem co z tym esc zmierzyłem oporność miernikiem (chińskim) i na jednej fazie jest całkowity przepływ a na innych po 100 czegoś tak samo w innym esc które działa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 gru 2016, 07:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Posty: 216
Lokalizacja: Olsztyn
Nie chciałem tworzyć nowego tematu, więc piszę tutaj. W quadzie kolegi walkera scout x4 , przestał działać silnik. Rozebrałem go i wyszło, że regulator jest padnięty (kondensator wylany i stabilizator napięcia się grzeje). Sprawdziłem silnik poprzez podpięcie do innego regulatora i pracuje on normalnie bez szarpania - płynnie. Co prawda widać na jego uzwojeniu, że w kilku miejscach emalia z uzwojenia przyciemniała, czyli pewnie doszło do jej przegrzania i nadtopienia. teraz pytanie, czy mimo tego, że widzę, że silnik był w jakiś sposób przegrzany (ciemna barwa emalii), to jeśli działa poprawnie z innym regulatorem, oznacza, że jest w pełni sprawny?

Wydaje mi się, że gdyby miał zwarcie na uzwojeniu, to nie pracowałby płynnie. Test był wykonany beż obciążenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 gru 2016, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Posty: 723
Lokalizacja: Warszawa
Trudno ocenić jak to "przegrzanie" silnika wpłynie na jego trwałość. W 250-tce do wyścigów bym się nie przejmował i latał aż padnie, ale widzę, że ta walkera to już słusznego rozmiaru kopterek z gimbalem, więc ew. szkody z tytułu uwalenia silnika w locie będą spore. Ja bym w tym przypadku nie ryzykował i wymienił silnik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 gru 2016, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Posty: 216
Lokalizacja: Olsztyn
Teraz pomyślałem że ewentualna usterka może się ujawnić dopiero po rozgrzaniu silnika gdy uzwojenie się rozszerzy i zewrze. Postaram się przeprowadzić testy pod obciążeniem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.