silniki a pakiety

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kubekwkubek
Posty: 13
Rejestracja: sobota 28 maja 2016, 16:45
Lokalizacja: Poznan

silniki a pakiety

Post autor: kubekwkubek »

Dobry,
Pierwszy silnik thrust 600g dla śmigła 10x4,5, pakiet 4S. Drugi silnik też thrust 600g dla śmigła 10x4,5, pakiet 6S. Oba pakiety mają tą sama pojemność 5000 mAh. W obu przypadkach kV mniej wiecej takie samo. Pytanie: jaki jest sens inwestowania w silnik dzialający na pakietach o wyższej liczbie cell skoro taki pakiet jest znacznie droższy ? Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: silniki a pakiety

Post autor: RW »

Ciąg sprawdzasz dla tych samych wychyleń przepustnicy? Nie wydaje mi się.

Spójrz sobie na dowolne testy silników i śmigieł przy konkretnym zasilaniu i poborze prądu (zamieszczane często przez producentów) - przy większym napięciu można uzyskać większy ciąg.

Przy zachowaniu stałej mocy - przy podniesieniu napięcia można ograniczyć płynący prąd a co za tym idzie - zastosować lżejsze przewody zasilające i pakiety o mniejszym C.

Przykład praktyczny - miałem quadro na 3s - zawis na 70% - latał mułowato, szczególnie pod koniec lotu. Po zmianie pakietu na 4s - zawis na 50% - lot bardzo żwawy aż do końca. I to wszystko pomimo wzrostu masy o jakieś 150 gram (pakiet 4s waży więcej). Silniki i śmigła 12x4,5 pozostały te same. Pakiet 3s 5000mAh zmieniony na 4s 5000mAh.
Rafał Wojtyniak
ODPOWIEDZ