Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: kuczy »

Witam.
Pamiętam, jak chwaliłem się swoją konstrukcją - wiele doświadczonych kolegów sugerowało mi, co bym przeszedł na 4S, oraz, że silniki jakie mam są dość słabe - no i po pół roku i przymiarce do obciążenia gimbalem z kamerą doszedłem do wniosku, że oczywiście mądry Andrzej po szkodzie :D - i po zmianie FC na lepszy, linku radiowego na lepszy przyszła pora do przymiarki do zmiany silników.

Obecnie mam DYS BX2212 920KV - na 3S. są jakie są, jak za cenę 50zł / szt to są super, ale muszę mieć większy udźwig bo te powoli nie wyrabiają

Opcje jakie rozważam - od razu powiem, że chciałbym aby to była wersja troszkę bardziej przyszłościowa - czyli do podwieszenia na spokojnie tych 500g więcej - obecnie można przyjąć, że kopter waży 1500g - w tym bateria 470g
aby miało to sens przyjmuję, że całość po obciązeniu będzie ważyła 2kg, więc ciąg powinien być minimum 4kg, prawda? - co daje ok 1kg / silnik

Wiem, rozgaduje się, ale po prostu chciałbym spytać, czy wrócić z obliczeniami do e-calca, czy może coś z poniższych propozycji mogę "brać w ciemno":

1. Sunnysky A2820 2820 800KV
http://www.banggood.com/Sunnysky-A2820- ... 10238.html

2. Sunnysky X3114 3114 900KV
http://www.banggood.com/Sunnysky-X3114- ... 95599.html

3. Silnik TAROT 2814/700KV - TL68B18 - 440W - 3-4S - ciąg 1450g
http://abc-rc.pl/Tarot-silnik-TL68B18
ciekawa opcja, dość tania, ale puki co brak w sklepie

4. Tarot 4006/620KV Multi-axis Brushless Motor TL68P02
http://www.banggood.com/Tarot-4006620KV ... 14875.html

ten ostatni nawet nie wiem, czy by mi się zmieścił do ramy S500 i problem z mocowaniem (otwory w trójkącie) ale jako jakaś teoretyczna opcja jest, bardziej jako ciekawość.
wiem - sporo ludzi używa DJI E305 2312E 960kv widziałem na żywo jak fajnie latają na 4S i "phantomowych" śmigłach 10x4,5 ale jak zawsze ja - muszę się rozglądać i dlatego mam zagwostkę :)

śmigła - to puki co 11 x 4,5 - bardzo dobrze pasują mi do ramy.

No więc jak ktoś miałby jakieś sugestie to dajcie znać - informacja, że mam sobie posprawdzać w e-calcu też będzie dobrą propozycją, ale skoro forum jest dyskusyjne, to może ktoś ma ochotę podyskutować :) :)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: Verid »

kuczy pisze:aby miało to sens przyjmuję, że całość po obciązeniu będzie ważyła 2kg, więc ciąg powinien być minimum 4kg, prawda? - co daje ok 1kg / silnik
Nieśmiało sugeruję aby ten stosunek był troszkę inny. Masa koptera ~ 1/3 sumarycznego ciągu maksymalnego. Łatwiej wyprowadzić maszynę przy ucieczce z wysokości a i silniki z pakietem mniej się pocą...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: RW »

Nie kupuj silników z piastami zaciskowymi, bo ci się zsunie i będziesz się cieszył po fakcie :-/

Zobacz jak duże śmigła ci wejdą do ramy. Ja miałem silniki iPower 2814, 750KV. Zasilanie 4s 5000mAh. Śmigła 12x4,5. Czas lotu z kompaktową cyfrówką (120gram) na gimbalu 2 osiowym to jakieś 12 minut.
Rafał Wojtyniak
przemekd
Posty: 66
Rejestracja: środa 11 mar 2015, 15:49

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: przemekd »

Kuczy, mam dokładnie taką samą ramę i taki sam APM.
Latam na EMax MT3506 http://www.banggood.com/EMAX-MT-3506-KV ... 41144.html
Całość z pakietem 4s 5800 waży równo 2kg. Czas lotu z włączonym fpv 600mW, gimbalem i ledami to około 12-15minut. Gdy latałem bez fpv to dochodził do 20minut.
Na śmigłach 1145 zawis jest na ok 50%. Na 1238 z tego co pamiętam to poniżej 40%. Nawet kiedyś dołożyłem 400g obciążników wędkarskich sprawdzić jak się to zachowa i unosił się bez problemu.
Ja jestem z nich bardzo zadowolony. Po roku latanie nie widzę, aby miały jakieś wibracje.
Awatar użytkownika
matulekpl
Posty: 2175
Rejestracja: piątek 16 paź 2015, 16:48
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: matulekpl »

Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: kuczy »

Wow jaki odzew :)

Verid, masz rację, 1:3 lepsze od 1:2 więc tu muszę wziąć poprawkę, dziękuję
RW pisze:Nie kupuj silników z piastami zaciskowymi, bo ci się zsunie i będziesz się cieszył po fakcie
- myślałem, że one są jakoś mocowane dodatkowo jakąś śrubką czy co :shock:
RW pisze:Zobacz jak duże śmigła ci wejdą do ramy.
- max 12 cali - na początku miałem nawet założone 12x3,2 ;) - pod wpływem sugestii kolegów zmniejszyłem do 11", ale z chęcią kiedyś jeszcze spróbuję 12...
przemekd pisze:Kuczy, mam dokładnie taką samą ramę i taki sam APM.
Latam na EMax MT3506 http://www.banggood.com/EMAX-MT-3506-KV ... 41144.html
Całość z pakietem 4s 5800 waży równo 2kg. Czas lotu z włączonym fpv 600mW, gimbalem i ledami to około 12-15minut. Gdy latałem bez fpv to dochodził do 20minut.
Mi na 3S bez gimbala ale z samą kamerą przy spokojnym locie wychodzi 18 min, z gimbalem skróciło się do 12 min. Jak tak patrzę na tabelkę to jednak chyba pójdę w mocniejsze

dobra - no to odpadają z zaciskowymi piastami oraz założenie ciąg sumaryczny ok 6kg czyli 1,5kg / silnik ;)
ktoś miał do czynienia z tymi Sunnysky Angel ??? - na stronie sunnyskaja nie ma jeszcze danych więc nie chce się wpakować, ale juz od sporego czasu się nad nimi zastanawiam..... -tylko kolor taki.... zboczony heheheheh

ale tabelka obiecująca - Sunnysky A2820 dla 800KV:
Obrazek

co prawda śmigło 12x6, ale przy 3S niecałych 20A ciąg 1,5 - 1,3 kg,
natomiast jakbym przeszedł na 4S to wychodzi 2,0 - 1,9kg

więc kurcze kusi kusi... tylko na ile można zaufać fioletowym silnikom ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
matulekpl
Posty: 2175
Rejestracja: piątek 16 paź 2015, 16:48
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: matulekpl »

Jak merca pomalujesz na sinobity-koperkowy, to to dalej jest merctedes:)
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Szper
Posty: 443
Rejestracja: piątek 11 gru 2015, 10:22

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: Szper »

Ja będę bronił swojej opcji Sunnysky x3508s 700kv lub v3508s. 4s bez problemu i jak będziesz uciekał na większą platformę to silnik wystarczy.
Producent zaleca max obciążenie 620g na oś - zmieścisz się w tym. Daje to ok 2.5kg masy startowej.
Kolejna zaleta to możliwość montażu T-Style. Śmigła mam 12" ale warto sprawdzić mniejsze 10"+.
Wada to cena. Długo myślałem nad tymi silnikami ale mimo różnych dziwnych perypetii od zakupu aż po PIDy były warte tej inwestycji.

Na śmigłach RC-Timer 12x5.5 Pixhawk lite ma jeden notoryczny problem - po daniu w palnik zatyka się oś Z na akcelerometrach. 12x4 starczyłyby w zupełności.
Zawis ok 17A. Na wietrze radzi sobie dobrze.

Z punktem odniesienia ciężko mi prócz niedzielnego latania gdzie RCX wisiał mi na "ogonie".
Syma X5C -> "Drewniak X5C"
S500 Black -> "Szlajacz" Black Snapper PRO L
GEPRC ZX5 190
I różne mikroby 1103, 1304...
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: automaciek »

RW pisze:Nie kupuj silników z piastami zaciskowymi, bo ci się zsunie i będziesz się cieszył po fakcie :-/

Zobacz jak duże śmigła ci wejdą do ramy. Ja miałem silniki iPower 2814, 750KV. Zasilanie 4s 5000mAh. Śmigła 12x4,5. Czas lotu z kompaktową cyfrówką (120gram) na gimbalu 2 osiowym to jakieś 12 minut.
Jeszcze mi się nigdy piasta nie zluzowała (mp-jet), tak że nie jest to argument.
Może chińskie..... Ale one nie sa ani solidne (miękkie alu), ani centryczne.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: Verid »

Piasty są ok, nawet niektóre chińskie jak nie ma totalnego winkla ale wszelkiej maści kołpaki do nich to zuoooo.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
YoGi
Posty: 369
Rejestracja: wtorek 24 mar 2015, 07:55
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: YoGi »

Szper pisze:Ja będę bronił swojej opcji Sunnysky x3508s 700kv lub v3508s. 4s bez problemu i jak będziesz uciekał na większą platformę to silnik wystarczy.
Producent zaleca max obciążenie 620g na oś - zmieścisz się w tym. Daje to ok 2.5kg masy startowej.
Dla Sunnysky v3508 700kv zalecane śmigła to 11x4,7 oraz 12x3,8. Według noty katalogowej przy 4s i śmigiełku 11x4,7 masz 20A i 1500g ciągu. Przy 12x3,8 już 1700g i 25A. Tak więc przy wadze koptera 2kg powinny zapewnić zalecany stosunek 3:1.

A tak na zakończenie to pociągną również 15x5,5 dając 2100g przy 30A.
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: RW »

automaciek pisze:Jeszcze mi się nigdy piasta nie zluzowała (mp-jet), tak że nie jest to argument.
To, że tobie się nigdy nie zluzowała, to też nie jest argument :-P
automaciek pisze:Może chińskie..... Ale one nie sa ani solidne (miękkie alu), ani centryczne.
A skąd kupujący ma mieć pewność, że jego piasta została wyprodukowana w "renomowanym" garażu?

Jeśli masz piastę przykręcaną, to nie trzeba się nad tym zastanawiać. A jak dasz klej do śrub, to już w ogóle :-)

Oczywiście nie bierzemy pod uwagę takich nerwusów, co to dokręcają nakrętki czy śruby na chama, aż prawie do zerwania gwintu :-P

Poza tym - im śmigło jest niżej, tym lepiej. A piasty zaciskowe tylko niepotrzebnie to śmigło oddalają.

Gdyby nie to, że te Taroty mają takie a nie inne piasty, to bym je kiedyś kupił. A tak kasa poszła na iPower IBM 2814Q. Niektóre miały za to inną wadę. Pod termokurczami okrywającymi łączenia pomiędzy krótkimi przewodami wychodzącymi z silnika a długimi kablami do ESC, były wątpliwej jakości luty :evil: I jednego razu quadro mi fiknęło tak z dwóch metrów, bo najwyraźniej odpadł jeden przewód :evil: Kolejną kwestię dopisałem do listy - sprawdzania "fabrycznie" wykonanych elementów, łączeń, podzespołów po zakupie.
Rafał Wojtyniak
Wiesiek137
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 05 lis 2015, 09:07

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: Wiesiek137 »

Jeżeli jeszcze nie wybrałeś, to może zastanowisz się nad Sunnysky X2212-10 1250KV właśnie z "X" - mają oznaczenie dodatkowe SPORT i dużo większy ciąg (do 1100g). Pracują od 2S do 4S - moc > 300W (dla 4S) . W
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Wymiana silników w ramie S500 - co zamiast 2212 920KV

Post autor: kuczy »

Wiesiek137, dziękuję Ci serdecznie za poradę- jednak podczas poszukiwań podjąłem decyzję o przejściu na zasilanie 6S.
Puki co wczoraj rozebrałem swoją S500 i przekładam na ramę tarota - i w międzyczasie będę dokupywał wszystkie graty potrzebne do transformacji na wyższe napięcie.
ODPOWIEDZ