Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
good_day
Posty: 179
Rejestracja: wtorek 12 sty 2016, 08:26
Lokalizacja: Warszawa

Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: good_day »

Od kilku dni walczyłem z niestabilnością mojej 250-tki, i problemem okazały się silniki. Posiadam polecane na forum RCX H1806-6 2400kv.
Niestety po nawet niewielkich kretach wraca mi niestabilność, która objawia się w poniższy sposób (nagranie obrazuje pracę silnika bez śmigieł)




Na wysokich obrotach silnik zaczyna wręcz 'wyć' - pokrywa się do dokładnie z tymi pikami na osi x.

Wszystkiego wystabilizować pewnie się nie da, ale powiedzcie co oznaczają te niebieskie piki osi X? Jak to skorygować?
-------------------------------------------------------------------------
250, NAZE32/Cleanflight
Awatar użytkownika
DzikuVx
Posty: 322
Rejestracja: niedziela 26 kwie 2015, 21:38
Lokalizacja: Szczecin / Berlin

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: DzikuVx »

Sprawdzić ośkę, łożyska, spróbować wyważyć. Sprawdzić czy dzwonek nie skrzywiony. Wymienić łożyska, ośkę, dzwonek w zależności od tego co uszkodzone. Ew wymienić cały silnik
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: Gmeracz »

Podstawa to łożyska. Od nich bym zaczął...
Od śmigła...
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: NeXuS »

Mam RCX H1806-6 2400kv - mają raczej słabe łożyska, dość szybko dostają luzów. Ale u mnie np. silniki wpadały w drgania z powodu niewyważonej piasty, jeżeli masz te z RCX, to sprawdź. Wymieniłem na zwykłe nakrętki, nawet nie samohamowne tylko zwykłe - dwie z lewym i dwie z prawym gwintem i te same silniki przestały się burzyć, pomimo, że są już nieco luzawe...
Awatar użytkownika
good_day
Posty: 179
Rejestracja: wtorek 12 sty 2016, 08:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: good_day »

Gmeracz pisze:Podstawa to łożyska. Od nich bym zaczął...
To pytanie totalnego laika, jak sprawdzić te łożyska? I czy znacie miejsce gdzie ew. dostanę takie łożyska?

Nie chce mi się wierzyć, że te silniki są aż tak słabe. Ostatnio nie zaliczyłem żadnego mocnego dzwona czy kreta. Zastanawia mnie, ta jedna składowa x (oznaczona na niebiesko na filmie). Co to jest za wskaźnik i jak go tłumaczyć czysto fizycznie?
-------------------------------------------------------------------------
250, NAZE32/Cleanflight
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: Gmeracz »

Możliwe, że masz akurat tanie chińskie łożyska, które są robione z dosyć miękkiej stali - czytaj tańszej.
Ta zmienna X to wibracje w jednej z osi. Często pada tylko jedno z łożysk, to większe. Wał bije na boki i tyle.

W outrunnerach od spodu silnika zazwyczaj na wale jest zapinka, po niej ściągasz cały dzwonek i masz dostęp do dwóch łożysk. Można je delikatnie wypchnąć, pomierzyć otwór wewn, średnicę zewn. i szerokość. No i poszukać analogicznych w sklepach on-line.
Nie znam sklepów w PL, więc nie będę mieszał z linkami zagranicznymi. Może koledzy podadzą jakieś.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 kwie 2016, 11:44 przez Gmeracz, łącznie zmieniany 1 raz.
Od śmigła...
Awatar użytkownika
DzikuVx
Posty: 322
Rejestracja: niedziela 26 kwie 2015, 21:38
Lokalizacja: Szczecin / Berlin

Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?

Post autor: DzikuVx »

Czysto fizyczne to jest to przyspieszenie w osi X.
ODPOWIEDZ