Od kilku dni walczyłem z niestabilnością mojej 250-tki, i problemem okazały się silniki. Posiadam polecane na forum RCX H1806-6 2400kv.
Niestety po nawet niewielkich kretach wraca mi niestabilność, która objawia się w poniższy sposób (nagranie obrazuje pracę silnika bez śmigieł)
Na wysokich obrotach silnik zaczyna wręcz 'wyć' - pokrywa się do dokładnie z tymi pikami na osi x.
Wszystkiego wystabilizować pewnie się nie da, ale powiedzcie co oznaczają te niebieskie piki osi X? Jak to skorygować?
Poprawa pracy silnika - co zrobić?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Poprawa pracy silnika - co zrobić?
-------------------------------------------------------------------------
250, NAZE32/Cleanflight
250, NAZE32/Cleanflight
Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?
Sprawdzić ośkę, łożyska, spróbować wyważyć. Sprawdzić czy dzwonek nie skrzywiony. Wymienić łożyska, ośkę, dzwonek w zależności od tego co uszkodzone. Ew wymienić cały silnik
Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?
Mam RCX H1806-6 2400kv - mają raczej słabe łożyska, dość szybko dostają luzów. Ale u mnie np. silniki wpadały w drgania z powodu niewyważonej piasty, jeżeli masz te z RCX, to sprawdź. Wymieniłem na zwykłe nakrętki, nawet nie samohamowne tylko zwykłe - dwie z lewym i dwie z prawym gwintem i te same silniki przestały się burzyć, pomimo, że są już nieco luzawe...
Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?
To pytanie totalnego laika, jak sprawdzić te łożyska? I czy znacie miejsce gdzie ew. dostanę takie łożyska?Gmeracz pisze:Podstawa to łożyska. Od nich bym zaczął...
Nie chce mi się wierzyć, że te silniki są aż tak słabe. Ostatnio nie zaliczyłem żadnego mocnego dzwona czy kreta. Zastanawia mnie, ta jedna składowa x (oznaczona na niebiesko na filmie). Co to jest za wskaźnik i jak go tłumaczyć czysto fizycznie?
-------------------------------------------------------------------------
250, NAZE32/Cleanflight
250, NAZE32/Cleanflight
Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?
Możliwe, że masz akurat tanie chińskie łożyska, które są robione z dosyć miękkiej stali - czytaj tańszej.
Ta zmienna X to wibracje w jednej z osi. Często pada tylko jedno z łożysk, to większe. Wał bije na boki i tyle.
W outrunnerach od spodu silnika zazwyczaj na wale jest zapinka, po niej ściągasz cały dzwonek i masz dostęp do dwóch łożysk. Można je delikatnie wypchnąć, pomierzyć otwór wewn, średnicę zewn. i szerokość. No i poszukać analogicznych w sklepach on-line.
Nie znam sklepów w PL, więc nie będę mieszał z linkami zagranicznymi. Może koledzy podadzą jakieś.
Ta zmienna X to wibracje w jednej z osi. Często pada tylko jedno z łożysk, to większe. Wał bije na boki i tyle.
W outrunnerach od spodu silnika zazwyczaj na wale jest zapinka, po niej ściągasz cały dzwonek i masz dostęp do dwóch łożysk. Można je delikatnie wypchnąć, pomierzyć otwór wewn, średnicę zewn. i szerokość. No i poszukać analogicznych w sklepach on-line.
Nie znam sklepów w PL, więc nie będę mieszał z linkami zagranicznymi. Może koledzy podadzą jakieś.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 kwie 2016, 11:44 przez Gmeracz, łącznie zmieniany 1 raz.
Od śmigła...
Re: Poprawa pracy silnika - co zrobić?
Czysto fizyczne to jest to przyspieszenie w osi X.