Witam
Posiadam silniki jak w temacie, ostatnio w jednym z nich da się wyczuć delikatny luz podczas poruszania górną obudową silnika. Pozostałe tego nie mają.
Moje pytanie brzmi czy wymiana łożysk pomogłaby czy to może być coś innego. Z góry mówię że wiem że nikt nie jest wróżką, silnika jeszcze nie rozbierałem, dlatego to jest pytanie do osób które mogły mieć kiedyś podobny objaw i sobie z nim poradziły.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu
Może to być wina łożyska, zbyt luźnego gniazda lub ośki. Możesz zamienić rotor między silnikami i wtedy zobaczysz czy luz nie jest od ośki. Pozostanie gniazdo lub samo łożysko lub oba. Generalnie jest z tym trochę zabawy
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu
Dołączam się do pytania. Mam taki sam problem, na 4 silniki jeden ma delikatny luz korpusu, z tym że w moim przypadku to Multistary 4108 600kV. Zaznaczam, że nowe! Wylatały może w sumie 3h. Na ziemi pracuje prawidłowo, żadnych dziwnych zachowań ani dźwięków. Z racji tego, że przy filmowaniu w locie nagrywa mi się dźwięk, usłyszałem w ostatnim filmie jakieś dziwne chrobotanie. Co ciekawe w zawisie jest cisza, tylko "milutki" świst, za to podczas lotu poziomego chrobotanie (nie zawsze). Był lekki wiatr, ale dźwięk taki niezbyt wiatrowy.
A tak na marginesie jakie poradzicie śmigła? Chwilowo latam testowo na ATG12/3,8 z ALI... z poprzednich silników ale chyba niezbyt pasują do tych.
Konfiguracja:
Rama Tarot 650
4 motory Multistar 4108 600kV
Pakiet Multistar 4s 10Ah 10C
Masa startowa około 3kg
A tak na marginesie jakie poradzicie śmigła? Chwilowo latam testowo na ATG12/3,8 z ALI... z poprzednich silników ale chyba niezbyt pasują do tych.
Konfiguracja:
Rama Tarot 650
4 motory Multistar 4108 600kV
Pakiet Multistar 4s 10Ah 10C
Masa startowa około 3kg
Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu
Jeśli można włączę się w dyskusję. Problem z luzem osiowym znajdowałem prawie w każdym typie silników jakie kupowałem (na ogół to były tanie silniki). Początkowo wymieniałem łożyska. Później luzowałem robaczka. Delikatnie pukałem drewnianym kółkiem od tyłu w ośkę i blokowałem robaczka. Jak ręką odjął.
Wada nie powoduje hałasu bo w trakcie lotu śmigło i tak wyciąga oś z silnika wybierając luz łożysk.
Wada nie powoduje hałasu bo w trakcie lotu śmigło i tak wyciąga oś z silnika wybierając luz łożysk.
Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu
roslaw79, dokładnie, ją kiedyś na 4 silniki (nowe) dostałem 3 z małym luzem pionowym, nic nie robiłem z tym i latałem pół roku - naprawdę dużo latałem, później sprzedałem, podejrzewam że latają do dziś dnia. Ważne żeby na boki luzu nie miały