Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
marlabs
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 24 lut 2015, 13:23
Lokalizacja: Kraków

Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Post autor: marlabs »

Witam

Posiadam silniki jak w temacie, ostatnio w jednym z nich da się wyczuć delikatny luz podczas poruszania górną obudową silnika. Pozostałe tego nie mają.
Moje pytanie brzmi czy wymiana łożysk pomogłaby czy to może być coś innego. Z góry mówię że wiem że nikt nie jest wróżką, silnika jeszcze nie rozbierałem, dlatego to jest pytanie do osób które mogły mieć kiedyś podobny objaw i sobie z nim poradziły.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pilot
Posty: 915
Rejestracja: czwartek 16 gru 2010, 19:40
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Post autor: pilot »

Może to być wina łożyska, zbyt luźnego gniazda lub ośki. Możesz zamienić rotor między silnikami i wtedy zobaczysz czy luz nie jest od ośki. Pozostanie gniazdo lub samo łożysko lub oba. Generalnie jest z tym trochę zabawy :-)
Pozdrawiam
Krzysiek
Awatar użytkownika
klauzi
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2015, 00:02

Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Post autor: klauzi »

Dołączam się do pytania. Mam taki sam problem, na 4 silniki jeden ma delikatny luz korpusu, z tym że w moim przypadku to Multistary 4108 600kV. Zaznaczam, że nowe! Wylatały może w sumie 3h. Na ziemi pracuje prawidłowo, żadnych dziwnych zachowań ani dźwięków. Z racji tego, że przy filmowaniu w locie nagrywa mi się dźwięk, usłyszałem w ostatnim filmie jakieś dziwne chrobotanie. Co ciekawe w zawisie jest cisza, tylko "milutki" świst, za to podczas lotu poziomego chrobotanie (nie zawsze). Był lekki wiatr, ale dźwięk taki niezbyt wiatrowy.

A tak na marginesie jakie poradzicie śmigła? Chwilowo latam testowo na ATG12/3,8 z ALI... z poprzednich silników ale chyba niezbyt pasują do tych.
Konfiguracja:
Rama Tarot 650
4 motory Multistar 4108 600kV
Pakiet Multistar 4s 10Ah 10C
Masa startowa około 3kg
Awatar użytkownika
roslaw79
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 31 mar 2015, 14:29
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Post autor: roslaw79 »

Jeśli można włączę się w dyskusję. Problem z luzem osiowym znajdowałem prawie w każdym typie silników jakie kupowałem (na ogół to były tanie silniki). Początkowo wymieniałem łożyska. Później luzowałem robaczka. Delikatnie pukałem drewnianym kółkiem od tyłu w ośkę i blokowałem robaczka. Jak ręką odjął.
Wada nie powoduje hałasu bo w trakcie lotu śmigło i tak wyciąga oś z silnika wybierając luz łożysk.
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Silnik Multistar 4108 480kv delikatny luz korpusu

Post autor: Głuś »

roslaw79, dokładnie, ją kiedyś na 4 silniki (nowe) dostałem 3 z małym luzem pionowym, nic nie robiłem z tym i latałem pół roku - naprawdę dużo latałem, później sprzedałem, podejrzewam że latają do dziś dnia. Ważne żeby na boki luzu nie miały ;-)
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
ODPOWIEDZ