Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 22 lut 2017, 18:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 25 sty 2016, 05:32 
Offline

Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 09:02
Posty: 14
Lokalizacja: Trier
Witam mam zagadkowy problem a mianowicie po zlozeniu coptera i kolibracji ESC wszysko bylo ok silniki obrazaly sie rowno na minimalnej predkosci ustawionej w OpenPilot przy konfiguracj. Bodajrze po pierwszej krasie wartosc obrotowa tylko jedno silnika zostal
zmieniona o ok 100. Dla przykladu napisze ze w opcjach OP w zakladce input wartosci minimalne 3 silnikow maja ok 1086 a jeden 1189 w locie quad zachowuje sie stabilnie i nie odczuwam zadnej ronicy. Ponowne konfiguracje nie pomogly i zawsze jest ten sam zakres . Czy w takim razie " wysterowalem " ESC ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 25 sty 2016, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16022
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
MaDanteush pisze:
Bodajrze po pierwszej krasie wartosc obrotowa tylko jedno silnika zostal
zmieniona o ok 100.
Kraksa zazwyczaj niesie ze sobą zmianę geometrii ramy. A skoro tak to trzeba po pierwsze sprawdzić tę ramę i "naprostować" czyli zbliżyć się z jej geometrią do stanu pierwotnego.
Oraz przede wszystkim po wypoziomowaniu dokładnym.... dokładnie skalibrować akcelerometr.
Inna sprawa jest taka że nie ma znaczenia zupełnie to że silniki kręcą się z różnymi prędkościami na postoju, dopóki nie jest to różnica kolosalna, powodująca np fikołki :-)
Ważne że lata prawidłowo i stabilizuje w powietrzu poprawnie.

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 25 sty 2016, 21:52 
Offline

Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 09:02
Posty: 14
Lokalizacja: Trier
Dzieki za odpowiedz na szczescie w powietrzu jest ok i fikolkow nie robi :) Ale lubie jak wszystko chodzi jak w zegarku, tym bardziej ze wszystkie wartosci byly zblizone. Pomyslalem ze moze problem lezy w silniku i tu pytanko czy lozysko wewnetrzne powinno wyjsc glatko czy nie da sie go raczej wyjac.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 24 cze 2016, 18:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 01 maja 2016, 13:33
Posty: 65
Lokalizacja: WLKP
Pozwolicie, że podepnę się pod temat.

Mam prawie identyczną sytuację, czyli start silników:
silnik1 1055
silnik2 1041
silnik3 1173
silnik4 1036
Różnica u mnie jest jednak na tyle duża, że przy starcie podnosi się jedna strona szybciej i jest możliwość przewrócenia kopterka a przynajmniej zaczepienia śmigłami o ziemie.
EDIT:
Kalibrację w FC zrobiłem (zakładam, że poprawnie) - używam Cleanflight.

_________________
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 25 cze 2016, 01:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 16 paź 2015, 16:48
Posty: 2092
Lokalizacja: Wejherowo


Ale start silników czy moment uniesienia?
Silniki mogą rożnie startować. Przecież nie są idealnie identyczne. Każdy silnik moze miec lekkie odchylenia siły tarcia...
A jak z wyważeniem drona?

_________________
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 26 cze 2016, 17:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 799
Lokalizacja: UK - West Sussex
Wystarczy ustawić minimum throttle z silnika o najwyższych obrotach i będą razem startować.

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 cze 2016, 10:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 01 maja 2016, 13:33
Posty: 65
Lokalizacja: WLKP
matulekpl pisze:
Ale start silników czy moment uniesienia?
Silniki mogą rożnie startować. Przecież nie są idealnie identyczne. Każdy silnik moze miec lekkie odchylenia siły tarcia...
A jak z wyważeniem drona?

Start silników jest z dużą różnicą - gdy trzy pozostałe mają spory ciąg to ten jeden dopiero startuje.
Wyważenie jest ~OK.

Gmeracz pisze:
Wystarczy ustawić minimum throttle z silnika o najwyższych obrotach i będą razem startować.

Chodzi o ustawienie w CF zakładka Configuration -> Minimum Throttle?


EDIT:
W configuratorze wizualizacja koptera pokazuje dokładnie taki ruchy jak nim wykonuje trzymając go w ręku.
Jak go uruchomię i trzymam w ręku, dam gazu wszystkie silniki sie kręcą - magia zaczyna się jak nachylę go do przodu a mocy dostają silniki z tyłu, przechyl ę do tyłu i mocy dostają silniki z przodu - odwrotnie niż powinno być.
Silniki kręcą się zgodnie ze schematem, śmigła założone poprawnie, kierunek zamontowania FC sprawdzony - poprawnie.
Co teraz mogłem spaprać?

_________________
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 15 sie 2016, 15:17 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 sie 2016, 01:54
Posty: 5
A sprawdziłeś, czy na pewno do kontrolera masz podłączone silniki 1,2,3,4 tak jak jest na schemacie? To też jest ważne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 13 lis 2016, 10:10 
Offline

Rejestracja: niedziela 10 sty 2016, 11:08
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów


Ponowna kalibracje esc robiłeś?
to tez wplywa na obroty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.