Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Deny rc
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 01 gru 2015, 15:37

Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Deny rc »

Witajcie,

Bardzo proszę o podpowiedź jak rozebrać silnik E-max MT2216 w celach serwisowych - wymiana łożysk, oczyszczenie

odkręciłem co się dało, zdjąłem pierścień od dołu i próbuję wysuną budowę.... ale wysuwa się jakieś pół centymetra i nie chce iść dalej. Nie chcę ciągnąć z pełną siłą żeby nie zepsuć

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: misiekkk »

A co go blokuje ?
Coś mechanicznie czy opór pola magnetycznego magnesów ?
Magnesy w takich silnikach mają naprawdę dużą siłę, którą widać przy rozbieraniu i składaniu silnika ( przy składaniu można sobie uszkodzić silnik nie przytrzymując go odpowiednio )

Tu masz mój mały opis rozbierania i składania innego Emaxa - w Towim powinno być podobnie.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=133461#p133461
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Deny rc
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 01 gru 2015, 15:37

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Deny rc »

Odkręciłem wszystko co się dało. i wyciągam obudowę do góry (razem z ośką). Ciągnę ok pół centymetra do góry i dalej jest opór zdecydowanie mocniejszy - wtedy już nie chcę dokładać siły zeby nie uszkodzić. Wydaje mi się, że opór jest bardziej mechaniczny niż pola...
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: misiekkk »

I naprawdę nie widać czy coś  go jeszcze blokuje ?
Obejrzyj dobrze.
Jeżeli to nie opór pola magnetycznego, to może jakiś magnes się odkleił i blokuje.
Albo coś wpadło do środka.
Wszystkie metalowe elementy ( śrudbki, pierścień ) masz na miejscu ?
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Deny rc
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 01 gru 2015, 15:37

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Deny rc »

Sprawdzę jutro dokładnie jeszcze raz to o czym mówisz.. Dodam tylko, że opór napotykam jak ciągnąc do góry obudowę ośka która wystaje u dołu pod łożyskiem - chowa się w łożysko i dalej nie idzie.

Silnik generalnie nieźle piszczy ale działa..
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Verid »

A nie skrzywiłeś ośki przypadkiem? Efekt może być podobny do opisywanego, rotor wychodzi do pewnego momentu a dalej stop bo skrzywiona oś nie chce przeleźć przez łożysko.
Ten wredny...
Deny rc
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 01 gru 2015, 15:37

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Deny rc »

Bardzo możliwe, że jest krzywa. Silnik zaliczył kilka upadków razem z maszyną gdy była nauka latania.. Od któregoś z kolej zaczął ostro piszczeć.

Dlatego mam założony już dawno nowy motor ale na tym chciałem się po 1. nauczyć rozbierać żeby wiedzieć jak serwisować pozostałe, a po 2. Chciałem naprawić ten, żeby mieć w zapasie.

Nie wykluczone, że to krzywa ośka. To co?? Ciągnąć mocniej aż wyjdzie, nie ma innej rady?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Verid »

Weź silnik w paluchy za stator, podnieś na wysokość oczu, pokręć rotorem to zobaczysz czy jest krzywa i w którą stronę. Jak już zobaczysz (o ile rzeczywiście jest krzywa) to złap kombinerkami i trochę wyprostuj. I tak będzie do wymiany i ośka i łożyska (skoro piszczy) więc jedyne na co musisz uważać to żeby nie rozwalić rotora i statora.
Ten wredny...
Deny rc
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 01 gru 2015, 15:37

Re: Jak rozebrać silnik E-max MT2216?? Serwis silnika!

Post autor: Deny rc »

Udało się rozebrać silnik!! Dziękuję Wam za wypowiedzi.. Chodźmy zatem dalej :)

- silnik rozpołowiony (użyta dość spora siła żeby to zrobić... Kolejne próby przekładania ośki przez łożysko o dziwo idą już znacznie lepiej bez takich oporów..)
- wybiłem dolne i górne łożysko (zakładam że od razu do wymiany bo piszczały)

- teraz pytanie jak sprawdzić czy ośka jest prosta? Próbowałem patrzeć pod światło tak jak podpowiadałeś, ale szczerze mówiąc nie widzę krzywizny. Ośka jest przyklejona chyba i przykręcona do obudowy z obklejonymi magnesami dookoła. Jak by ją wyjąć całkiem i przetoczyć po równej powierzchni to pewnie wtedy może bym coś zauważył..
Co w takim razie? Zostawić ośkę i spróbować jak będzie po wymianie łożysk??

A jeżeli kupić oskę to po 1. Jaka?? mam taki silnik i u nich na stronie też ośki ale nie piszą, że dokładnie do tego modelu http://abc-rc.pl/EMAX-MT2216-CCW

2. Łożyska dedykowane do mt2216 kupię też tam http://abc-rc.pl/lozysko-4x10x4 chyba, że znacie gdzieś miejsce gdzie jest taniej w zakupie i wysyłce.

3. Różne ośki u nich w sklepie. http://abc-rc.pl/q/?keywords=o%C5%9Bka%20emax
ODPOWIEDZ