Witam szanownych Kolegów,
potrzebuję wsparcia w wyborze silników do heksy w klasycznym układzie 850mm, latającej na 4S, ESC 40A. śmigła max. 15", masa całkowita do startu (rama+osprzęt+baterie+gimbal+kamera) do 7 kg.
Jakie macie doświadczenia i propozycje w tym zakresie?
ps. eCalc wprowadza mnie we frustrację :) czy łopatologicznie można prosić o wyłożenie zależności wpływających na parametr Moc Elektryczna, bo jak zauważyłem, nie jest to tylko U x I :)
Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
OctoCongoCopter lata na 4110 SunnySky 580kv, max.ciąg 2200g i 4s 16000mAh, waga do startu 7,2kg
Najprostsza możliwa kalkulacja :
Policzmy... 8x2,2kg=17,6kg
Ortodoksi twierdzą ze trzeba 30%-40% waga do max. ciągu - szukaj silników j.w. lub o podobnych parametrach
Ajć, z tym że to octo...
Najprostsza możliwa kalkulacja :
Policzmy... 8x2,2kg=17,6kg
Ortodoksi twierdzą ze trzeba 30%-40% waga do max. ciągu - szukaj silników j.w. lub o podobnych parametrach
Ajć, z tym że to octo...
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
Dziękuję jacekV! Sprawdziłem w eCalc i trochę duża moc elektryczna wychodzi. Muszę odchudzić chyba setup...
A ciąg staram się z tabeli dla silnika odczytać i celować tak, żeby na ok. 50% mocy unosił ustrojstwo w powietrzu - czy to dobra droga?
Czy są jeszcze jakieś sprawdzone propozycje ze strony innych Użytkowników?
A ciąg staram się z tabeli dla silnika odczytać i celować tak, żeby na ok. 50% mocy unosił ustrojstwo w powietrzu - czy to dobra droga?
Czy są jeszcze jakieś sprawdzone propozycje ze strony innych Użytkowników?
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
Generalnie dobrze nie przekroczyć 50% ciągu wszystkich silników.
Także jeśli koniecznie ma to być tylko 4S to musisz szukać takich silników które zapewnią Ci minimum 2x większy ciąg niż waga kompletnego modelu.
Dobór śmigieł też jest bardzo istotny ale z reguły można zakupić takie jakie zaleca producent silników (lub z jakimi je przetestował).
Także jeśli koniecznie ma to być tylko 4S to musisz szukać takich silników które zapewnią Ci minimum 2x większy ciąg niż waga kompletnego modelu.
Dobór śmigieł też jest bardzo istotny ale z reguły można zakupić takie jakie zaleca producent silników (lub z jakimi je przetestował).
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
Hmm przez rok, to kolega już pewnie dawno oblatał swoją hexe
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
oj tam oj tam jeszcze instruktora szuka ja szczęśliwy i daty niedowidzę
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Silniki 4S do hexy MTOM 7kg
Dziękuję za odświeżenie tematu :) Faktycznie, hexa lata całkiem sprawnie w setupie z aparatem na sztywno (masa do startu ok. 6,8 kg) na 2x Tattu 4S 9000 mAh, na śmigłach CF Maytech 15x55 profil DJI i na silnikach Emax 3515 650kV w lecie w temp. ok. 27 st. C i w miarę bezwietrznych warunkach (do 2-3 m/s) loty miałem po 20-21 minut do ok. 30% napięcia baterii (14,1-14,2 V).
Gorzej teraz... było 17 min. przy ok. 6 st C na plusie i bez wiatru, no i może jednak z lekkim dociążeniem a la 150-200 g dodatkowymi rzeczami. Śmigła Maytech zrobiły dobrą robotę, lepsze niż popularne CFy 1555 o bardziej "łezkowatym" profilu.
Dzięki za odpowiedź w każdym razie.
Gorzej teraz... było 17 min. przy ok. 6 st C na plusie i bez wiatru, no i może jednak z lekkim dociążeniem a la 150-200 g dodatkowymi rzeczami. Śmigła Maytech zrobiły dobrą robotę, lepsze niż popularne CFy 1555 o bardziej "łezkowatym" profilu.
Dzięki za odpowiedź w każdym razie.