JAKIE SILNIKI ?

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

bialy
Posty: 272
Rejestracja: piątek 31 lip 2015, 20:09

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: bialy »

Dziękuję, w takim razie te silniki wydają się być okej ...? http://abc-rc.pl/silnik-Emax-GT2210-13 tylko tutaj rozmiar jest 2210/13 a u mnie jest 2212 więc nie wiem czy będzie pasowało ..?
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

automaciek pisze:... Tak niskie kv jak w linkach to nie przejdzie, bo bedzie muł i ledwie latał, wiem bo kupiłem e-max 2213 i na 3s i 10x4,7 nie dalo się latać.
Ja latałem na podróbkach DIJ 2212 920KV na 10x4,7 z pakietem 3s Multistara 5200mAh 10C i przy wadze 1650g śmigało to całkiem ok,nawet nadto ok, nic się nie grzało nic nie puchło.

Tak na marginesie to te beterie są teraz w śmiesznej kwocie na HK ~60zł ,więc jak nawet pożyją rok to i tak dużo :)
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: automaciek »

Mitar pisze:
automaciek pisze:... Tak niskie kv jak w linkach to nie przejdzie, bo bedzie muł i ledwie latał, wiem bo kupiłem e-max 2213 i na 3s i 10x4,7 nie dalo się latać.
Ja latałem na podróbkach DIJ 2212 920KV na 10x4,7 z pakietem 3s Multistara 5200mAh 10C i przy wadze 1650g śmigało to całkiem ok,nawet nadto ok, nic się nie grzało nic nie puchło.

Tak na marginesie to te beterie są teraz w śmiesznej kwocie na HK ~60zł ,więc jak nawet pożyją rok to i tak dużo :)
MITAR latałeś, ale co to było za latanie. Kopter musi mieć zapas mocy i prądu. Jak sobie wyobrażasz wyjście z nurkowania, czyli pełną moc na setupie jaki podałeś (motor-prop-aku). Jaki jest sens kupienia gównianego pakietu który po kilku cyklach klęka przy dużym obciążeniu? Fc wykryje battery alarm, a niektóre FC po takim alarmie na FS nie wracają tylko lądują gdzie popadnie. Jeżeli nie masz nic mądrego do napisania to poprzestań na czytaniu, bo dzięki Twoim podpowiedziom to nowicjusze kasę w błoto wyrzucą.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

Kopter musi latać tak by właściciel był zadowolony ,a ja jestem i to bardzo jeśli chodzi o jego wydajność i moc.
Oczywiście ty i tak lepiej wiesz jak lata mój sprzęt.
Na 3 takich pakietach wylatałem już ~100 cykli i mają się bardzo dobrze.
Znajomy także lata na podobnym setupie i z tymi pakietami i także jest zadowolony.
Mi oczywiście możesz nie wierzyć ale poczytaj sobie opinie choćby na http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html ,popatrz na testy w necie i potem porozmawiamy.
I chciałbym ci przypomnieć ,że to nie twoje podwórko tylko ogólnodostępne forum na którym każdy może wyrazić swoją opinię.Także daruj sobie komentarze z czytaniem.
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: automaciek »

Mitar pisze:Kopter musi latać tak by właściciel był zadowolony ,a ja jestem i to bardzo jeśli chodzi o jego wydajność i moc.
Oczywiście ty i tak lepiej wiesz jak lata mój sprzęt.
Na 3 takich pakietach wylatałem już ~100 cykli i mają się bardzo dobrze.
Znajomy także lata na podobnym setupie i z tymi pakietami i także jest zadowolony.
Mi oczywiście możesz nie wierzyć ale poczytaj sobie opinie choćby na http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html ,popatrz na testy w necie i potem porozmawiamy.
I chciałbym ci przypomnieć ,że to nie twoje podwórko tylko ogólnodostępne forum na którym każdy może wyrazić swoją opinię.Także daruj sobie komentarze z czytaniem.
Mitar i tu przechodzimy do sedna sprawy. W jednej z dyskusji twierdziłeś cyt.
Mitar pisze:.....................przechodziłem przez ten etap co ty jakieś 3-4 miesiące temu :) mogę ci dać parę wskazówek z perspektywy początkującego ale lekko doświadczonego ;)

Nie zgodzę się z tym ,że 250 to tańsza opcja, na start tak, ale niech użytkownicy 250 powiedzą ile muszą zainwestować w części zapasowe ;)
Ja po kilku kretach 450 wymieniłem 1 śmigło i tyle.

Powodzenia :)

Nie racząc konstuktywnie udowodnić swojej teorii:
automaciek pisze: Im mniejszy staż forumowy, tym bardziej kłótliwe wypowiedzi. Mówi kolega ze koszt 450-500 taki sam jak 250? Hm, ciekawe od kiedy? Koszt pakietu 1300 3s 45c bedzie taki sam jak 3000 4s 45c? A trzeba ze 4szt. Koszt smigla 10x5 APC bedzie taki sam jak 5x3? A szkody w plasticzanej ramie 1.3 kg koptera podobne do szkód w ważącej 450g węglowej 250. Pamięta kolega że bezwładność jest do drugiej potęgi wagi? I przy nauce pilotażu jest istotna (ta bezwładność). Ale ja sie nie znamObrazek.
automaciek pisze:"forumowy krzykacz" dziękuję za komplement. Obrazek
A na poważnie to przeczytaj swój post o cudowności 450, później mój i przedstaw konstruktywną krytykę bazując na swoim doświadczeniu.
A kilka dni póżniej na poparcie swoich słów:
Mitar pisze:Eh, wracałem już z "wycieczki" i chciałem jeszcze chwilkę powisieć, a tu ...



Nie sprawdzałem jeszcze podzespołów bo się pogniewałem z kopterem ;) ale z filmu mogę wywnioskować ,że nagle umarło się jednemu z silników.
Wracając do tematu, tak się składa że latałem na MT2213+10x47+3s i wiem o czym piszę. Sprawdzałem też ciąg na hamowni i o ile MT2213+10x47 na 4s da realnie 0.9kg tak oczywiste jest że pod 3s będzie to wartość ok 0.7kg co pomnożone przez 4 silniki da nam 2.8kg więc logicznym jest że dla 1.6 kg koptera (tyle podałeś) to stanowczo za mało bo zawis masz powyżej 50%TH. kolejnym argumentem podważającym wiarygodność twoich "rad" jest prędkość zaśmigłowa , dla MT2213 935kV+10x47+3s jest to 30km/h, spróbuj wrócić tym kopterem pod wiatr dajmy na to 26km/h (wszyscy wiemy że wysoko potrafi wiać....), ile czasu będziesz wracał? Dla zestawu na 4s ta prędkość to 50km/h a dla zestawu ze śmigłem 10x55 (na takich latam) to już 60km/h. Kolejny aspekt- aku, całe forum trąbi że pakiety to multikopterów to 40C lub więcej, ale co tam MISTRZU Mitar wie lepiej i chwała mu za to. Wszak kopter służy do wiszenia, a nie do latania.
Morał jest taki: czytaj forum ze zrozumieniem i nie wprowadzaj użytkowników w błąd. Niech nie powielają twoich błędów. I trochę pokory po to kolejny wątek z tekstem w stylu: "forum jest dla wszystkich".
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

Wyciągasz kilka moich tekstów i wklejasz kreta który był spowodowany wypięciem golda , tak owszem mogłem temu zapobiec ale co to ma do tematu wydajności i tak hejtowanego przez ciebie pakietu? Argumenty się kończą?

Widzisz przyznał bym ci rację gdybyś mi to udowodnił, a nie pisał teksty w stylu "całe forum trąbi" , może jakiś twój filmik jak ten MT2213 "ledwo" lata?
Rozumiem ,że te pakiety też sam testowałeś ? a jak nie to może jakiś link udowodniający że te pakiety nie są warte 60zl,i płoną żywym ogniem razem ze sprzętem?
Rozumiem ,że opinie na portalach czy filmiki w necie są ustawiane?

Jasne, że 4S jest lepsze, zgadzam się że baterie z większym C są lepsze, ale tematem sporu jest to czy na 3S i z takim pakietem można latać i nagrywać (a to chciał robić docelowo autor tematu).
Przypominam ci ,że to nie temat o lataniu akrobacyjnym ,kręceniu beczek i filmowaniu podczas huraganu.

Rozumiem, że dla ciebie lot z prędkością ~60km/h przy wietrze to za słaby wynik, ale dla mnie i pewnie dla innych osób to wystarczający wynik do "Zabawy" i filmowania.

A żeby nie być gołosłowny to masz filmik z jednego z pierwszych MOICH lotów na tej baterii z tą konfiguracją(bez gimbala ~1550g) bo potem go trochę odchudziłem. (Wiatr ~4m/s)

https://www.youtube.com/watch?v=JSVwYnc ... be&t=1m53s

Powiem ci nie da się latać , muli strasznie...
Jedyne czego nie miałem tam jeszcze ustawionego to PIDów i podczas lotu troszkę obniżał lot. Ale teraz nie mam już tym problemów.

Żebyś się nie męczył w odpowiedzi przygotuje ci już szablon:

- wklej dowolny mój tekst , najlepiej jak piszę, że coś mi nie działa nie ważne ,że nie związanego z tematem.
- dopisz ,że wszyscy tak uważają.
- tu jakieś kalkulacje bo trzeba być bardziej wiarygodnym.
- I koniecznie nie zapomnij swojego tekstu o pokorze.

Nie dziękuj :)

To co podejmujesz się odpowiedzi z dowodami? czy znów będziesz się nadymał i próbował uczyć ludzi pokory?
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

JAKIE SILNIKI ?

Post autor: automaciek »

4m/s straszna wichura....
Mało Ci konkretów podałem ?
Daj spokój, proszę.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

Mamy chyba inną definicję konkretów, ale w sumie czego ja się spodziewałem.
Podejrzewam ,że nawet jakbym ci wkleił filmik z lotów w dużo silniejszym wietrze to byś powiedział ,że nie padało i drzewa się nie łamały to się nie liczy.
Szkoda w sumie czasu.
Miłej Niedzieli i udanych lotów ci życzę.
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: automaciek »

W sumie masz rację suche cyfry z mojej strony, co prawda poparte własnym doswiadczeniem, pomiarami i e-calc ( który podał dla setupu 1.5kg, mt2213 935kv, 10x47 i 3s takie oto konkrety: stosunk ciągu do wagi 1.5, max pobór pradu blisko 50A (czy to nie max twojego pakietu?) max prędkość pozioma 30km/h) to nie konkrety? Czy konkretny to był wstawiony filmik z zawisem i kilkoma przelotami w poziomie. Niech bedzie twoja racja, ale przeczytaj ten post ze zrozumieniem i nie udowadniaj nikomu swojej racji!.
Moje wcześniejsze wypociny dotyczyły twojej tezy kretoodpornosci 450 w stosunku do 250 na przykładzie (konkretnym) twojego rozbitego modelu niezaleznie od przyczyny . Trzeba było przeczytać uważnie i ze zrozumieniem!
Pozdrawiam.
P. S. Kolega już wybrał napęd. Przeczytaj jaki! Uważnie!
Bo moim zdaniem dobrze wybrał jak na 3s.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

No widzisz , ecalc mówi że max 30km/h i 50A a faktycznie pobiera trochę ponad 20A (MAX 35A) i lata 60km/h (na filmie widać jak po chwili jest 15m/s=54km/h)
I nie są to wartości ani wymyślone ani zasłyszane, wszystko mogę udowodnić. Pamiętaj też ,że ja pisałem o podróbach z parametrami DJI 2212 920kv.
Jak słusznie zauważyłeś max pakietu to dokłanie 52A przy czym wg specyfikacji można przez jakiś czas pocisnąć do 104A (20C).
Także zostaje spory zapas. Pakiety po locie nawet nie są ciepłe, tak jak pisałem 3 pakiety które ostro męczyłem nawet nie spuchły i wchodzi przy ładowaniu tyle co od nowości.
Nie są to oczywiście pakiety rozwojowe i do mocniejszych silników czy do hexy zdecydowanie odradzam. Ale do setupu który mam są w porządku i jak najbardziej polecam ,tym bardziej że można mieć 2-3 pakiety w cenie 1 z większym C.

Widzisz problem polega na tym ,że szufladkujesz ludzi ,jeśli ktoś ma mniejsze doświadczenie znaczy że na 100% nie będzie miał racji.
automaciek pisze:Niech będzie twoja racja, ale przeczytaj ten post ze zrozumieniem i nie udowadniaj nikomu swojej racji!.
Czyli mam rację ale mam se ją wsadzić gdzieś? :)
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: automaciek »

Widzisz MITAR, specjalnie dla Ciebie konkretne pomiary:
Platforma 4x mt2213 935kv + prop apc 10x5.5 mr czyli kompletny quad. Pomiar wykonany wagą wędkarską cyfrowa z uwzglednieniem masy modelu.
Pakiet 3s 40C = 2.2kg
Pakiet 4s 20C= 3.0 kg
Czyli dokladnie tak jak pisałem, przy wadze modelu 1.5kg stosunek ciągu do wagi odpowiednio 1.5 i 2.0! A przecież uznane minimum to x2!
Nie brałem poprawki na to że 3s to nówka tattu a 4s to 2letni pakiet 3000 20/30C zajeżdżony z R wewn ponad 50 mili omów. Ale co to? Przecież to pakiet o podobnej wydajności co twoje 5000 10/20C 3s! Ojej. I podobnie kosztuje, i dlugosc lotu podobna. I tyle wart ile kosztuje! G.... Wart. Ale o tym sam sie musialem przekonać.
Co do max speed to legwan wykręcił i 100km/h - z wiatrem, ale bylem tez w sytuacji (wybrzeże) gdzie na 60m alt wiało tak że nie mogłem wrócić.
Nie udowadniaj mi wiecej mojej niewiedzy! Jakie jeszcze mam wytoczyć argumenty i konkrety abyś przestał sie po forum panoszyć ze swoimi "dobrymi" radami. Latasz na takim "ledwo ledwo" setupie, ok. Ale nie traktuj swoich doświadczeń jako wyrocznię!
Skończyłem.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: JAKIE SILNIKI ?

Post autor: Mitar »

Masz rację,
mój sprzęt muli a filmik jest przyspieszony 50 razy,
pakiety są do dupy mimo ,że po 100 cyklach dalej mają świetną jakość i w pełni wystarczają parametrami do takiego sprzętu. Dodatkowo w necie zbierają same pozytywne opinie a na allegro idą jak ciepłe bułeczki.
Ale co tam mistrz Maciek wie lepiej bo przecież przetestował dokładnie te pakiety.
Siedź dalej w tym swoim pudełeczku zajebistości.
ODPOWIEDZ