Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obraca

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

fil1995
Posty: 110
Rejestracja: wtorek 25 paź 2011, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obraca

Post autor: fil1995 »

Witajcie,
Właśnie zacząłem robić testy silników SunnySky 4108s 380kv, na razie podłączone pod 3s. Regle ZTW Spider 30A.
Podłączyłem bezpośrednio pod odbiornik.

Mam takie niejasności:
1) Dwa razy rozkręciłem silnik do maksymalnej prędkości, wtedy zaczął chodzić strasznie głośno (właściwie pisk), czy można to usprawiedliwić tym, że nie jest to FastPWM z odbiornika?

2) Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych. Czym to może być spowodowane?

Mam nadzieję, że wszystko jest z nim ok :)
Jeśli tak, podłączę resztę silników.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Ładziak »

fil1995 pisze:1) Dwa razy rozkręciłem silnik do maksymalnej prędkości, wtedy zaczął chodzić strasznie głośno (właściwie pisk), czy można to usprawiedliwić tym, że nie jest to FastPWM z odbiornika?
Ze śmigłem czy bez?
fil1995 pisze:2) Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych. Czym to może być spowodowane?
Podłączony do regulatora czy nie?
fil1995
Posty: 110
Rejestracja: wtorek 25 paź 2011, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: fil1995 »

Silnik bez śmigła.

Jeśli chodzi o obracanie, to mam na myśli obrót ręką :) (tu chyba podłączony a odłączony regulator nie ma nic do rzeczy )


Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Ładziak »

Jakby nie miał, to bym nie pytał.
fil1995
Posty: 110
Rejestracja: wtorek 25 paź 2011, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: fil1995 »

Ładziak pisze:Jakby nie miał, to bym nie pytał.
To się troszkę zdziwiłem, ponieważ teraz już obraca się normalnie :)
Teraz nurtuje mnie pytanie dlaczego tak jest?

Jeszcze został problem wysokiego dźwięku przy wysokich obrotach.
Będzie to timing?


Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Ładziak »

Ad 1. Załóż śmigło
Silnik pracuje bez obciążenia i gubi synchronizację. Jak nic się nie przegrzewa i lubisz słuchać dzikich pisków, to możesz tak katować napęd ;-)

Ad 2. Odepnij od regulatora
Uzwojenia silnika są zwarte elektronicznie - jakiś prąd został w regulatorze, np. w kondensatorach i daje taki efekt. Po pewnym czasie rozładowuje się całkowicie i opór znika. Równie dobrze możesz złączyć po prostu 3 kable silnika i będziesz miał ten sam efekt. Tak działa hamulec w regulatorach.
mader
Posty: 212
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: mader »

Ładziak pisze:Ad 1. Załóż śmigło
Silnik pracuje bez obciążenia i gubi synchronizację. Jak nic się nie przegrzewa i lubisz słuchać dzikich pisków, to możesz tak katować napęd ;-)
Nie gubi synchronizacji. Jeśli by zgubił, to bardzo szybko by się zatrzymał. Testowałem to kiedyś. Dodatkowo nie przy tych obrotach (380kV).

Czy przy wszystkich silnikach tak się dzieje?
Zanim zadasz pytanie: http://rtfm.killfile.pl/
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Gmeracz »

Sorry, ale jakieś pozostałe prądy i te rzeczy do mnie nie przemawiają. Ja bym się czepił po prostu padniętego łożyska.
Bywało, że nawet w nowych wymieniałem bo mi no. buczało albo motortestem nie dawałem rady ustawić lub wyważyć. Po wymianie było oki
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Verid »

Gmeracz pisze:Sorry, ale jakieś pozostałe prądy i te rzeczy do mnie nie przemawiają.
Nie muszą - ale jeżeli z reglem opór na silniku jest a bez nie ma (albo jest wyczuwalnie mniejszy) to tak jest.... Hamulec jeszcze trzyma i tyle.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Gmeracz »

Tia... OK, ale autor nie napisał jednak, czy obraca się ciężko bezpośrednio po testach, z włączonym zasilaniem i apką, czy po odłączeniu od zestawu.
Od śmigła...
fil1995
Posty: 110
Rejestracja: wtorek 25 paź 2011, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: fil1995 »

Silniki ciężej się obracają jak podłącze zasilanie pod regulatory :)
Po jakimś czasie od odłączenia zasilania obracają się już normalnie.

Widziałem w wielu filmikach jak silniki są rozkręcane do maksymalnej prędkości bez śmigieł i nic nie piszczy. Regulator jest podłączony bezpośrednio pod odbiornik.

Jaka może być tego przyczyna?


EDIT:
Dodaję filmik, niestety pisk przy prawie maksymalnej prędkości troszkę został przycięty, normalnie słychać go bardziej.



Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Gmeracz »

Poczekaj kolego, bo zaczynasz się plątać w zeznaniach...
fil1995 pisze:1) Dwa razy rozkręciłem silnik... Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych... Silniki ciężej się obracają jak podłącze zasilanie pod regulatory
Opisz w końcu precyzyjnie, co robiłeś? Bo będziemy tak błąkać się w ciemności niewiedzy...

Czy w końcu wszystkie silniki tak samo się zachowują, czy tylko jeden?
Czy robiłeś próby tego silnika z innymi ESC?
Czy ustawiałeś albo sprawdzałeś ustawienia ESC?
Czy sprawdzałeś sugestie kolegów powyżej?
Od śmigła...
fil1995
Posty: 110
Rejestracja: wtorek 25 paź 2011, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: fil1995 »

Nie sprawdzałem silnika na innym ESC, ale inny silnik też piszczy przy takiej samej prędkości. (jakoś koło 3/4 drążka aparatury - wszystko ustawione liniowo)
Przeprowadziłem kalibrację ESC. Poza tym nie zmieniałem nic.

Jeśli chodzi o to obracanie, to myślę, że chodzi o hamulec :)
Podłączenie zasilania powoduje, że wszystkie silniki ciężej się obracają niż przed podłączeniem.

Zauważyłem też, że powoli zwiększając prędkość silnik na początku obraca się szybciej potem troszkę zwalnia, a potem już jest to płynnie.

Pozdrawiam.
Loki
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 17 kwie 2011, 16:59
Lokalizacja: Chełmno

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: Loki »

Załóż śmigło i wtedy sprawdzaj nie jeden silnik na luzie będzie grymasił w jakimś zakresie obrotów, objawia się to dziwnym piskiem i miałem już parę takich silników. Wygląda to jakby jakieś niedopasowanie silnik-regiel, jednak pod obciążeniem silniki zachowywały się dobrze nie gubiły synchronizacji z ESC nie zwalniały, nie brały więcej prądu w zakresie tego dźwięku. Martwić się trzeba jak silnik zacznie zwalniać ,szarpać, grzać się na maxa, wtedy pamiętaj gaz od razu na zero bo można skopcić silnik. W takim wypadku czeka zabawa z ESC, nawiązując do filmiku identyczne odgłosy wydają Sunnysky 4108 480kv jak i multistary 4108 480kv bliźniacze motorki, widać że i 380kv ma ta przypadłość, starsze wypusty sunnysky 4108 480kv tego nie miały teraz widze wszystkie to mają...
Awatar użytkownika
averal
Posty: 121
Rejestracja: środa 25 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra

Post autor: averal »

Miałem tak samo jak silnik pracował bez śmigła(1400KV) po założeniu śmigła problem ustał silnik pracował równo bez problemów. Także kolego nie masz się o co obawiać u mnie na 6 silników 2 piszczały :)
ODPOWIEDZ