Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obraca
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obraca
Witajcie,
Właśnie zacząłem robić testy silników SunnySky 4108s 380kv, na razie podłączone pod 3s. Regle ZTW Spider 30A.
Podłączyłem bezpośrednio pod odbiornik.
Mam takie niejasności:
1) Dwa razy rozkręciłem silnik do maksymalnej prędkości, wtedy zaczął chodzić strasznie głośno (właściwie pisk), czy można to usprawiedliwić tym, że nie jest to FastPWM z odbiornika?
2) Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych. Czym to może być spowodowane?
Mam nadzieję, że wszystko jest z nim ok :)
Jeśli tak, podłączę resztę silników.
Pozdrawiam.
Właśnie zacząłem robić testy silników SunnySky 4108s 380kv, na razie podłączone pod 3s. Regle ZTW Spider 30A.
Podłączyłem bezpośrednio pod odbiornik.
Mam takie niejasności:
1) Dwa razy rozkręciłem silnik do maksymalnej prędkości, wtedy zaczął chodzić strasznie głośno (właściwie pisk), czy można to usprawiedliwić tym, że nie jest to FastPWM z odbiornika?
2) Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych. Czym to może być spowodowane?
Mam nadzieję, że wszystko jest z nim ok :)
Jeśli tak, podłączę resztę silników.
Pozdrawiam.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Ze śmigłem czy bez?fil1995 pisze:1) Dwa razy rozkręciłem silnik do maksymalnej prędkości, wtedy zaczął chodzić strasznie głośno (właściwie pisk), czy można to usprawiedliwić tym, że nie jest to FastPWM z odbiornika?
Podłączony do regulatora czy nie?fil1995 pisze:2) Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych. Czym to może być spowodowane?
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Silnik bez śmigła.
Jeśli chodzi o obracanie, to mam na myśli obrót ręką :) (tu chyba podłączony a odłączony regulator nie ma nic do rzeczy )
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o obracanie, to mam na myśli obrót ręką :) (tu chyba podłączony a odłączony regulator nie ma nic do rzeczy )
Pozdrawiam.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Jakby nie miał, to bym nie pytał.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
To się troszkę zdziwiłem, ponieważ teraz już obraca się normalnie :)Ładziak pisze:Jakby nie miał, to bym nie pytał.
Teraz nurtuje mnie pytanie dlaczego tak jest?
Jeszcze został problem wysokiego dźwięku przy wysokich obrotach.
Będzie to timing?
Pozdrawiam.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Ad 1. Załóż śmigło
Silnik pracuje bez obciążenia i gubi synchronizację. Jak nic się nie przegrzewa i lubisz słuchać dzikich pisków, to możesz tak katować napęd
Ad 2. Odepnij od regulatora
Uzwojenia silnika są zwarte elektronicznie - jakiś prąd został w regulatorze, np. w kondensatorach i daje taki efekt. Po pewnym czasie rozładowuje się całkowicie i opór znika. Równie dobrze możesz złączyć po prostu 3 kable silnika i będziesz miał ten sam efekt. Tak działa hamulec w regulatorach.
Silnik pracuje bez obciążenia i gubi synchronizację. Jak nic się nie przegrzewa i lubisz słuchać dzikich pisków, to możesz tak katować napęd
Ad 2. Odepnij od regulatora
Uzwojenia silnika są zwarte elektronicznie - jakiś prąd został w regulatorze, np. w kondensatorach i daje taki efekt. Po pewnym czasie rozładowuje się całkowicie i opór znika. Równie dobrze możesz złączyć po prostu 3 kable silnika i będziesz miał ten sam efekt. Tak działa hamulec w regulatorach.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Nie gubi synchronizacji. Jeśli by zgubił, to bardzo szybko by się zatrzymał. Testowałem to kiedyś. Dodatkowo nie przy tych obrotach (380kV).Ładziak pisze:Ad 1. Załóż śmigło
Silnik pracuje bez obciążenia i gubi synchronizację. Jak nic się nie przegrzewa i lubisz słuchać dzikich pisków, to możesz tak katować napęd
Czy przy wszystkich silnikach tak się dzieje?
Zanim zadasz pytanie: http://rtfm.killfile.pl/
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Sorry, ale jakieś pozostałe prądy i te rzeczy do mnie nie przemawiają. Ja bym się czepił po prostu padniętego łożyska.
Bywało, że nawet w nowych wymieniałem bo mi no. buczało albo motortestem nie dawałem rady ustawić lub wyważyć. Po wymianie było oki
Bywało, że nawet w nowych wymieniałem bo mi no. buczało albo motortestem nie dawałem rady ustawić lub wyważyć. Po wymianie było oki
Od śmigła...
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Nie muszą - ale jeżeli z reglem opór na silniku jest a bez nie ma (albo jest wyczuwalnie mniejszy) to tak jest.... Hamulec jeszcze trzyma i tyle.Gmeracz pisze:Sorry, ale jakieś pozostałe prądy i te rzeczy do mnie nie przemawiają.
Ten wredny...
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Tia... OK, ale autor nie napisał jednak, czy obraca się ciężko bezpośrednio po testach, z włączonym zasilaniem i apką, czy po odłączeniu od zestawu.
Od śmigła...
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Silniki ciężej się obracają jak podłącze zasilanie pod regulatory :)
Po jakimś czasie od odłączenia zasilania obracają się już normalnie.
Widziałem w wielu filmikach jak silniki są rozkręcane do maksymalnej prędkości bez śmigieł i nic nie piszczy. Regulator jest podłączony bezpośrednio pod odbiornik.
Jaka może być tego przyczyna?
EDIT:
Dodaję filmik, niestety pisk przy prawie maksymalnej prędkości troszkę został przycięty, normalnie słychać go bardziej.
Pozdrawiam.
Po jakimś czasie od odłączenia zasilania obracają się już normalnie.
Widziałem w wielu filmikach jak silniki są rozkręcane do maksymalnej prędkości bez śmigieł i nic nie piszczy. Regulator jest podłączony bezpośrednio pod odbiornik.
Jaka może być tego przyczyna?
EDIT:
Dodaję filmik, niestety pisk przy prawie maksymalnej prędkości troszkę został przycięty, normalnie słychać go bardziej.
Pozdrawiam.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Poczekaj kolego, bo zaczynasz się plątać w zeznaniach...
Czy w końcu wszystkie silniki tak samo się zachowują, czy tylko jeden?
Czy robiłeś próby tego silnika z innymi ESC?
Czy ustawiałeś albo sprawdzałeś ustawienia ESC?
Czy sprawdzałeś sugestie kolegów powyżej?
Opisz w końcu precyzyjnie, co robiłeś? Bo będziemy tak błąkać się w ciemności niewiedzy...fil1995 pisze:1) Dwa razy rozkręciłem silnik... Teraz silnik zaczął się dużo ciężej obracać od pozostałych... Silniki ciężej się obracają jak podłącze zasilanie pod regulatory
Czy w końcu wszystkie silniki tak samo się zachowują, czy tylko jeden?
Czy robiłeś próby tego silnika z innymi ESC?
Czy ustawiałeś albo sprawdzałeś ustawienia ESC?
Czy sprawdzałeś sugestie kolegów powyżej?
Od śmigła...
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Nie sprawdzałem silnika na innym ESC, ale inny silnik też piszczy przy takiej samej prędkości. (jakoś koło 3/4 drążka aparatury - wszystko ustawione liniowo)
Przeprowadziłem kalibrację ESC. Poza tym nie zmieniałem nic.
Jeśli chodzi o to obracanie, to myślę, że chodzi o hamulec :)
Podłączenie zasilania powoduje, że wszystkie silniki ciężej się obracają niż przed podłączeniem.
Zauważyłem też, że powoli zwiększając prędkość silnik na początku obraca się szybciej potem troszkę zwalnia, a potem już jest to płynnie.
Pozdrawiam.
Przeprowadziłem kalibrację ESC. Poza tym nie zmieniałem nic.
Jeśli chodzi o to obracanie, to myślę, że chodzi o hamulec :)
Podłączenie zasilania powoduje, że wszystkie silniki ciężej się obracają niż przed podłączeniem.
Zauważyłem też, że powoli zwiększając prędkość silnik na początku obraca się szybciej potem troszkę zwalnia, a potem już jest to płynnie.
Pozdrawiam.
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Załóż śmigło i wtedy sprawdzaj nie jeden silnik na luzie będzie grymasił w jakimś zakresie obrotów, objawia się to dziwnym piskiem i miałem już parę takich silników. Wygląda to jakby jakieś niedopasowanie silnik-regiel, jednak pod obciążeniem silniki zachowywały się dobrze nie gubiły synchronizacji z ESC nie zwalniały, nie brały więcej prądu w zakresie tego dźwięku. Martwić się trzeba jak silnik zacznie zwalniać ,szarpać, grzać się na maxa, wtedy pamiętaj gaz od razu na zero bo można skopcić silnik. W takim wypadku czeka zabawa z ESC, nawiązując do filmiku identyczne odgłosy wydają Sunnysky 4108 480kv jak i multistary 4108 480kv bliźniacze motorki, widać że i 380kv ma ta przypadłość, starsze wypusty sunnysky 4108 480kv tego nie miały teraz widze wszystkie to mają...
Re: Pisk silnika przy maksymalnej prędkości, ciężej się obra
Miałem tak samo jak silnik pracował bez śmigła(1400KV) po założeniu śmigła problem ustał silnik pracował równo bez problemów. Także kolego nie masz się o co obawiać u mnie na 6 silników 2 piszczały :)