Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

semento
Posty: 235
Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 17:37
Lokalizacja: Jelenia Góra

Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: semento »

Jakiś czas temu zakupiłem silniki jak z tematu i położyłem je do szuflady żeby dojrzały :) Teraz zobaczyłem że wszystkie cztery mają prawe gwinty (mocowanie śmigła). Czy Waszym zdaniem dobre zakręcenie na klej wystarczy, czy jednak szukać wersji CCW ? Jak odwrócić obroty silnika, to oczywiście wiem, ale tych gwintów to już w żaden sposób nie obejdę.
GAUI 425, AXN FJ, klon DJI450 (robi się), Sky Cruise 2400, Mikeys FPV V3
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: kamilkamien »

Jakiś czas temu czytałem, że nasi azjatyccy koledzy nie wiedzą co to lewy gwint ;)
Z własnego doświadczenia wiem, że dobre dokręcenie, nawet i bez kleju wystarczy. Trzeba pamiętać aby nie przekręcić gwintu z nadgorliwości a raczej zrobić to z wyczuciem. Sam czasami po lotach miałem problemy z odkręceniem kołpaka bez kleju a z klejem chyba było by to nie możliwe ;)
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: PiotrSz »

semento, ja w żadnym multirotorze nie ma mam nawet kawałka lewego gwintu i jakoś latam :-) Od kiedy znajomy szukał nakrętek do śmigieł z lewym gwintem po tym jak jedną zgubił to powiedziałem sobie że jeśli sytuacja tego nie wymusi (np lewa nakrętka w pile do drewna) to nie założę :-) Kolega ostatecznie domówił komplet silników prawych a te lewusy wylądowały na samym dnie szuflady z nie potrzebnymi gratami.

Nakrętki dokręcaj mocno ale z wyczuciem żeby nie poukręcać i będzie dobrze.
semento
Posty: 235
Rejestracja: sobota 25 sie 2012, 17:37
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: semento »

Dzięki Panowie. Wolałem się upewnić, bo jak to mówią - nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Silniki dawno temu starannie wyważyłem i tylko czekały na montaż, aż tu nagle przeglądając stronę sklepu uderzyło mnie zdjęcie tego samego silnika z podpisem CCW. Tak po zastanowieniu się, to chyba ma sens, ale byłem ciekaw czy w praktyce mulikopterowcy przywiązują do tego tak ogromną wagę.
GAUI 425, AXN FJ, klon DJI450 (robi się), Sky Cruise 2400, Mikeys FPV V3
Loki
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 17 kwie 2011, 16:59
Lokalizacja: Chełmno

Re: Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: Loki »

Zależy kto, osobiście teraz zawsze biorę CW i CCW jak są . Miałem kiedyś opcje solidnego kreta przez odpadające smigło pomimo kleju, solidnego dokręcenia. Tak że teraz nawet nie myślę o tym czy coś się odkręci czy nie jeden problem mniej
rfan
Posty: 2
Rejestracja: środa 08 lip 2015, 16:34

Re: Emax MT2213 CW lub CCW - jak sobie z tym poradzić?

Post autor: rfan »

kamilkamien pisze:Jakiś czas temu czytałem, że nasi azjatyccy koledzy nie wiedzą co to lewy gwint ;)
Z własnego doświadczenia wiem, że dobre dokręcenie, nawet i bez kleju wystarczy. Trzeba pamiętać aby nie przekręcić gwintu z nadgorliwości a raczej zrobić to z wyczuciem. Sam czasami po lotach miałem problemy z odkręceniem kołpaka bez kleju a z klejem chyba było by to nie możliwe ;)
Już miałem się pytać o ten kierunek nakrętek ale pomyślałem że może coś na forum znajdę.
Kupiłem ( zaczynam w ogóle przygodę z multi ) 2x CW i 2 X CCW i oba CW miały prawy gwint (zakręcały się w tę samą stronę co obrót silnika) a oba CCW lewy. No i tak nie mogłem dojść dlaczego jest na odwrót w nowej rzeczy, ale przeczytałem o "przyjaciołach" to tak sobie odpuściłem, że przecież nie żyję w idealnym świecie gdzie części muszą być ze wschodu...
Mówię o silnikach MT2216
ODPOWIEDZ