Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

darrrrek
Posty: 93
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 07:27
Lokalizacja: Oświęcim

Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: darrrrek »

Witajcie,

Mam w swoim quadcopterze silniki Emax MT2213-935KV. Jeden podczas lotu stracił synchronizację i copter spadł. Dzień wcześniej zauważyłem, że ten sam silnik miał problem z uruchomieniem i musiałem 4 razy uzbrajać silniki. W końcu zaskoczył, polatałem trochę a na drugi dzień podpiąłem gimbal i z gimbalem zrobił kreta w ziemię na szczęscie z wysokości 3 metry. Do kilku dni zrobię sobie hamownię i sprawdzę czy to wina silnika czy regulatora, Temat już przechodziłem z silnikiem DJI 2212 920KV i pomogła podmianka silnika ( na śmigłach 8045 działał OK a na 1045 juz tracił synchro).

Czy taka utrata synchro jest winą uszkodzonej cewki która pod wpływem temperatury dostaje gdzieś przerwy ??
walnar
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 07 paź 2013, 21:28
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: walnar »

Na początek sprawdż połączenia między regulatorem a silnikiem, wystarczy zimny lut albo brudne lub lużne złącze.
darrrrek
Posty: 93
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 07:27
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: darrrrek »

Puki co zbudowałem sobie małą hamownię i testowałem co się z tym silnikiem dzieje na full mocy. Katowałem go 10 minut na pełnych obrotach przy ciągu 850 gram:

Obrazek

Do testu założyłem inny regiel i silnik bez problemu wkręcał się na obroty i działał stale na pełnym gazie. W niedziele test z regulatorem który był podpięty podczas kraksy tarota (DJI opto 40A). Testy robiłem w ciepłym garażu a tarot spadł przy -1 stopni, także kolejne testy na zewnątrz :)
sliver001
Posty: 186
Rejestracja: sobota 18 paź 2014, 17:43
Lokalizacja: Kutno

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: sliver001 »

I jak wypadły testy z podejrzanym regulatorem?
Mam te same silniki z regulatorami Emax Simon Series 25A i ostatnio podczas autotune też mi copter spadł. Podejrzewałem wcześnie, że to wina APM ale u mnie też może być problem z synchro. Też kilka razy tak miałem, że po uzbrojeniu jedno ze śmigieł się nie kręciło ale dodanie gazu pomagało.
I jeszcze jedna rzecz - na 4 silniki w jednym zaobserwowałem słabsze magnesy - kręcąc delikatnie śmigłem czuć mniejsze przeskoki między polami.
darrrrek
Posty: 93
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 07:27
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: darrrrek »

Na podejrzanym reglu silnik działał bez problemu na full mocy. Zauważyłem że jedno złącze bananowe z silnika do regla było luźne i prawdopodobnie od drgań straciło kontakt i tyle :) przy składaniu wszystkie złączki bananowe wywalam i lutuje.
walnar
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 07 paź 2013, 21:28
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: walnar »

Zobacz temat "Dym z silnika". Załatwiłem tak cztery sztuki. Trochę na ten temat poczytałem. Tymi przewodami pomiędzy silnikiem a regulatorem odbywa się również w drodze powrotnej komunikacja sterowania regulatorem i przy złym połączeniu regulator dostaje nieprawidłowe odczyty.
darrrrek
Posty: 93
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 07:27
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: darrrrek »

U mnie na szczęscie regiel jak i silnik żyją, mimo, że podczas pracy silnika odpinałem połączenia pomiędzy reglem a silnikiem co nie jest zbyt mądre :)
Awatar użytkownika
L.mArK
Posty: 687
Rejestracja: wtorek 16 lip 2013, 22:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: L.mArK »

jesienią też na tych samych silnikach kopter mi spadł 3 razy, zawsze w tą samą stronę się przechylał, wywaliłem złącza silnik - regulator, zlutowane wszystko i od tamtej pory lata idealnie
kamilkamien
Posty: 174
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: Chojnice

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: kamilkamien »

O popatrzcie, Mam hexę na tych silnikach i ostatnio zapikowała w dół. Podejrzewałem, że namieszałem w ustawieniach kanałów i po prostu zgłupiał, może i racja ale czasami podczas startu wyraźnie po uzbrajaniu dwa silniki wstawały do pracy później niż reszta... swoją drogą, czy wynik ten otrzymałeś z hamowni otrzymałeś na 1045 czy 8045 no i jaki pakiet? Czytałem na zagranicznym forum, że nie zawsze wskazania producenta odnośnie siły ciągu mają potwierdzenie w praktyce a tutaj jednak wyszło książkowo
darrrrek
Posty: 93
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 07:27
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację

Post autor: darrrrek »

kamilkamien pisze:O popatrzcie, Mam hexę na tych silnikach i ostatnio zapikowała w dół. Podejrzewałem, że namieszałem w ustawieniach kanałów i po prostu zgłupiał, może i racja ale czasami podczas startu wyraźnie po uzbrajaniu dwa silniki wstawały do pracy później niż reszta... swoją drogą, czy wynik ten otrzymałeś z hamowni otrzymałeś na 1045 czy 8045 no i jaki pakiet? Czytałem na zagranicznym forum, że nie zawsze wskazania producenta odnośnie siły ciągu mają potwierdzenie w praktyce a tutaj jednak wyszło książkowo
Sprawdzałem ciąg na śmigłach 1045 HQProp z abc-rc i pakiet 3s
ODPOWIEDZ