Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Witajcie,
Mam w swoim quadcopterze silniki Emax MT2213-935KV. Jeden podczas lotu stracił synchronizację i copter spadł. Dzień wcześniej zauważyłem, że ten sam silnik miał problem z uruchomieniem i musiałem 4 razy uzbrajać silniki. W końcu zaskoczył, polatałem trochę a na drugi dzień podpiąłem gimbal i z gimbalem zrobił kreta w ziemię na szczęscie z wysokości 3 metry. Do kilku dni zrobię sobie hamownię i sprawdzę czy to wina silnika czy regulatora, Temat już przechodziłem z silnikiem DJI 2212 920KV i pomogła podmianka silnika ( na śmigłach 8045 działał OK a na 1045 juz tracił synchro).
Czy taka utrata synchro jest winą uszkodzonej cewki która pod wpływem temperatury dostaje gdzieś przerwy ??
Mam w swoim quadcopterze silniki Emax MT2213-935KV. Jeden podczas lotu stracił synchronizację i copter spadł. Dzień wcześniej zauważyłem, że ten sam silnik miał problem z uruchomieniem i musiałem 4 razy uzbrajać silniki. W końcu zaskoczył, polatałem trochę a na drugi dzień podpiąłem gimbal i z gimbalem zrobił kreta w ziemię na szczęscie z wysokości 3 metry. Do kilku dni zrobię sobie hamownię i sprawdzę czy to wina silnika czy regulatora, Temat już przechodziłem z silnikiem DJI 2212 920KV i pomogła podmianka silnika ( na śmigłach 8045 działał OK a na 1045 juz tracił synchro).
Czy taka utrata synchro jest winą uszkodzonej cewki która pod wpływem temperatury dostaje gdzieś przerwy ??
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Na początek sprawdż połączenia między regulatorem a silnikiem, wystarczy zimny lut albo brudne lub lużne złącze.
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Puki co zbudowałem sobie małą hamownię i testowałem co się z tym silnikiem dzieje na full mocy. Katowałem go 10 minut na pełnych obrotach przy ciągu 850 gram:
Do testu założyłem inny regiel i silnik bez problemu wkręcał się na obroty i działał stale na pełnym gazie. W niedziele test z regulatorem który był podpięty podczas kraksy tarota (DJI opto 40A). Testy robiłem w ciepłym garażu a tarot spadł przy -1 stopni, także kolejne testy na zewnątrz :)
Do testu założyłem inny regiel i silnik bez problemu wkręcał się na obroty i działał stale na pełnym gazie. W niedziele test z regulatorem który był podpięty podczas kraksy tarota (DJI opto 40A). Testy robiłem w ciepłym garażu a tarot spadł przy -1 stopni, także kolejne testy na zewnątrz :)
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
I jak wypadły testy z podejrzanym regulatorem?
Mam te same silniki z regulatorami Emax Simon Series 25A i ostatnio podczas autotune też mi copter spadł. Podejrzewałem wcześnie, że to wina APM ale u mnie też może być problem z synchro. Też kilka razy tak miałem, że po uzbrojeniu jedno ze śmigieł się nie kręciło ale dodanie gazu pomagało.
I jeszcze jedna rzecz - na 4 silniki w jednym zaobserwowałem słabsze magnesy - kręcąc delikatnie śmigłem czuć mniejsze przeskoki między polami.
Mam te same silniki z regulatorami Emax Simon Series 25A i ostatnio podczas autotune też mi copter spadł. Podejrzewałem wcześnie, że to wina APM ale u mnie też może być problem z synchro. Też kilka razy tak miałem, że po uzbrojeniu jedno ze śmigieł się nie kręciło ale dodanie gazu pomagało.
I jeszcze jedna rzecz - na 4 silniki w jednym zaobserwowałem słabsze magnesy - kręcąc delikatnie śmigłem czuć mniejsze przeskoki między polami.
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Na podejrzanym reglu silnik działał bez problemu na full mocy. Zauważyłem że jedno złącze bananowe z silnika do regla było luźne i prawdopodobnie od drgań straciło kontakt i tyle :) przy składaniu wszystkie złączki bananowe wywalam i lutuje.
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Zobacz temat "Dym z silnika". Załatwiłem tak cztery sztuki. Trochę na ten temat poczytałem. Tymi przewodami pomiędzy silnikiem a regulatorem odbywa się również w drodze powrotnej komunikacja sterowania regulatorem i przy złym połączeniu regulator dostaje nieprawidłowe odczyty.
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
U mnie na szczęscie regiel jak i silnik żyją, mimo, że podczas pracy silnika odpinałem połączenia pomiędzy reglem a silnikiem co nie jest zbyt mądre :)
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
jesienią też na tych samych silnikach kopter mi spadł 3 razy, zawsze w tą samą stronę się przechylał, wywaliłem złącza silnik - regulator, zlutowane wszystko i od tamtej pory lata idealnie
-
- Posty: 174
- Rejestracja: środa 22 paź 2014, 19:21
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
O popatrzcie, Mam hexę na tych silnikach i ostatnio zapikowała w dół. Podejrzewałem, że namieszałem w ustawieniach kanałów i po prostu zgłupiał, może i racja ale czasami podczas startu wyraźnie po uzbrajaniu dwa silniki wstawały do pracy później niż reszta... swoją drogą, czy wynik ten otrzymałeś z hamowni otrzymałeś na 1045 czy 8045 no i jaki pakiet? Czytałem na zagranicznym forum, że nie zawsze wskazania producenta odnośnie siły ciągu mają potwierdzenie w praktyce a tutaj jednak wyszło książkowo
Re: Silnik Emax MT2213-935KV - traci synchronizację
Sprawdzałem ciąg na śmigłach 1045 HQProp z abc-rc i pakiet 3skamilkamien pisze:O popatrzcie, Mam hexę na tych silnikach i ostatnio zapikowała w dół. Podejrzewałem, że namieszałem w ustawieniach kanałów i po prostu zgłupiał, może i racja ale czasami podczas startu wyraźnie po uzbrajaniu dwa silniki wstawały do pracy później niż reszta... swoją drogą, czy wynik ten otrzymałeś z hamowni otrzymałeś na 1045 czy 8045 no i jaki pakiet? Czytałem na zagranicznym forum, że nie zawsze wskazania producenta odnośnie siły ciągu mają potwierdzenie w praktyce a tutaj jednak wyszło książkowo